KERANA GAJI, JADUAL PERBELANJAAN AKU KUCAR KACIR | impianku dalam mimpiku

Monday, April 25, 2011

KERANA GAJI, JADUAL PERBELANJAAN AKU KUCAR KACIR

Assalamualaikum...

KUCAR KACIR... sory la kalo ko orang bosan baca entry aku ari ni sebab sume nye pasal gaji n kerja aku ni.... (macam la entry2 aku sebelom ni xmembosankan lak... hehehe)

Ade aku kesah... aku nk wat gak entry pasal problem aku ni... hehe... yang penting aku puas dan xmenganggu perjalanan hidop ko orang serta xmenggugat sistem pentadbiran negara...

Cukop2 lah tu taufiq ko membebel... ok2... nak start citer ni... pasal gaji aku yang bertangguh ni la menyebab kan segala jadual yang aku dah wat tu (siap tampal kt dinding bilik) tergendala dan kucar kacir tau...


Mane xnye, aku dah plan, setiap awal bulan aku nak setel kan sume bayaran2 dan tanggungjawab aku yang perlu aku tunai kan... meh sini aku pamerkan segala bayaran yang perlu aku lunaskan setiap awal bulan...

1. Duit untuk mak ayah.. (ada la siket)
2. Bayaran untuk segala bil2 umah.. tepon, elektrik, air, internet.
3. Hutang pelajaran aku kat MARA... (leh tahan banyaknye la)
4. Bayar hutang ngan Maybank...
5. nak servis moto lagi.. ngan brek la, kaberator la, minyak itam la..macam2 lg.. (naseb bek moto dah abes bayar n aku xguna keter... orang susah kate kn...hehehe. )
6. Duit simpan nak kawen lagi... hehe


Ni baru belanja awal bulan.. belanja satu bulan lak..

1. Aku ni kuat mencekik siket.. kalau sekali mencekik nak penuh satu table... haha
2. Tiap2 minggu, sekali mesti aku beli makanan2 yang sedap siket untuk family.. kadang beli sate ke, ayam golek ke, jajan satu almari ke, xpon beli pizza hut or kfc (paleng last beli KFC untuk family tahun lepas.. hahaha)
3. Dating?... haha.. dah satu tahun x g nengok wayang... kuar g makan n jalan2 sudey... saving siket duit aku.. haha
4. Belanja rokok lagi... tapi naseb bek la aku hisap sebulan satu batang jerk.. ko orang caye x?

Sebenarnye banyak lagi tanggungan yang aku ader... xkan aku nak cter sume kan... abis LHDN kejar aku anti... haha.. pape pon, kita hidup ne harus lah berjmat cermat yerk... certain2 mase haruslah jadi orang yang kedekut :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

11 comments:

Anim Azhari said...

perghh..cayalah ko top..bertanggung jawab tol..suka2..thumbs up!! 1 bulan 1 batang kunun..ceeitt statement xboleh blah :p

Tuan Muda Naim said...

tipu la topek..satu hari satu kotak bleh caya kot

Anonymous said...

Fuh siap semua plan list tu ye. Hehe.

P/s: Maaf lama tak menyinggah. Bercuti sementara dari blog. Hehe ^^

KAMIHIDUP said...

jangan risau, 1 kita bagi, 10 tuhan balas, percayalah, banyakkanlah menderma. :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe sampai ikat perut sebab duit :)

Puan Kutu said...

uii..bagus rancang perbelanjaan dengan baik yer top!

Along Usop said...

adeh.. cepat2 la masuk gaji ye.. =.=

cik azeya said...

fuyoo. gilek arr. lengkasp semua. belanje tok family. wah. top seorang budak yang baik. tabik springlahh. :D

pena rozie said...

caya la bro.... Selamat berjimat cermat la....

Hafiz Hafizol said...

Bro bila nak blanje HH KFC nie??? haha

Unknown said...

wahh..lamanya x g nonton..bagus tul.
hurm,org kata..semakin byk gaji,semakin byk menda nak di buat kan..apatah lagi yg gajinya x seberapa ..mcm chii :p