FENOMENA HIDUNG ATAU BONTOT MENJADI KEMBANG BILA DIPUJI | impianku dalam mimpiku

Friday, October 14, 2011

FENOMENA HIDUNG ATAU BONTOT MENJADI KEMBANG BILA DIPUJI

Assalamualaikum....

KEMBANG... setiap orang sangat selesa bila dipuji kan.. ini menunjukkan diri kita ni sentiasa dihargai oleh orang lain...

Tapi apakah respond atau pun tindak balas fizikal kita bila dipuji ye...mesti ko orang pernah terdengar atau pun ko orang sendiri yang cakap "wah! kena puji la.. abis la kembang hidong @ bontot mamat ni"... hehe

Kenapa bila dipuji lubang hidung dan lubang bontot juga dikait kan.. nape x lubang pusat or lubang telinga ek... hehehe

Bagi aku, hidung kita menjadi menjadi kembang bila dipuji adalah kerana, sifat malu dan kita cuba untuk mengawal reaksi muka kita daripada menjadi seperti berlagak... maka, semua darah2 kita akan mengalir ke muka kita, maka secara spontan, muka kita akan menjadi ketat dan hidung kita akan mengembang secara automatik kut... hahaha

gambar hiasan dari google :)

Untuk teori bontot menjadi kembang tu aku xtau lak nape.. no idea la... hehe.. mungkin bila dipuji, lubang bontot kita tu akan kembang dengan sendirinye kerana ada unsur-usur aura kut.. tu yang jadi kembang kuncup tu.. hehehe

So, kepada kepada sape yang bontot die kecik dan ingin menjadikannye tembam dan kembang, suruh la member2 ko orang puji ko orang k... mane la tau leh jadi makin mantap.. hehe :)

Sekian...

p/s : sory ye, cam lari tajuk je entry ni :)


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

22 comments:

Anum said...

macam2 kan...
kalau yang hidung betul la tue kan
bab bontot , mybe dah menjadi kebiasaan org berkata kembang bontot
hehhehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kembang montot sampai koyak spender boleh?

Isteri Encek Bard said...

sebenarnya tak kemabng pon.. tu cam dah emnjadi kebiasaan lidah plak kan...

♥ Elin ♥ said...

hukk alahh haaii..ari jumaat nih kasik ler n3 membina sikit..

ko hensem dan kacak lah...
cewaahh kembang ler tuh ;p

ikatankasihku said...

lak!!!kembang semangkok..

:: Mrs.Eady :: said...

hahahaa..kembang setaman!!

aizamia3 said...

kehkehkeh.. tu memang sesuai untuk mereka yang sukakan pujian..

hafiz hafizol said...

eh!!! entri camnie pun ade??? hahahahahaa

anamizu said...

hahahaa hape la kamu ni :P



luv,
cik ana

AININ SURAYA said...

pentipu je ni .tak kembang pongggg =.="

Shaherah said...

kembang macam nak terbang2 gtu.. haha.. kembang belon.. ehh..

grOundnUt said...

wahahaha .. hiburan di hari ini ternyata kelakar ..^^

Alin Marlini said...

kakakakkkaka...lubang idung akak kecik..takleh kembang sangat...

Chuu Muqhlis said...

hahaha kretip betol teori kembang kuncup dek pujian hang nih xP

dhiera said...

hahaha.. sebenarnya kembang bontot tu tak logik kan? kembg idung bole thn lagi~

miratun madihah said...

hahaha sengal betul :P

Pn. Sheila said...

kekeke.... camana lak klu hidung mmg jenis kembang dah bontot tu mmg dah mengembang sentiasa..... hehe...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

lubang hidung aku dah mmg kembang... bertambah kembang kalo dipuji..haha

Cik Bambam said...

ai kalau kena puji.. pipi i blushing jek.. hak3.. *ehhh..gelak sopan*

THE LEKAT LEKIT STORY said...

ia cuma 1 perumpamaan bkn kejadian.. mana ada kembang betul pun bontot.. kekekke

chii said...

erhh..ada ke macam tu...cam scary je bunyinya..huhu

MaiRa QuEeN said...

ahhahahaa...kelakar tol...