BANYAK KERJA SIA-SIA DALAM KEHIDUPAN SEHARIAN KITA | impianku dalam mimpiku

Monday, April 4, 2011

BANYAK KERJA SIA-SIA DALAM KEHIDUPAN SEHARIAN KITA

Assalamualaikum...

KERJA SIA-SIA... dalam kehidupan seharian kita, dalam sedar xsedar, kita banyak melakukan "perkara sia-sia" kan.. biasanye kita xsedar bile kita melakukannye...

Antara "perkara sia2" yang selalu kita lakukan dalam kehidupan seharian kita :-

1- Wat pe kita tidor kan, esok kita bangun balek.

2. Wat pe kita lipat baju, anti kita bukak balek

3. Wat pe kita makan, anti buang balek

4. Wat pe kita mandi, anti kita lap balek

5. Wat pe kita basuh(basahkan) baju, anti kita jemur bagi kering balek

6. Wat pe kita off PC/laptop, anti kita ON balek

7. Wat pe kita g keje, anti balik umah balek

8. Wat pe kita cuti sekolah/sem, anti kena g belajar balik

9. Wat pe kita wat blog, anti .......................................... (isi tempat kosong dengan ayat2 yang sesuai... hehe)

10. Wat pe kita hidup, anti kita MATI balek


Banyak lagi benda yang sia2 kita wat dalam kehidupan seharian kita ni.. Tapi sebenarnye semua benda yang kita laku kan ada sebab dan hasilnye kan..

So, moralnye, kite hendak lah sentiasa mengelakkan dari membuat perkara yang membuang masa tanpa memberi manfaat kepada diri kita kan..

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

aslann said...

watpe kite komen an, nanti kene _______ balik... hahahaha.. XD

hanim azhari said...

ade tetinggal ni top..

wat pe korek idong..nnti ade taik idong semula

*eerkk btol ke ayt aku ni hentam saje la labu*

wakakakaka

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

watpe update entry kann... kalau taknak baca kat sini. heheh. bahaye taw top.. sharing is scaryyyy~~~

http://ikmalira87.blogspot.com/2011/04/blogger-sekalian-sila-jaga-tangan.html

KAMIHIDUP said...

wah, nape tukar nama blog? topimagine sedap ape.

Isteri Yang Comel said...

watper kentut kalau tak sakit perut.. ada ker nie.. hihihi

chii said...

watpe bercinta..nnt nk ajak kawen gak...:p

Along Usop said...

hmmmmm... pon boleyh??.. hahah

ensem tol monalisa tu korek idong.. =p

Cik Moon said...

watpe nak blogwalking.. nnt kena blogwalking balik..ngeee~ leh x..leh x...

nelly said...

aiseh top !
kejap .
wat pe ada blog , tapi anti dengan si 'dia;
hahaha ..
wat pe jadi blogger kalau tak mahu ramah .
=p

(tak de kena mengena !)

mykhalis said...

hehhe..betul2.. mjur dah lama tak mandii.. lalalalaaaaa


hottest entry di blog khalis :
Ada apa dengan DARA

m0sHiE~ said...

wat pe potong rambut, nti panjang blik..^^

hafiz hafizol said...

haha.. lau sume orang pikir camnie kan.. bagaimana la agaknya... muahahhaha....

KHRLHSYM said...

setiap + ada - nya, setiap - ada juga + nya.

Khairul Antasha said...

kena timbal balik la..

sicomot-comel said...

pergh..
macam mane seyh namanya hidup tnpa buat semua tu???

topimagine said...

time kasih pada sume k..haha.. kesimpulannye, bukan la aku bermaksud semua perkara kat atas ni, kita xpayah buat... moralnye, sesuatu perkara mestilah berfaedah dan manfaat kepada kita.. atas ni cuma kiasan jerk... :)

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

kuang ajo ko top... aku ngah b'bulu ngah cousin aku tuh..