LELAKI JANGGUT SEJEMPUT NI HENSEM? | impianku dalam mimpiku

Thursday, October 20, 2011

LELAKI JANGGUT SEJEMPUT NI HENSEM?

Assalamualaikum...

JANGGUT... setiap orang akan cube untuk menunjukkan diri dengan penampilan yang menarik.. xkire la lelaki atau pun perempuan kan..

Aku nak tanye pendapat ko orang la pasal janggut ni.. betul ke kalau lelaki yang ada janggut sejemput ni hensem... :) nape aku cakap cam ni ek.. aku ade terdengar gak member-member pompuan aku cakap " hensemnye mamat tu. comel je janggut die".. hehe

sumber google :)

cube ko orang perhatikan lelaki yang ada janggut.. maksud aku lelaki muda ye.. dah macam2 design aku nengok.. hehe.. ada yang satu line je, ada yang penuh satu dagu, ada yang panjang pastu disimpul dan macam-macam lagi la :)

Ada gak yang cakap janggut sejemput ne nampak seksi je.. tu melambangkan kejantanan seseorang.. so kalau xde janggut tu xjantan la ek... haha

Kesimpulannye, aku rase sebagai umat islam tu tau kan, bela janggut tu adalah sunnah nabi kan.. so, niat menyimpan janggut tu kena betol.. jangan kerana untuk membangga-bangga diri atau sebagi nye kan.. (ini adalah peringatan kepada semua dan pada diri aku sendiri kerana kita sebagai manusia akhur zaman memang cepat lalai)

Sekian..,






IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

26 comments:

KAMIHIDUP said...

macam KAMI.

:: Mrs.Eady :: said...

hikhik..cik abg akak ade janggut sejemput......lariiiiiikk...

Adylia Qarissa said...

tengok bentuk muka samada sesuai ke tak nak 'membela' janggut tu...

kalau niat kita ikot sunnah dapat pahala... yea dak?? :)

ikatankasihku said...

kalau licin tu lebih bersih & kemas :)
nampak muda sikit

Cik Azizah said...

hensem la ada janggut sejemput. dr yg ada misai tu..adeh!! ngeli nyah...hahaa

siti nor atika ruslan said...

mmg x dinafikn..mmg hensem..hahaha

Pia said...

"sunnah nabi..jgn ada niat lain..macam nak nampak ensem supaya diminati awek2 yer...hahha..tp mmg ensem la top..eh,ada iqram dinzly..akak minat dia nih.."

Ezad Skytech said...

janggut sejemput yang mahal tu...hee~

tapi apa yang penting niat tu kena betul la kan...(^^,)

Anum said...

cik abg anum ada skit je

miErah halim said...

janggut sejemput tu dah ok, tapi ade pulak yang nak warna2 pulak.

stellaizz said...

janggut sejemput ok lerrr..macho ekekeke

PinKy MoMMa said...

suami janggut kambing hahahaha..tak pe itu ensem di mata akak ;p

Chuu Muqhlis said...

encik top ade ke?? ngeh3 :P:P

onie said...

awok ada janggut tak?kaih nak puji ni,hiks :P



betul! jangan sebab berjanggut untuk tujuan yg salah...

chii said...

ye ke hensem?? tp pada chii..tgk pada orang gak..ada yang kena ngan muka..tp slalunya kalo yg ada janggut ni..nampak mcm muda dewasa..kalo yg xde..nampak macam suci murni je..eheheh

✿ gadis biasa ✿ said...

aummmm..
iqram..hensem.!.
hehehe

Lya Colours said...

ni mesti gewe ko puji2 pakwe lalu lalang depan dia ada janggut, ko pon nak simpan la tu kan kan kan

kihkihkih

Fathiah Hamim said...

eh baru teringat incik abam saya ada janggut sejemput. hehe

rara pinkmafia said...

tunang rara pon ada janggut sejemput gak =0

nazirah said...

hak hak wei aku pun suka kot janggut sejemput tu seksi meyh hahaha

siti kektus said...

suka yg setoet je tu. tak berapa gemar yg siap ada jambang. huhuhu

puanbee said...

yang penting akk suka tengok lelaki berjanggut dan bermisai kemas ,, namoak macho je

Shaherah said...

tak minat.. rasa macam geli2.. mcm kambing pun ade... hahaha..

blog-tips-kurus said...

sunnah.. dapat pahala. :)

roha said...

yang penting kemas...:)tapi kalao makan nasi lekat kat janggut.....eeeeuuuuuu x payahhh

Lantersqvz said...

kalau licin tu lebih bersih & kemas :) nampak muda sikit