AKTIVITI MALAM JUMAAT | impianku dalam mimpiku

Thursday, March 17, 2011

AKTIVITI MALAM JUMAAT

Assalamualaikum...

MALAM JUMAAT..... di ikutkan malam jumaat ne, memang banyak kelebihannye... dalam al-quran juga ada menyebut tentang peristiwa2 penting pada hari jumaat...

Biasanye, malam jumaat lah malam yang paling afdal untuk kita melipatganda kan amalan dan ketaqwaan kita kn... Malam jumaat adalah penghulu bagi segala hari... Pada malam ni lah banyak aktiviti keagamaan diadakan seperti tadarus al-quran, bacaan yassin, ceramah agama dan sebagainye... Pada tengah malam lak, kita leh lakukan qiamulail dengan solat2 sunat..

Tp, ape yang aku cuba nak sampaikan ialah tentang 2 perkara berkaitan malam jumaat yang masih menjadi kemusykilan aku.... hehe..

Yang pertama, betol ke tiap malam jumaat adalah malam segala hantu2 n jembalang bermaharajalela... banyak orang tua2 cakap malam jumaat jangan kuar umah.. anti kena kacau.. :) betol ke teori ne ek.. bagi aku, malam2 lain pon syaitan dan iblis ne bermaharajalela untuk menakutkan dan menyesatkan manusia kan.. xpon manusia ne sendiri yang jadi "setan" hehe :)

Yang kedua lak, pasal tiap2 malam jumaat la suami isteri akan ehem2... hehe.. ape tu ehem2?.. paham2 sendiri sudey... betol ke malam jumaat afdal untuk melakukan aktiviti "kesihatan" tu....Malam2 len lak cam mane... :) macam aku yang belom berumah tangga ne mane la aku tau kn..

Apa-apa pon, dengan mase terluang yang kita ada ni perlu lah diisi dengan perkara-perkara faedah k.. jangan membuang masa dengan perkara2 yang melalaikan.

Sekian..

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

22 comments:

hawiz said...

betol ker ade hann....

hanim azhari said...

aku suke malam jumaat hehehehe

topimagine said...

hawia >>> mane la aku tau.. orang tua2 yg cakap :)
anem >>> ko dh kawen ke anem.. haha :)

nelly said...

Jumaat ? Sementara tak ada kerja , selalu fikir , "Hari ni Hari Jumaat .. Malam ni ada cerita best ..pukul 10 .."
hehe

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

yang muda n belum kahwin..baca2 la yasiin..sedekah kat arwah...

mrs.sabri said...

mana ada hantu dalam dunia ni..mengarut jelah hantu2 ni semua..hantu x wujud tp SYAITAN tu ada..hehe

cik ayin said...

malam jumaat baca yassin :)

KHRLHSYM said...

saturday night fever! eh tu esok. hihi

hafiz hafizol said...

amboi.. amboi.. errr, yey malam jumaat camni leh tidow lewat pasai esok xda kelas.. 2 yg paling best sebagai student nie.. muahaha

Miss Tira said...

Ada orang cakap malam yang keras adalah malam jumaat dan malam selasa. Ada orang cakap juga pada malam jumaat hormon para isteri lain macam sikit. Hahaha. Entahlah. Tira tak kahwin lagi :p

topimagine said...

nelly >>> nengok tv je yerk :)
nana & ayin >>> yup baca yassin lg bagos :)
kak mrs sabri >>> hehe.. syaitan memang bnyk.. kt mane2 pon ade :)

topimagine said...

hisyam >>> saturday night lak.. hehe :)
hafiz >>> suboh jgn lupe bangon lak yerk :)
tira >>> malam selasa xprnh dgr lak :) ye ke.. kire hari len hormon isteri tuturn la yerk :)

Dilla Nur said...

malam jumaat bawak2 baca yassin no top..tak kawen g jgn nak sebok2...haha

Nour Akmal said...

tengok cerita seram kat tv3..tu la aktiviti malam jumaat saya kot..huhuhu

puanbee said...

biasa malam jumaat kita baca yassin berjemaah ..hikss....korang tak kahwin lg tak yah tau aktiviti org dah kawin haippp..

chii said...

kita seringkali di momok kan dengan cik han bila tibanya mlm jumaat ..eheh..

kalo perasan..nape tv3 dok sediakan slot seram hari khamis mlm jumaat..kenapa bukan mlm lain..hurmm.....

.::cintabungablogspot::. said...

ishhh...malam jumaat g masjid dengar ceramah + baca yassin lol.. cite yang d'pikirkan. adehhh ~~

.::cintabungablogspot::. said...

pemenang segmen sukarelawan dah umum:)


http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/pemenang-sukarelawan-cintabungablogspot.html

topimagine said...

dilla >>> hehe.. ye la2... :)
nour >>> nengok tv je.. anti nk tido tau takot lak :)
puan bee >>> haha. org dh kawen kena la kongsi2 pengalamn :)
chii >>> bukan tv3 je.. sume siaran same je :)
cintabunga >>> cam good2 je la ko makcik :)

.::cintabungablogspot::. said...

sadap ko top! dah tak menang tu senyap, aku lempang kangg...

nie aku tag ko, padan muke! wekkk... pegi cepat. huhu


http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/ibnushukran-time-guess-contest.html

KAMIHIDUP said...

sini ada hantu, haaa. :)

i l y l i n said...

ade ke han2 too tu?? HAHA..