AKU BENCI ROKOK | impianku dalam mimpiku

Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK

Assalamualaikum...

MEROKOK... bagus la segmen ni.. memang betol2 terkena batang idong sendiri la.. hehe.. thankz en. ben... aku pon sebelom ne pernah wat 2 entry pasal merokok ne...
1. PATUT KE BERHENTI MEROKOK
2. BERHENTI MEROKOK ATAU "BERHENTI BELI ROKOK"


JOM AR JOIN SEKALI.. KO ORANG KLIK JE KAT SINI!!!!


PENDAPAT MENGENAI PEROKOK


Pendapat aku tentang perokok dan terhadap diri aku ne, sedia maklum semua perokok ne tau tentang bahaya merokok ni.. tapi kenapa isap rokok jugak ye.. termasok aku gak la.. hahaha.. kat kotak rokok pon terpampang la gambar macam2 penyakit.. siket pon xwat perokok ne takot or insafkan.. hehe..bagi aku la, selagi perokok ni sendiri xkena penyakit, confirm xkn insaf nye la.. haha..

Rasenye, kebanyakan perokok ne mula isap rokok dari bangku sekolah lagi.. leh dikatakan pengaruh rakan sebaya la yerk.. tapi kawan yang pengaruh tu, terpengaruh ngan sape lak.. haha.. sendiri mau ingat la kawan..

NASIHAT KEPADA PEROKOK

1. Cuba lah berhenti isap rokok ne dengan nekad.. jangan la sekadar hangat2 tahi ayam je.. ape pon xde anti.. haha..

2. Perokok ne kalo, isap rokok tu kena la hormat orang sekeliling yang xisap rokok tu kn.. nak mati cepat biarlah sorang2 jgn libatkan orang len.. hehe.. so, jadilah perokok yang berhemah yerk..


Sampai disini sahaja yerk.. time kasih sekali kt en. ben sebab wat segmen menarik ne.. semua pendapat aku kt atas ne aku anggap diri aku ne bukan sebagai seorang perokok.. hahah

sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

19 comments:

slumberznanie said...

sggh dr segmeb abg ben...

KHRLHSYM said...

gua perokok tegar, hehe.

ps: sorry top lama tak komen, bermasalah dengan streamyx. :)

FariehanIbrahim [LBC] said...

pesanan yg ringkas dan padat! like2! ^^

xbenci perokok tpi xsuka bau rokok. hehe =)

.::cintabungablogspot::. said...
This comment has been removed by the author.
.::cintabungablogspot::. said...

eceh.... ckp mcm ye..ye.. je ko la topp, bajeetttt...


heheh...ensem la jugak kalau nk d'comparekn ngan ko, haha... b/ground kulit gajah tak habes²! hahah
Tepi...Tepi!

Khairul Antasha said...

ala..merokok je..haha..*tukang hasut*

hr tu seseorang ckap kat sy, kalo x merokok dlm tmpoh yg lama mcm nak jd hulk je..hehehehehe

Miss Tira said...

Hahaha, segmen yang makan dalam ni untuk Top. Takpe, lepas ni kuatkan usaha Top. Chaiyoook!

risa said...

boleh je kalau sedaya upaya mencuba..dan selepas itu anda pasti akan tersenyum dengan wanginye..hehehe

c-tea said...

betul-betul..setuju sangat...yang paling penting..merokok membakar wang ringgit...adeh..xpe..ct sokong anda cubalah behenti merokok k

jom baca kisah sedih si perokok tegar..di sini...sensasi dari blog ct..

http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/aku-cukup-benci-dengan-rokok.html

hanim azhari said...

top..eceeewaaahh..ko mmg terbaik la..ble da berhenti rokok gtaw aku ok..muahahaha

topimagine said...

cehhhhh.. yang bagi semangat sumenye yang xisap rokok... hahaha.. ko orang xtau :P.. btw... thankz all my friend :)

AdiSuda said...

best la..xdpt nk tinggal kn..nikmatttt..^_^

topimagine said...

isyhhhhh adisuda ne.. jgn bg tau org len.. ne rahsia perokok jerk :)

Lulu caldina said...

Huh! Say NO to ROKOK..
Belia benci dadah..

Rozita said...

Singgah dr blog ben

Tips Nak Berhenti Merokok

HATYCIKNUURUL said...

hehe,..bgus2, bt entri dr seorg yg bkn perokok,.

benti la slow2 ye,.chaoyok3,.

нαηιмQαtяυηηα∂α said...

Sekarang ye la tak dapat nak tinggalkan rokok. Nanti dah lama2 bersedia la nak tinggalkan dunia lebih awal sebab rokok. Hehehe..

perpatih_kenyalang said...

singgah dr blog abg ben... nak tau apa yg sy tulis pasal rokok? singgah la kat blog sya... http://perpatihkenyalang.blogspot.com/

topimagine said...

hehe.. time kasih sume.. ngah cube perlahan2 la ne... :P