MAIN KOREK-KOREK MEMBATALKAN PUASA??? | impianku dalam mimpiku

Thursday, August 4, 2011

MAIN KOREK-KOREK MEMBATALKAN PUASA???

Assalamualaikum...

KOREK-KOREK.... dalam bulan ramadhan yang mulia, banyak perkara yang perlu dielakkan untuk hindari dari membatalkan puasa kita kan.. semua pancaindera kita tu perlulah kita jaga....

Aku perasan pada hari pertama dan hari kedua berpuasa hari tu ramai yang wat entry pasal kemusykilan budak-budak kecik yang cakap kentut tu leh membatalkan pose... hehehe... memang lawak kn.. aku rase mase kecik dulu pon aku ada terpikir gak pasal benda ni kut.. :) akhirnye aku tau, kentut adalah antara salah satu perkara yang membatalkan wudhu' sahaja ...

sumber google

tapi, kat sini aku ada lagi satu situasi yang berkaitan dngan perkara-perkara yang membatalkan puasa ni.. dulu ade member aku tanye aku... ini setakat menguji minda yang xmenguji sangat la... hahaha... (ayat ape aku guna ni..hehehe)

SITUASINYA:

Ada dua orang sahabat iaitu FATHIAH HAMIM dan SITI KEKTUS.... dieorang ne bersahabat baik... selalu bergurau-gurau sesama sendiri... pada satu hari dibulan ramadhan... dieorang bergurau2 dengan main korek2..... FATHIAH HAMIM dengan rakusnye mengorek hidung SITI KEKTUS.. so, persoalannye.. siapakah yang telah terbatal puasanye ? FATHIAH HAMIM atau pun SITI KEKTUS?

Sekian...

p/s : tapi aku ada gak terbaca dibeberapa forum agama yang mengatakan, terdapat percanggahan pendapat tentang perkara membatalkan puasa berkaitan mengorek hidung ne..... wallahualam.....


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

18 comments:

Encik Luncai said...

top..gambar google tu owsem la..haha..gelak sambil terkentut..

Isteri Encek Bard said...

hahahhahaa kentut lasm air batal

stellaizz said...

hahahahahahahhahaha pagi2 lg nak wat stella gelak bosar :) ishh main korek2 hidung.......

Lya Colours said...

aku rasa siapa yang menulis cite tuh batal pose nya. hahahaha

eh aku lagi teruk. masa kecik2 aku igt kencing tuh batal pose ok. bodoh kan

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

glemer siti kektus..hehe..yg sorang lg tu x kenal..

yg pasti sorang lagi tu kena cuci tgn ah..hehe..

akak terbaca smalam cuma ada 3 perkara yg batal puasa iaitu: makan,minum dan bersetubuh. Jadi korek hidung ni kalau x smpi tahap nikmat x batal lah kut..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

eh kejap..akak nk gelak baca komen Lya Colours kat atas ni..wakakakaka

siti kektus said...

haha. amboi kemain. hidung aku yg dipertaruhkan. :p



aku pon baru dengar pasal korek hidung tak batal. selama ni aku fikir batal sebab masukkan sesuatu dlm rongga kan. yg sahih aku tak tau. ^^

yg penting fathiah kena cuci tgn lah. bak kata kak rina tu. hehe

mykhalis said...

gilalah soalan..tak berani nak bagi jawapan..kena kaji lagik nie

:: Mrs.Eady :: said...

hahahahahaa...

ikatankasihku said...

sempat lagi gi korek lobang idong org tu..haih

cucu umie said...

kalo tidak silap ayie, mengorek hidung and telinga tidak batal and ad limitnya.. xpasti limitnya..kalo tidak pasti jgn lakukan.. huhu

THE LEKAT LEKIT STORY said...

ada jugak dgr korek idung & telinga tak batal puasa.. dalam kes di atas, tak batal kot dua2. kekekekeke.

Fathiah Hamim said...

saya jumpa kawan baru di sini. hehe

rasanya korek idung tak batal.

Qaseh dalia adelia said...

dua - dua salah .. hahaks

Finaz Jaafar said...

okay fine xtau la batal ke tak korek hidung tu bnrnye..dlu kte diajar boleh korek pn jgn dlm2..erkkk apekah?>???hahahha

nazirah said...

aah .. sbrny kalau korek sipi2..atau pun korek yg tak trllu dalam tak batal puasa.. bknny masuk ke rongga mulut pun itu ceramah yg baru ddgr dan bole diprcayai insyaAllah :)

Nurasyiqin said...

haha..ganas sungguh fathiah hamim yer?? jwpn sapa yg batal pose tu cikin tak tau..konpius!!

Anonymous said...

Korek hidung melebihi setengah jari membuktikan terbatalnya puasa kita...wallahualam.