AKU MAKIN TENSION DENGAN KERJA OFICE NI!!!! | impianku dalam mimpiku

Wednesday, April 27, 2011

AKU MAKIN TENSION DENGAN KERJA OFICE NI!!!!

Assalamualaikum...

TENSION... aku makin hari makin tension dengan kerja kat ofice aku ni... macam2 masalah semenjak setahun aku kerja kat sini...

Dengan masalah gajinye lagi.... Sebelum ni pon ex-oficemate aku dah berhenti sebab masalah gaji la... pastu berhenti gaji yang tertunggak sebulan lebih tu pon die xdapat... cian aku nengok die.... nasib bek die perempuan n family die masih mampu bagi die duit belanja lagi...

Sekarang ni tahap kesabaran aku lak dah sampai kemuncak..... masalah gaji tu xpayah cakap la.... syukurlah gaji part time aku sebagai cashier tu masih lagi dapat menanggung perbelanjaan aku tu... tu pon dapat bertahan setengah bulan je la.. setengah bulan lagi terpaksa la aku guna duit simpanan aku selama ni...

muka aku iras2 pic kat atas ni.. caya x.. hehehe

Ditambah lagi ngan perangai anak2 bos aku ni... nak kata budak kecik, dah tua bangka.. sorang umor 28 sorang lagi 20 tahun... Yang 28 thn ne kerja die pau rokok aku jerk... pastu cakap die xbiasa isap rokok murah2 ni... sakit tekak... padahal rokok tu la yang die pau ari2... xmampos lak die isap..

Yang 20 tahun tu lak, kerja die pinjam laptop aku jerk... pastu guna laptop aku wat cam aku xde jerk depan die... die ingat bapak die ade share agaknye beli laptop aku tu..... memang la aku guna elektrik syarikat bapak die... tapi dah aku kerja kat sini, suka ati aku la kan... laptop ni pon digunakan untuk wat kerja ofice... ofice aku bukan ada internet pon...

Ntah lah makin lame makin tension lak aku.. Pada ko orang yang leh tolong masalah aku ni harap2 dapatlah ulur2 kan bantuan yerk...hehehe.. Ni pon, mak bapak aku pon xtau pasal aku xdpat gaji dua bulan ni.. tapi, alhamdullilah lah aku masih mampu lagi bagi dieroang duit tiap2 bulan... :(

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

22 comments:

Ahmad Naim said...

boss ngko igt ofis tuh nurseri ke bawak anak suruh org jaga

Yatie Aab Khan said...

naper tak cuba cari keja lain?? Cuba berhijrah pulakk...:)

Anim Azhari said...

erk..aku rse kan top..ko kne prepare mintak keje kat tempat len la..parah la beb klu penat2 kje tpi gaji xdpt

hawiz said...

ko biar betol topek?..xdpt gji 2 bln..dah la..carik keje lain..ko pndai wat per??

Maira Quee said...

giler la..berenti cpat!!..
nk peluang keje??
pm maira ye...

Anonymous said...

Cari kerja lain je Top. Tapi sebelum tu bagi surat berhenti kerja dan amaran pada boss tu jangan tak bayar gaji tu. Buat aduan pada pejabat buruh. Ini dah tahap tak boleh dibiarkan dah ni. Tak ada gaji macam mana nak meneruskan kehidupan. Geram pula Tira bila dengar perkara macam ni.

Mun said...

klu dah gtu jadinyer..g ler try cari keje lain.. xkan nak berterusan gtu je kan.. wat sakit jiwa nnt..

Pia said...

"a'ah la top..cuba ko pi cari keja kat tempat lain lah...kalau keja tak dpt gaji...apa maknanya penat lelah ko selama ni.Kena pau lagi pulak tu,kalau dia belanja kue pau ok la jugak..."

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

terharunye... semua amik berat kan... time kasih yerk kawan2... serba salah la... bos pompuan saya lak n anak die kadang2 baik lak ngan saya.... selalu gak die orang belanja makan... tu la.. problemnye... gaji ni la...

kindergartenlibrary said...

Ini betul2 parah ..top , cari kerja lainlah ..

KAMIHIDUP said...

nanti KAMI suruh mak kau baca blog kau. :)

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

kalau dah x dpt gaji better blah je..takkan nk jd kuli batak laks..ahkak dah kata kau buat part time bisnis lg bagoss plus dgn keje cashier ko

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

uhuh~ sah top da pasan tahap gaban, muahahah :D

cik bunga nak bg chance nie.. jom tengok ni Sungguh tak tipu, FREE je sampai bile²

cik azeya said...

meh sini saye belasah anak bos yang suke pakai laptop top tu. ee. geram.

Azian Elias said...

Nak ajak kerja part time kat tempat akak , jauh lah pulak. lagipun lelaki tak diterimalah.. takut scandal..heee

rafina mimi abdullah said...

jgn tensen2..naqnti cpt naik darah mcm kak pia..hehehe :)

Puan Kutu said...

crik keje lain la top.sakit hati pulak dengar cerita awk pasal bos n ank2nya tu.igt laptop tu wakaf kot.hehe..

Cik RoSs said...

resign laaaa..pe lagi...
cepat2 cari keje baru..tak pun buat la
keje on9 dari rumah..ehehhehee

afifah said...

senag2 top ckp je xbwk rokok...laptop tu time dye nak guna buat2 sibok keje,,

sampai 2 bln top...boleh ke? xkan xda amik tindakan pape...

sabarla top..bnyk ing kat Allah..doa kat Dia...dugaan yg Allah bg tu kan tanda Dia igt kat kita..

insyaallah xlama lagi ok la tu..

*bdkkecikpandaipandaibgnasihat*

Unknown said...

huh..cari keje len je la..
da la ngan perangai anak bos yg mcm tu..
drpd karang dpt sakit ati je...grrr

shereena said...

yg pasal rokok 2 x bleh blah..ckp murah tapi nak jgk..hahaha..

gud luck top!

Kari Franklin said...

Nak ajak kerja part time kat tempat akak , jauh lah pulak. lagipun lelaki tak diterimalah.. takut scandal..heee