PAKAI SPEK MATA HITAM DALAM BANGUNAN | impianku dalam mimpiku

Wednesday, April 6, 2011

PAKAI SPEK MATA HITAM DALAM BANGUNAN

Assalamualaikum...

SPEK MATA HITAM... (Sunglasses) salah satu kacamata pelindungan untuk melindungi mata dari sinar matahari. Perbandingan untuk melindung sinar ultra violet atau sinar infra merah berbeza berdasarkan jenis kacamata hitam. Di dalam banyak kes, kacamata hitam digunakan untuk ski, pendakian gunung atau penyakit mata. Selain itu, kacamata hitam digunakan tujuan penyamaran. (sumber wikipedia)


sekarang ne memang dah jadi kegilangan remaja ek pakai spek mata hitam... macam2 jenis la.. tapi yang menjadi kemusykilan aku adalah pakai spek mata hitam dalam bangunan terutamanye shoping kompleks..

Haha.. adakah terlampau kuat sinaran cahaya lampu dalam shoping tu... dengan langkah bergaya nye berjalan sambil memakai spek itam.. Jangan sampai ko orang terlangar tokey kedai nye barang dh la ek..

Tapi, mungkin tu fesyen terkini sekarang kan.. aku je ketinggalan zaman.. maklumlah aku ne jenis xpandai bergaya.. haha.. ne style urban agaknye yerk..

Aku kan kerja part time jd cashier kat pasaraya ... aku perhatikan biasanye yang wat style cm ne kebanyakkan budak2 muda yang baru nak up la.. kononnye tu pleng ensem mase jalan ngan awek.. haha.. bagi remaja yang dh matang siket ne dieorang tau ikut keadaan nk bergaya.. biasanye dieorang sangkut kat dada kn...

Terpulang la masing2 ngan cara masing2 kan.. janji ensem.. haha.. nengok je header aku tu.. dalam opis pon nk pakai spek... eh sory, xpakai pon k.. letak kt kepala jerk.. hahaha

Sekian..

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

9 comments:

Anonymous said...

ala..fesyen la..tak kira tempat..hukhukhuk :P

KAMIHIDUP said...

to tuk header, xpe, haaaa. :)

Anim Azhari said...

ahahahah..aku takut kalau tggl spek nnti ramai plak org terpikat..maklumlah mata aku ni bersinar *wink3*

s.y.a.r.q said...

ha ha ha.itu namanya,
"Biar buta, asal bergaya"

Wakakakaka.

mykhalis said...

hahha..pernah jugakk nak pakai spek mata hitam..tapi asyik tersengih sorang diri je sbb rasa hensem gile..wahahha

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

Unknown said...

chii jarang pakai spek..kecuali naik kete n mmg tgh terik..silau wooo...

adik chii penah tgo kawan dia " korang x segan eh pakai spek.aku yang hensem ni pun x pakai "

pastu chii macam..erkk!! eheh..sekadar senyum je ;p

Anonymous said...

Kadang-kadang ada orang yang sensitif dengan lampu dalam Mall yang menyilaukan mata. :)

lalink7 said...

baru nak buat entri pasal niee..husz pun nyampah bilaa pakai spec dlm shopping complex..macam nak flying kick jee..nyampah gilerr...alahaii..

Samuel said...

to tuk header, xpe, haaaa. :)