BULAN PUASA PUN NAK MAIN NOMBOR EKOR | impianku dalam mimpiku

Friday, August 26, 2011

BULAN PUASA PUN NAK MAIN NOMBOR EKOR

Assalamualaikum...

NOMBOR EKOR... aku rasa xkira la bulan puasa ke, bulan raya ke, bulan melawat kamdar sekali pun, aktiviti membeli nombor ekor ne tetap haram disisi islam kan.. ini adalah judi...

Aku nak cakap pasal benda ni sebab aku terdengar perbincangan dari segelintir staff tempat aku kerja tu yang berdiskusi pasal nombor ekor ne.. bukan rancak lagi perbincangan dieorang... magnum la, toto la, 4D la... macam2 lagi la.. tanpa segan silu dieorang cakap depan staff lain pasal aktiviti dieorang ni....

Bukan nak kata orang muda yang wat aktiviti, ni orang tua ganyut.. yang dah ada laki, ada bini, malah yang ada cucu pun wat lagi benda trkutuk ne.. xtau la nak cakap cam ne... kang tegur, cakap kita n menyebok lak kn... cam good je lak kn..

gambar hiasan dari cik google :)

Tapi serius beb, sejahat-jahat aku pun aku xpernah lagi join perjudian ne... aku dulu ada member yang aktif main tikam-tikam nombor ne.. nak jadi kan cerita no beliau ne terkena lak... dan beliau guna kan duit perjudian die tu untuk beli sport rim motor.. tapi rasenye xsampai 3 minggu kut lpas tu beliau exident.... teruk gak motor beliau.. tapi alhamdulillah beliau masih lagi berpeluang melihat dunia ciptaan ALLAH ni...

So kepada semua ne, harap sedar lah diri kn... ingat tentang dosa dan pahala.. Seperti biasa ayat aku ye... "entry ni bukan untuk tunjukkan aku ne baik, tapi xsalah kan untuk kita saling ingat mengingati"..

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

ikatankasihku said...

ini mmg dekat bus tand lama tu..2 tahun lepas..kebetulan akak lalu situ,raya pertama, mmg pakcik tu pakai baju ni lah, tgh beli nmbor, bagus2 sape yg sebarkan gmbr ni...memalukan ek

Khairul Antasha said...

tak jauh dr ofis sy ni pun selalu tgok mereka ni..

bila la nak insaf..haihhh

Lya Colours said...

ko sumbat je kertas toto tuh dlm mulut diorang
biar kenyang sket

Anum said...

macam2 kan
memang x malu la

:: Mrs.Eady :: said...

takpe tambah pahala...

MamaEma said...

malunya dengan agama lain...terang2 pakai baju melayu...haish..

LydSunshine said...

Langsung tak cover beli sport toto pakai baju melayu siap bersampin. Comel je. {*comel la sungguh].

nelly said...

dorang nak carik duit raya tuh ! hehehe

Cik RoSs said...

Biasa la tu,kalau asyik fikir nak kaya dan nak dapat duit dengan senang..camni la jadinya!!

Tapi,duit haram tetap akan jadi haram walaupun kita tak makan duit tu!!

Cik Bambam said...

duit x berkat..bahaya wooo.. jadi darah daging..x berkat hidup..huhuh

Fathiah Hamim said...

yang heran tuh, memang diorang tak malu kan cakap pasal benda neh

Chuu Muqhlis said...

ishh. x malu betol yg join benda2 nih >.<

siti kektus said...

sebab tak de keje, tu yg wat keje ni kot. hehehehe :p

MOK&SONS said...

heheh..rilek jer bli no ekor..siap berbaju raya tu..apo nak jadi..

cucu umie said...

herm..xperlu kte bro..tmpt ayie ini ad shje orng2 tua main no..haishhhh

Maya Sarry said...

nasib baik bapak aku tak mcm tu. ish3

Ajeyy Rawk said...

salam Ramadhan, Ajeyy ziarah sini yerr..
kat bawah ni ada sikit entry dari Ajeyy, mintak pandangan dari semua yaa.. :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/exam-pmr-penting-juga-sebenarnya-dalam.html


http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/hantu-bergambar-di-sebelah-ahmoi.html


p/s : Selamat hari raya, maaf zahir dan batin . 0-0 :))