TOILET DUDUK VS TOILET CANGKUNG | impianku dalam mimpiku

Thursday, April 14, 2011

TOILET DUDUK VS TOILET CANGKUNG

Assalamualaikum...

TANDAS... idea toilet datang lagi!!!!... hahaha.. ko orang jangan mare aku ek.. dah memang jadi tradisi aku kalau petang2 jumpe idea kat dalam toilet :)

Tapi ari ni bukan cter pasal kencing lg yerk... aku pon xnk kencing ko orang lg.. ari ni cter lebih universal... toilet duduk vs toilet cangkong... ishhhhhhh...menjijikkan la .. haha.. ada aku kesah..

VS


Setiap orang mesti ada keselesaan sendiri kan.. huhu.. kalau nak buang hajat kecil tu xkesah la duduk ke cangkong kan... tapi yang menjadi masalah nye kalau nak buang hajat besar tu... hehehe pikir dua kali beb nak yang mane satu :)

bagi aku tandas cangkong lebih meyamankan dan lebih mesra alam kut.. perghhhh... nak cakap lebih2 kang meloyakan anak tekak lak ek.. tapi memang hakikat la, bagi aku bile gunakan toilet cangkong tu, perjalan sisa pepejal tersebut akan lebih lancar kerana pintu gerbang terbuka dengan lebih luas berbanding toilet duduk..

Selain itu, posisi tubuh badan kita juga dapat diselarikan mengikut citarasa masing2 kan.. so, suasana harmoni dan keselesaan akan wujud.. maka aktiviti yang dijalankan juga dapat memberikan pernafasan yang baik kepada diri kita dan secara tidak langsung kesihatan kita akan lebih terjamin kn..

Kita juga akan lebih menikmati dan berasa cukup ikhlas bile menjalankan aktiviti tersebut tanpa perlu berkerja keras sehingga menitis kan peluh2 yang banyak.. kenikmatan nye cukup xterhinggakn :)

Ape yang aku melalotkan ni... kalau ko orang nak lontarkan pandangan, lontarkn la.. aku harap ko orang baca je entry ni tapi jangan nak cube2 bayang2 kan yerk... hahaha..

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

20 comments:

mykhalis said...

ishh..kene berubat top nie..aku baru nak gi minum abc..hehehe

Anonymous said...

Alahai Top.. Dah baper hari ni asyik berbual pasal toilet je. Hahaha. Pada Tira mana-mana pun tak kisah janji lega.

Mak Jemah said...

kat umah akak suma toilet dudok!...ayaq kecik, leh arr...ayaq besaq, cari kat petronas sbelah umah..miahaahhahaah..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha... sory2 kawan... kan top suruh bace jerk... jangan nak bayang kn... :)
kak eza >>> toilet cangkung lg best kn :)

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

tak suka yang stail duduk tuh . hahaaa

Mak Jemah said...

klu kat umah sendiri, bes arrr toilet dudok tuhh..sbb kita x berkongsi dgn org len...klu kat luaq, mak aihh!!!..geli mak!!!!!!but, i prefer dgn toilet cangkong kot!...idak lee geli....miahahahaha..

m0sHiE~ said...

tndas cangkung la bru nikmat nk buang..haha
kalu sembelit guna tndas duduk..alahai..semput mak ;P

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha...atiey, kak eza n moshie pon sokong aku..tau xpe.. i like jamban cangkong .. :)

kindergartenlibrary said...

toilet duduk tu agak tak suka ~

hawiz said...

wahahah...mmg topik to sal benda2 gini jer kn topek..ahah...aku suke toilet cangkung..lg selesa...huhu

Anim Azhari said...

hahaha..aku lbh suke toilet cangkung :) ak rse nk pggl ko top toilet la bule tak ? ngeh3

KAMIHIDUP said...

otak asyik ingat tandas je, wahaaa. :)

alongxp said...

kalau aku,jamban cangkuk ke duduk ke aku cangkungkan aje...ape aku peduli?bukan ade org nampak,lgpn b*&^%t aku, najis aku,perut aku... so aku nye suke la...janji puas...tul x?

Azian Elias said...

abih tu kalau lomah lotut tu cam no nak buek?

Unknown said...

wow ! great entry eyh .. haha !

fasya said...

klo ikot sunah lg bgus cngkong..tp ade cre dy sbnrnye..lupe..kne tekan perut belah kiri klo x silap

shereena said...

hahaha....toilet duduk vs toilet cangkung ;p

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kenal,

kat umah ada dua jenis..kat ofis PWTC pakai duduk ngan pancut..memang seksa mula2...tapi bg ibu yang mengandung dan bersalin kena pakai toilet duduk..kalau toilet cangkung pun kena duduk jugak

Alin Marlini said...

Kalau kaum hawa ni dan yg dah kahwin..better guna yg duduk sebab kalau cangkung agak tak elok sbnrnya...tak caya?cuba ty mak Top....hehehe

Hazleen said...

mcm ni cite pon ade ker...hahahah