BULAN RAMADHAN, NAPE RAMAI ORANG MASUK KEDAI MAMAK PAKAI HELMET | impianku dalam mimpiku

Thursday, August 11, 2011

BULAN RAMADHAN, NAPE RAMAI ORANG MASUK KEDAI MAMAK PAKAI HELMET

Assalamualaikum...

HELMET...masa bulan-bulan lain kedai mamak adalah menjadi tempat tumpuan anak muda untuk lepak2 ngan member2 sambil borak2 kosong or mengumpat2 kn.. hehe.. xkire la siang or malam kn.. tu perkara biasa la...

Tapi ko orang perasan tak, di bulan puase ne, pada waktu siang, xkire la anak muda ke, orang tua ke, kalau masuk kedai mamak mesti pakai helmet... hehe.. biasanye fenomena ni berlaku antara jam 12 tngahari hingga jam 4 petang... tapi yang herannye bile jam 6 petang lak, kalau masuk kedai mamak relaks jerk xpakai helmet:).. hahaha

sumber google

bukan nak tuduh ke ape, tapi mensyakki tingkah laku dieorang tu adalah untuk membeli makanan untuk dijadikan santapan sebab xberpuasa kn... ye la.. xkn nak beli sparepart moto kt kedai mamak kn :) tapi kita leh pikir positif je la kn, yang dah tua2 tu beli makanan untuk anak2 dieorang yang kecil kn, dan yang muda2 beli makanan tu untuk kakak or adik pompuan die yang uzur... hehehhe

Bagaimanapun, yang menjadi perhatian aku la, nape la kedai mamak ne terlampau senang untuk orang islam beli juadah pada waktu tngahri pada bulan pose ne.. aku ngaku aku pernah wat mase study dulu.. tu pon sebab terlampau letih kerana terlibat dalam aktivit kolej... bukan sengaja yerk.... kadang2 ada perkerja kedai mamak ni suggest, u order dulu, dalam 10 minit u datang balek, makanan u cnfirm siap. jgn lame2 dok sini, anti orang jabatan agama nampak.. susahhh..

Apa-apa pon, kita sebagai umat islam perlulah fikir tentang tanggungjawab kita dan amanah yang tuhan berikan kita untuk hidup dimuka bumi ni kan... semua nye dari hati masing-masing kn...

Sekian...




IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

25 comments:

sukasuki said...

hehe.mcm2. xkurang yg masuk 7E dengan konfiden pon ada.

cik idora said...

hehe.. sbb dy xpose n xsdr diri.. ni lah manusia..

Fathiah Hamim said...

oh tak penah nampak lagi orang pakai helmet masuk kedai. hehe

puanbee said...

orang kedai tu subahat tu lerpasainyaa

cucu umie said...

herm..no komen ah top..realitinye mmg mcm gitu pon nowadays..aishhh

miErah halim said...

hahaha...
xtau ,malu punye orang...

Alin Marlini said...

Ya..Allah Top..baru pagi td tengok sorang Mamat ni beli air ngan roti kat Stesyen minyak..muka takder malu langsung...akak yg pompuan ni pun kalau tak blh posa rasa segan nak beli. Rasa nak penampar jek jantan tu...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

adoih mamak ni..

top jgn pakai helmet masuk kedai mamak lak ekkk..

mOon jOhari said...

isk x baek pk negatif...pk pOsitif ye....depa 2 utamakn keselamatan 2....

Lya Colours said...

wei top ! sebelah opis aku ni kedai mamak. selamba kodok je yg x pose ni p beli air sirap. x pakai helmet pon. muka dorang gila kebal agknya

blog-tips-kurus said...

kucing juga yg menten comel.. ;)

ikatankasihku said...

inilah realiti kehidupan~~~nak kata setan, setan dah kene ikat, so nafsulah tu

mykhalis said...

bukan susah nak wat jahat,, nak kekal yang baik tu yg bukan senang

YanaMIB said...

ooyeah? aku xpernah prasan psl ni..haha ko mesti slalu wusha kedai mamak nih..ceh~ =P

aizamia3 said...

tak pernah tau tapi lepas ni kalau ter ter lalu depan kedai mamak mesti tingg.. teringat entry blog ni..hikhikhik.

b a m b a m ' s said...

kat kedai runcit lak ramai org keluar-masuk beli roti.. huhuhu

~aYeeN & SuE~ said...

n apasal kdai mamak x ttp je bln pose ni..bkk la ptg kul 6 ke ats..uhuk..

afiqazizan said...

tak tahu ape nak jadi dengan dorang yang buat macam tu.

siti kektus said...

setakat ni tak pernah nmpak lagi depan mata sendiri org macam tu. mungkin nanti2 akan nampak. :p

PinKy MoMMa said...

bukan kedai mamak je..gerai tepi jalan pun diaorg belasah jg dgn muka tak de perasaan..gastrik katanye huhu ;p

Ezad Skytech said...

tak pernah terjadi depan mata aq la buat masa ni..huhu~

Puan Kutu said...

pakai helmet agar tidak dapat dikesan.huhu..

nazirah said...

oyeke tk nah nmpk lak situasi ni myb sbb ak ni mcm ktk bwh tmprung kot tak trddh sgt ngn dunia luar ecece tp kan taufiq.. btl ckp hang tu .. biarlah tanggunjawab msg2 da bsr. da tua da tu pttnye jgn la buat perangai ingat2 lah dosa kan aish mls nk kmen pnjg psl ni huhu ;)

Mrs Nury said...

Fenomena biasa di bulan Ramadhan! :D

Craig Imam said...

oh tak penah nampak lagi orang pakai helmet masuk kedai. hehe