BULAN RAMADHAN TAK BOLEH PAKAI LIPSTICK | impianku dalam mimpiku

Thursday, August 18, 2011

BULAN RAMADHAN TAK BOLEH PAKAI LIPSTICK

Assalamualaikum...

LIPSTIK... orang perempuan dengan lipstik memang xdapat dipisah kan.. hehe.. zaman sekarang ne dah macam-macam jenis colour lipstik aku nengok orang perempuan pakai.. hahaha.. semua kalau leh nak bibir yang meleleh cam angelina jolie or zizie ezetti kn.. hehehe

Sebenarnye aku nak tanye ko orang la.. apa hukum pakai lipstik pada bulan puasa.. adakah puasa akan terbatal? tapi kalau mengikut logik nye, pakai lipstik bukan nye aktiviti memasuk sesuatu ke dalam rongga.. so xbatal la kn.. tapi dalam satu hari tu, ko orang leh tahan ke dari menjilat bibir ko orang sendiri... so, secara xlangsung akan terjilat lipstik tu kn.. maka terbatal pose ko orang tu.. hehe :)

sumber google.com

Tapi aku nengok kt hypermarket, relaks je sume wanita-wanita cantik memakai lipstik.. adakah dieorang xpose.. so, ramai la xpose kn.. hehe... tapi xbek tuduh menuduhkan.. mane la tau tu memang warna neuatrial bibir dieorang... sejak lahir memang merah2 n berair2.. meleleh nengok siot.. hehe

Kepada yang arif tentang benda ni terutamanye orang perempuan silalah lontarkan pendapat ko orang tu yer... sebab aku masih xfaham lagi pasal benda ni.. harap semua dapat memberi kerjasama ye.. hehehe

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

32 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

pakai lip gloss jek...haahhaa..batal ke?

Lya Colours said...

aku x pakai lipstick la bulan pose. mekap pon tak. macam ju-on muka aku. hahah. tp pakai sket je eye liner dgn lip balm je. sbb x pakai bibir kering menggelupas siap

abah khalisha said...

abah memang tk pakai lipstik..hehehe..

Nostalgia mercun era 90-an

Anum said...

ermmmmmmmm

Isteri Encek Bard said...

ngeri tengok gambo tu top

~aYeeN & SuE~ said...

Diperbolehkan bagi seseorang untuk melembabkan bibir atau hidungnya dengan menggunakan krim, atau membasahinya dengan air, dengan kain, atau semacamnya. Namun, perlu dijaga, jangan sampai ada bagian yang masuk ke perutnya. Jika ada yang masuk ke perut tanpa sengaja maka puasa tidak batal. Sebagaimana orang yang berkumur, kemudian tiba-tiba ada bagian yang masuk ke perut tanpa sengaja, puasanya tidak batal.” (Majmu’ Fatawa Ibnu Utsaimin, 19:224)

wAllahu a’lam.

kalau ko x tnye ktorg pon x ter pk..tq ats keperihatinan anda.

Cik RoSs said...

Boleh je pakai...

Yang tak nak pakai tu sebab malas nak lebih2 bergaya bulan puasa..

YanaMIB said...

aku pakai lip gloss mmg utk lembabkn bibir..keje dlm air cond bibir kering merekah bhaii..and aku jenis xsuka jilat bibir..lipgloss dh sedia melembabkn bibir..xyah jilat2 dh..haha~ aku pn rs xpe pakai lipgloss or lipstik..sbb biasa pompuan pakai lipgloss or lipstik ni jarang nk jilat2 bibir sgt..=)

Mama Gee said...

bulan pose mmg malas nk pakai lipstick sbb bibir kering..so pakai pelembab bibir jek...

cik dot said...

klau jnis jilat bibir xyah r pkai kn. ad certain org xd habit jilat bibir pon.

aliesha kirana said...

bkn sume prmpuan yg pakai lipstik jilat bibir. rasanya mcm xde pun. hahaha.. sikit sgt yg ade tabiat jilat bibir tu..

ikatankasihku said...

oh..i tak pakai lipstik time puasa.... :P

PinKy MoMMa said...

lipstik dia sgt ngeriii okeh :P
akak tak pakai sgt sebab bulan puasa jalan skejap2 je hahaha

Puan Kutu said...

tak batal pun la..tp bln posa macam malas nak pkai lipstick pun ada.ekceli tak posa pun mmg malas nak pakai.bibir dah natural beauty pun.hahaha..

Shaherah said...

ok jek.. jgn jilat2 lar bibir tu..

selalu nyer org yang pakai lipstick tak jilat bibir nyer.. rase lipstick tak sedap.. >.<"

Alin Marlini said...

blh je..asal jgn terlebih sudah cam gambar hiasan tu udah lerr...

Top jgn pandang org pakai lipstik terlebih sudah..nnt kurang pahala..hehehe

Nur Hamizzah said...

hhaha. entahlah. nak cakap bnyk pun aku tak tahu. sebab aku memang tak pakai lipstic or lib balm. allergic. hahaha

siti kektus said...

kua pon pakai lip balm je la. kang bibir kering nmpak macam hantu orang takut pulak. keh keh keh

Fathiah Hamim said...

eh okay rasanya pakai lipstick. jangan berperisa, jangna melebih. tapi jangan melebih tuh bulan apa pun tetap perlu.

s.y.a.r.q said...

Bulan puase ni pakai vaseline je....kalau tak pakai apae2 bibir terlampau kering smpi pedih...

Dhiaqiud said...

rase nye xde prob la kalo pakai lipstik..xde la sampai leh batal pose..tp kalo kes jilat bibir tu xtau lak..hehehe

mykhalis said...

khalis tak pakai..hehe

aizamia3 said...

memang tak dapat nak elak dari tak pakai.. tapi bukanler jenis yang lembap bak air tu.. cukup sekadar tidak mengeringkan bibir.. keje dalam aircond..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

aku xpakai lipstik... pakai pelembap bibir je..supaya bibir xmerekah...

xsalah pon kalo pakai laa..

mizzkechique said...

xpakai lipstik pun..xminat..



erkk, nape MK br follow blog ni.. rasanya mcm dh lama..

Chempaka Sari said...

huhu lucu pula dengar pendapat dari lelaki. Ini bukan kali pertama dengar pendapat mcmni. Kalau bukan bulan pose pun ramai yg tanya tak rimas ke pakai lipstip. Mcmne nak jilat bibir. Bila pakai lipstic bibir dah lembab so tak payah nak jilat lagi. Lagipun perempuan yg pakai lipstik tak akan nk jilat lipstic membazir je. Macam make up mata, tak akan gosok mata. So perempuan memang berhati2 bila pakai make up.

tia @ Ini Kisah Tia said...

Tia tak pakai liptip pun . heheh :)

cucu umie said...

gaga..no komen lh bro..hehe

nazirah said...

entah aku rasa ak batal
sbb bile ak pakai lipstik
takde lak nak dok jilat2 pakai jela
just bg bibir tu lembap2 sikit je cam aku gune lip balm je... yela ni kering semacam dah la keje opis org tgok pn tak lalu haha

nurul said...

Lipstick tujuan untuk apa?kalau berhias-hias ke luar tu memang tak boleh,sama ada puasa atau tidak.Jika untuk suami masih boleh.Begitu juga dengan lipbalm.Boleh,untuk mengelakkan bibir crack ke tapi jangan sampai tertelan..

wallahualam.

http://abimuslih.wordpress.com/2010/08/07/gincu-bibir-membatalkan-puasa/

Anonymous said...

i hate lipsitc , so i ta pkai sbb rosak kn bibir , i just pkai lips bam jeee lggg nmpk neutral

salpaninot said...

Betul. Siapa nak jilat bibir bila dah pakai lipstik kan? Hilang la kaler dia. Tak semua org ada habit jilat bibir ni.