BULAN RAMADHAN, SURAU DAN MASJID SUNGGUH MERIAH PADA WAKTU TENGAHARI | impianku dalam mimpiku

Tuesday, August 9, 2011

BULAN RAMADHAN, SURAU DAN MASJID SUNGGUH MERIAH PADA WAKTU TENGAHARI

Assalamualaikum...

SURAU DAN MASJID.... surau dan masjid adalah suatu tempat yang amat tenang untuk kita beramal.. kita dapat beramal secara khusyuk dan tawadduk tanpa gangguan bunyi bising yang mmbingitkan...

Pada hari biasa (hari bukan pose) aku perhatikan surau-surau ni kurang mendapat perhatian dari para jemaah pada waktu siang hari... mungkin dieorang solat di dalam ofice masing2 kan.. or dieorang g makan tengahari agaknye :)

Tapi bile tibe waktu bulan ramdhan ni, surau-surau ni agak mendapat perhatian yang menggalakkan dari para jemaah pada waktu tngahari.. terutamanya dari jam 2.00 petang hingga 4.00 petang... kenapa leh jadi cam ni.. :)

ehsan google :)

kalau setakat dok dalam sane hanya untuk tidor dan terbaring je wat pe kan.. hanya memenuhkan jerk.. kadang2 ia menganggu orang lain untuk bersolat... ada yang yang datang, solat dahulu, pastu baru merehatkan diri xpe gak kn... leh consider siket... ni ada yang datang terus landing jerk... solat ntah ke mana.. wallahualam la kn..

Ini adalah bukan entry nak tunjuk bagus... tapi xsalahkan untuk kita saling ingat mengingati.. aku pon selalu hanyut gak... sesungguhnye setiap manusia tu ada kelemahan masing-masing.. dan kita hndaklah sentiasa berusaha untuk mengatasi kelemahan tersebut...

Sekian...

p/s : aku wat entry ne pon sebab aku selalu cari port nak berehat sebentar waktu tengahari, tapi sumenye penuh... :)




IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

23 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

alamak terasa!!ekekeekekeke..sb biase mmg tido kejap lepas xohor dgn telekung2 skali!ekekeeke..

siti kektus said...

penat sangat kerja tu. hehe :p

farah hanim said...

hehe
meriah dgn mereka yg tdo
sian pent tu puasa
hehe :D

ikatankasihku said...

bergelimpangan semuanya..seakan tak hormat rumah ALLAH...

ApiH said...

kalau macam gambar kat atas tu, nak lalu pun susah.. penuh org berguling2...

Cik RoSs said...

Perrgghhh,kalo suasana kat masjidil haram atau masjid nabawi..memang la macam tu.Tapi,bukan la sampai nak jalan pun susah.Cuma ada kelompok2 aje..hehehhee..

Kalo kat sini,tak de pulak nampak!!

Cuma meriahnya time solat Asar sebab dorang nak ambil bubur lambuk aje!hahahhaa

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kalau tido kejap bolehla consider..kalau dh sampi meleleh air liur basi heheh sendiri mau ingat ah kan..

cucu umie said...

mcm biase kt kalo asrama memang mcm gini ah..lepas zuhur terus bring sat b4 tunggu kelas strusnya

Lya Colours said...

aku dulu masa kat uitm, selalu bantai tdo dalam masjid. tapi smbhyg dulu la baru tdo. dpt lelap 10 minit pon kira okey la. huhu

Fathiah Hamim said...

umm kalo nak rehat boleh, tapi jangan la datang2 niat nak tido. haihh
pastu kalo boleh, tak yah la baring, kacau je.

mykhalis said...

hampeh ko top..wahahha.. mana leh camtu..ahaks

afiqazizan said...

wahhh ramainya yang tidur..tapi fiq tak pernah lagi buat perkara ini..(:

~nsar~ said...

ok la tu jangan lupa niat iktikaf.. dapat gak pahala hehe

nazirafarahinomar said...

ya Allah.. dahsyat gila. hehe.
dulu dulu masa sekolah rendah n menengah selalu la buat kerja nie. tapi sekarang dah terasa tua. kurang dah melepak, hehe bukan tak buat langsung dah ^^. kan sunat tdo sekejap waktu siang :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

boleh jugak kot . tapi jangan sampai menggangu orang nak solat . kalau betul pun nak baring atau rehatkan diri dalam masjid atau surau tu carilah sudut yang takkan mengganggu orang lain nak melakukan ibadah . tapi rasanya orang lelaki je kot macam tu . hehee ..

Mia Liana said...

kalau letih sangat tido kejap tengahari .. tak mengapa.. lepas tu nanti rasa segar badannya...

~Cahaya Hati~ said...

orang pompuan taleh tdo masjid ari jumaat~ T___T

grOundnUt said...

port paling baik selalu aku tido dalam kete je..ehehehhe..^^

Zulfikar Hazri said...

aku jarang tdo kat masjid masa pose...

aku tdo bawah meja opis.. sebab opis aku ada karpet ngan ekon.. hahaha

Adzriel @ Liza AB said...

entry ni bagus apa.. bukan tak boleh nak baring tapi eloklah solat sulu lepas tu barulah todr jap. cuma yg kak liza tak berkenan bila depa ni baring kat tengah-tengah ruang. memang sangat mengganggu orang lain nak solat. ntah apa diorang ni.

PinKy MoMMa said...

hakhakhak senario yang biasa terjadi diopis akak dulu..tapi bulan biasa..sunyi sepi ngehhhh..

renung renungkan :)

Isteri Encek Bard said...

wahhh termakan cili plak.. ngeh3

miErah halim said...

a'ah.kalau time skolah dulu mmg best la kan..
bese la org dok hostel, sampai x pergi kelas ptg.