NOSTALGIA ROTAN MASA KECIK-KECIK DULU | impianku dalam mimpiku

Friday, April 8, 2011

NOSTALGIA ROTAN MASA KECIK-KECIK DULU

Assalamualaikum...

ROTAN.. pergh memang pedih la sape yang pernah merasa kena rotan dulu kan... tapi sape yang kena rotan ni dapat memberi kita pengajaran dan ingatan pada masa hadapan...

Kebanyakan ko orang mesti pernah kena rotan ngan mak n ayah ko orang kn.. tp aku rasa mesti ade segelintir gak yang xpernah kena.. anak manja n kesayangan family kata kan... hahaha

Baper banyak jenis rotan yang digunakan oleh bonda n ayahanda kita untuk "menyebat tulang belakang" kita ne yerk.. haha Macam aku ni, banyak jgak la version "senjata" yang digunakan oleh dieorang.. Antaranye :-

Rotan - walaupon benda ni dipanggil rotan, tapi kadang2 je aku kena sebat ngan benda ni... maybe benda ni terlampau femes tu yang mak ayah aku malas nk guna kut.. hehe

Hanger - haha.. selalu gak kena ngan benda ni.. best kan.. tapi kalo kena saket kejap je..

Tali pinggang - ko orang pernah kena? anak jantan mesti pernah kena libas ngan bapak ko orang kn :)

Selipar g wuduk - ni selalu kena gak la dulu mase kecik2. iala bnda ada kt dapur kn... senang je capai.. :)


getah paip - perghhhhh... ni paleng best kalau kena... die punya nikmat bila sampai kat tulang belakang ko orang, rase sampai ke tulang sum sum... aura saket die, leh makan berminggu gak la.. ngan kesan biru yang sungguh comel tu lg.. hahaha.

Rugila sape yang xpernah kena rotan cm ni.. aku pon rindu ar nak kena rotan lagi... hahaha.. semenjak dah besar ni dh xpernah lak kena rotan... ni yang wat aku makin besar kepala ni... xdengar cakap.. anggap diri sndiri je btol... :)

Sekian...

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

23 comments:

ApiH said...

sakit woooo...

Isteri Yang Comel said...

penah kene rotan masa kekecik dulu.. sakit tu top....

KAMIHIDUP said...

getah paip terbaik. :)

topimagine said...

apih >>> memang sakit tp nikmat... :)
IEB >>> haha.. kire akk ni pon nakal la ek mase kecik2 dulu :)
KAMI >>> haha.. masih menjadi kerinduan :)

Khairul Antasha said...

sy xpenah kena rotan..

husna mukhtar said...

:( sedih

topimagine said...

KA >>> rugi la kalau xpernah kena rotan... hahaha
husna >>> ko apesal lak ni ??

hanim azhari said...

perghh..getah paip mmg terbaek la..kes nye sbb aku lambat mandi petang mse kecik2 dulu hahaha

Tuan Muda Naim II said...

benda nih la yang menjadikan aku budak baek T_T

sanyo osaka said...

heheheheheh..lawak jerk..saya dulu penh gak kene rotan..hahaha..gare2 terlalu nakal..kekeke...
selain kene rotan..selalu gak kene kunci kat lua uma sebb balik uma main ptg2 tu lambt..

Cik Moon said...

huuu...teringat masa kecik2.. kalo report card tu..ada subject yg gagal..warna merah..konpem dapat rotan tebal.. huuuu

topimagine said...

hanim >>> padan la senjata tu ngan kesalahan ko... haha
Naim >>> baik la sangat.... :)
sanyo >>> haha.. kena kunci... padan muka :)
cik moon >>> tau xpe... kalau resullt ok, lagi jauh dh jerit kt mak :) xla kena rotan :)

AimanAriffin said...

Tetapi banyak sebenarnya terdapat kes dimana amalan merotan ini disalah gunakan sehingga psychology kanak-kanak itu terjejas.

The effects of it were so great till it haunts to the very deep core of their mind.

So use it wisely!

atiey azha said...

atiey pernah rasa yang hanger tu . heheee . sedap woo . menyengat ! hahaa .

topimagine said...

aiman >>> bagi aku, sape yang dok kampung tau la cm ne.. cara mak bapak didik kn.. xtau la orang bandar cm ne... xleh kena touch siket :)
atiey >>> haha... xkn kena ngan hanger jerk :)

Piasara said...

"syabas...siapa2 yg pernah kena rotan dn seangkatan dgn nya..sah lah dia jadi manusia...abang akak dulu pernah kena ngan kayu api sampai patah wooo kayu tu..(dulu2 kan dapur kayu..)sbb dia tak pi ngaji lepak umah org tgk tv..(dulu2 kat kg,satu dua ja umah ada tv)....ank2 akk pun pernah akak bagi rasa..rotan dan hanger tu..itu kes kesalahan yg tak boleh nak ampun dah tu.."

chii said...

x ingt..tp rasanya mcm x penah..sebab dulu chii baik.eheheh..

tp penah tgk adik kena ngan hanger...kesian gak dibuatnya...

KHRLHSYM said...

perit kalau kena getah paip ni.

topimagine said...

kak pia >>> mak oi... kena ngan kayu api.. cnfirm berbintat badan kan.. haha
chii >>> berat mata memandang berat lagi bahu yang memikulnye :)
hinsyam >>> tau xpe... menusuk kalbu :)

Miss Tira said...

Tira belum pernah kena tapi selalu kena marah je dengan ayah. Alhamdulillah walau pun hanya kena marah tapi masih dapat jalankan tugas sebagai seorang insan bergelar anak.

m0sHiE~ said...

kite dah penah kena rotan..ngan pembaris kuning panjang 2..pasal bsing la kelas..perghh^^

Cik Cempaka said...

Dulu, kalau mak cakap "nampak tak rotan tu?", dah kecut perut dahhh..belom kena rotan lagi tu...

tipah said...

mase kecik2 selalu kene rotan. rase best sgt. saket. huhu