BILAKAH SEBENARNYE MALAM PERTAMA???? | impianku dalam mimpiku

Friday, April 29, 2011

BILAKAH SEBENARNYE MALAM PERTAMA????

Assalamualaikum...

MALAM PERTAMA... semua sedia maklum, esok blogger terkenal tanah air UJANG akan melangsungkan perkahwinan dengan tunang nye YANA kan... dan petang ni selepas solat jumaat akan dilangsungkan majlis akad nikah.. maka secara rasmi mereka menjadi pasangan suami isteri yang sah... tahniah diucapkan...Align Center

Berbalik kepada tajuk utama... Aku masih tidak faham macam mane nak mendefinisikan malam pertama... Bilakah sebenarnye dipanggil malam pertama????

sumber pakcik google :)

Yang aku tau, selepas diakad nikah, maka pasangan tersebut sudah halal untuk melakukan apa sahaja antara mereka kan...tapi, adakah malam akad nikah tu mereka akan terus melakukan hubungan seks???.. rasenye tidak kan... hehe.. xkan hari persandingan keesokan harinye mereka hendak kelihatan lesu dan penat jerk kan.. haha.. So, "Adakah ini boleh dipanggil malam pertama".

Pada malam hari persandingan lak... pada hari itu pengantin akan melayan para tetamu.. lepas dengan majlis yang agak padat hari tu, dengan sesi bergambar, sesi makan beradab dan macam2 sesi lagi la, Sedara mara lak mesti ramai yang datang.. kalau yang jauh2 tu mesti tumpang tido dirumah pengantin kan..Maka, malamnye pengantin xberkesempatan menjalankan aktiviti yang diidamkan itu kerana takut didengar oleh sedara mara.. hehe.. So, "Adakah ini boleh dipanggil malam pertama".

Pada keesokannye lak, adalah hari pengantin akan didera...setakat pinggan2 dan cawan2 tu leh la sedara mare or sahabat andai tolong setelkan... tapi periuk2 belanga yang besar tu, memang akan sengaja ditinggalkan untuk pengantin selesaikan nye yerk... maka hari tu, adalah hari keletihan untuk pengantin sehingga malamnye mereka tidak sempat melakukan aktiviti yang ditunggu2 tu... So, "Adakah ini boleh dipanggil malam pertama".

Pada hari seterusnye, memang la masa untuk berbulan madu.. tapi aku pernah terbaca gak perempuan takut untuk melakukan hubungan seks buat kali pertama.. SO, BILE NAK MALAM PERTAMA NI...

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

27 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

ahahaha...sengal punye top.. buatkan cik bunga t'sengih dpn pc ni haa, adoii.. sengal ar entry neyh ^^

KAMIHIDUP said...

setiap malam adalah malam pertama. :)

Khairul Antasha said...

setiap malam adalah malam pertama.. (tiru komen KAMIHIDUP)

malu nak komen..auwwww...

ok bye... :p

MissNadh said...

haah eh?bile?huhu

ha ni entry 18sx ni..huhu

Eza Ridzwan said...

nak copy paste dari komen di atas..

setiap malam adalah malam pertama..

hoyey!hoyey!hoyey!...

Isteri Encek Bard said...

tersenyum ieb baca entry top nie didepan pc buruk nie

amir aizat said...

mmg kne copy comment2 kt ats,

setiap malam adalah malam pertama..

heheh,klkaar la top ni

dina darwina said...

erk..x taw hehehe..psgn blm ad g ..hehehe

lalink7 said...

amboi dia pulak tolong confusee..kalau nak tau kene la kawennn...istilah tue sekadar istilah jer...hahahaha

Tuan Muda Naim said...

malam pertama ialah malam masa kita lahir

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Tolong Cik bunga lagi bole tak? :(

Cute MuM said...

bagi yang dah kawin..
setiap malam adalah malam pertama..
:)

Miss Tira said...

Ouh Tira belum ada pengalaman lagi. Tiada sebarang pendapat yang boleh diberi. Harap maaf. Muahaha.

Fyqa said...

wowwwww.haha

afiqazizan said...

nak copy jugak..setiap malam adalah malam pertama..ape2 pun entri yang menarik sgt ni.

Mrs.Yie said...

malam pertama akan jadi malam last..hehehe..kalau semuanya dah letih,malam last la jawabnya :)

Alin Marlini said...

Kahwin dulu..baru tau Top..hehehehehe...

SANYO OSAKA said...

hahahahahah..tetibe terpikir sejenak..
waahhh..malu nye bile tibe saat tu..keekeke
dah tentu2 sedare2 kn pndang2 sengeh2 kat pasangn pngnting baru tu..lalala...
toink..toink..toink..
tetibe lak terase gle nk mendirikan uma tangga..hahaha...

puanbee said...

top dah gatai nak kawin dah ni asyik fikir kawin je huahuahua ..sorry top , malam pertama masa pergi honeymoon tu baru best tk de gangguan lalala...nanti top pergi honeymoon ajak akk yer :)akk tk sekodeng , top tanggung hotel makan minum dah ler hahaa

hafiz hafizol said...

Owh... Kene suh Ujang baca Nie Muahahahaha

OreO HitaM said...

Haha..sengal..sampai bila pun tak

AimiBakar said...

tahan sampai sebulan la gamaknya haha

mykhalis said...

top.. aku nak balas entry ni..sabo ek.. kalu jawab kat sini tak glemer jawapan ni nnt..hehe

Puan Kutu said...

bila dah bersediala.huhu..

chii said...

chii kena nikah dulu..nnt da ada pengalaman,,baru leh bitau ye...heheh

Ini Kisah Tia said...

adesss . betul jugak tu . hehee ~ maybe , malam pertama yang dimaksudkan tu adalah malam pertama mereka "bersama" . adoihh . hahaa

MaiRa QuEeN said...

sengal2...ahhahahahah