PERGI BAZAR RAMADHAN, TAPI TAK TAU NAK BELI APA | impianku dalam mimpiku

Wednesday, August 24, 2011

PERGI BAZAR RAMADHAN, TAPI TAK TAU NAK BELI APA

Assalamualaikum....

BAZAR RAMADHAN.... kalu tiba je bulan ramadhan xpayah cakap la, berlambak2 bazar ramadhan yang tumbuh.... cam kat melaka ne, bazar ramadhan yang paling pemes ialah bazar taman cempaka... (bazar peringgit n bazar klebang femes gak.. hehehe)

Tapi setelah 24 hari berpuasa ne aku pernah g bazar hanya 2 kali je.. sebab aku tau kalau aku g bazar aku xtau nak beli ape....... kalau aku buka rumah, baik aku balek umah trus, time berbuka sume dh terhidang atas meja... hehe.. kalau berbuka luar lak aku lagi selesa makan kat kedai dan order nasi campur or yang goreng2 nye :)


Yang aku g bazar dua kali tu pun aku beli makanan feveret aku nasi kerabu, kebab, dan apam balik je... padahal tu makanan bulan2 lain pon leh jumpe kn...hehe.. tapi, aku ada gak beli benda yang jarang jumpe mase bulan2 lain.. iaitu air kathirah..... tapi aku xtau la air kathirah mane yang original sekarang ne sebab dh macam2 jenis aku nengok.. tapi name tetap kathirah gak :)

k la... orang kata kalau ada duit banyak g bazar tu, sume nak belikan... so kalau g bazar tu bawak je la duit siket2 je ye supaya xmembazir... :)

Sekian...




IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

18 comments:

sukasuki said...

haha.sama lah.pegi tp xtau beli mende. xlalu dah kuih2 bazar. beli murtabak je kdg2.

Cik RoSs said...

Haaaa..saya ni langsung tak pergi bazar ramadhan.Kalau pergi pun ayah dengan mak je.

Tak tau nak beli apa bila tengok banyak sangat yang dijual!

~aYeeN & SuE~ said...

top ..kesian aku x penah jejak g bazar kt mlk ni..sob sob..t blk mgu ni nk p sekali la..klu x kempunan lak..kt tmn cempaka tu mmg mcm2 de kn..:)

*kad rye da pos..klu lmbt cmpi mtk maaf la ye..

Puan Kutu said...

klu dah malas tahap gaban nak msk,terpaksa p gak la..

Pia said...

"akk pun baru pi sekali jer, dkt2 umah akk ni ada pun satu tu jer..tak best lah..takde yg luar biasa pun...last2 beli air lai ci kang jer.."

Lya Colours said...

aku selalu b pazar cheng dengan bazar masjid tanah je. bazar masjid tanah tuh hari2pon ramai orang. sesak barat bagai. nyampah btoi.huhu

kocix! said...

same le kite..
xtahu nak beli ape.padehal beria ngajak g bazar.
last beli airr je..

btw, dah lame tak makan nasik kerabuuu!!! huwaaaa

ikatankasihku said...

Bazar klebang akak tak pegi pun thn ni, kat tmn cempaka mmg meriah..ramainyer orang..pening..
pandai taufik berjimat.. :)

grOundnUt said...

Tahun ni ada la 4 kali je gi Bazaar Ramadhan...macam tak leh masuk je makanan kat bazaar dah sekarang ni...bosan lerr..

Rindu masakan bonda..^^'

~Kenanga Suchi~ said...

selalu gak pegi bazar... balik2 beli benda yg sama jugak... hehe... tatau nak beli apa...

afiqazizan said...

penah gak rasa tak tahu nak beli ape bila da pergi bazar..tapi biasa beli kuih tepung pelita dgn murtabak je.

Encik Luncai said...

aku g bazar selalu beli ayam golek jer..selebihnye aku cuci mata kat awek2 kat situ..pakaian masing2 mengalahkan nak pegi tgk konsert kot..hehe

tia @ Ini Kisah Tia said...

kathirah ? sumpah first time dengar ..

aizamia3 said...

macam2 ada kat bazaar tu.. nak dengan taknak je.. sedap dengan idak je.. tapi adalah malang kalau beli menu yang nampak sedap tapi sebenar... 'nak buat macam mana.. takde rezeki..'

:: Mrs.Eady :: said...

akak x pg lagi bazaar dik oii..lambat mcm mane balik sekali pun tetap masak..sb malas nk beli selalu nyer tak kene ngn tekak...

Bro ahmad said...

wahh sesak ramainya orang hmm..bazar kt kl lagi best..kadang2 blur otak nak beli juadah apa..rambang mata

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

thn x sekali pon akak gi bazar..hubby jela pegi beli kuih muih..tp mmg kalau pegi pon cam x tahu nk beli apa..

siti kektus said...

aku pon sekali je p bazar tu ha. tu pon kelmarin. lain aku hari, dok masak kat rumah je lah. lagi sedap. ;)