PEREMPUAN LEBIH BERPUAK-PUAK DALAM BERKAWAN | impianku dalam mimpiku

Friday, April 1, 2011

PEREMPUAN LEBIH BERPUAK-PUAK DALAM BERKAWAN

Assalamualaikum...

PUAK.. gejala berpuak2 ni memang dah terjadi dalam semua golongan masyarakat kita.. xkire la dari segi poliktik, sukan, industri dan sebagainye.. kadang2 berpuak2 ni memebri kekuatan dan kadang2 memberi kelemahan juga kepada golongan tersebut..

Kat sini, aku nak ketengahkan betol ke kaum perempuan lebih berpuak2 dalam berkawan berbanding kaum lelaki.. jawapan aku betolllllll....


Contoh terdekat senang je, cube kita tengok kat sekolah ataupon dimana2 pusat pengajian.. Kita leh nampak sendiri betapa tinggi semngat berpuak2 dieorang ni..

Contohnye, dalam satu kumpulan pelajar wanita ni, ada kumpulan yang untuk cun2 je... kire satu kumpulan sume perempuan tu cun2 je.. bajet pompuan hot la.. siap ade gelaran macam2 lagi.. hot chick la, pinky girl la, d'bomb girl la.. haha.. Manakala satu kumpulan lagi sume budak pompuan yang gemok2 or yang biasa2 je..

Bagi lelaki lak, xkesah la member tu ensem ke, gemok ke, putih ke, itam ke, sume leh masok kepala. janji enjoyyyyy.. hahaha..

Lagi satu, kalau dalam satu kumpulan pompuan tu, bile sorang gado ngan budak lain, wahhh, ngan member2 die satu kumpulan tu xsuka ngan budak tu.. padahal sorang je ade trouble.. sungguh tinggi semangat setiakawan dieorang kan.. Kalau lelaki lak, bile sorang gado, lantak dieorang la.. pandai2 la ko orang nk selesai kan masalah korang sndiri kn :)

Same gak cm bile nk join satu aktiviti.. kalau member baik xjoin benda tu, die pon xnk join.. walaupon ada budak kelas sendiri gak join.. ngan alasan xde member rapat yang join sebab tu xnk join sekali :)

Sebenarnye banyak lagi contoh yang ada... cume aku malas je nk tulis panjang.. ikat pepatah berkawan biar beribu... sebab kita bukannye memerlukan kawan tu sorang je sampai mati, kawan2 lain pon penting jugak k..

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

12 comments:

Isteri Encek Bard said...

ieb tak suka puak-puak nie.. ieb campur jer semua

Cik SCC said...

hm..

setakat ni,aku go on jek ngn sume org,,

ade klik ni tak best dok..
menyusahkan !

sorg wat hal,sumer kena..

m0sHiE~ said...

sgt setuju ngn statement ni..even sy pn tatau cmne bnde ni jdik lam kalangan pompuan..sigh*

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

IEB >>> akak memang la.. dh kawen.. ngan hubby je la kn :)
SCC >>> klik ape lak ni.. xpaham lak aku.. hehe
Moshie >>> yes.. naseb bek ada orang sokong :)

afifah said...

kwn2 girl aku xmcm tu pon..sorang2 kejam gila...bkn nak sokong aku kalauu aku nak cri gadoh...=.=' kwn2 girl aku ni,,,laki ke????? OMG.!!

Liena Cutez said...

taw xpe. menyampah lak ngan pompuan yg berpuak2 ni, bajet je. smpai kite nak kene hormat diorg. lg2 bile puak tu ade ketua. esh. xsuka2.

Unknown said...

x nafi..pompuan mmg suka berpuak2..tu lum tgk lg yg siap ada nama group sendiri..haishh...

Anim Azhari said...

gggrr..aku menyampah berpuak2...aku geng ngan sume orang ~sekian~

kindergartenlibrary said...

aiseh !
mana tau ni !

=___='

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

yes ... ramai pompuan dh mengiyakannye.. xsalah la tanggapan aku selama ni.. haha

akid azami said...

diskriminasi dari segi rupa. Huhuh

puanbee said...

haa memang ada kes puak2 tapi jgn kata lelaki tk berpuak contoh banyak dik...hekhe malas nk hujahkan .