TIDAK DAPAT PERGI JEMPUTAN KAHWIN ORANG???? | impianku dalam mimpiku

Saturday, April 23, 2011

TIDAK DAPAT PERGI JEMPUTAN KAHWIN ORANG????

Assalamualaikum...

KAHWIN.... xsabar lak aku nak kawen... sape nak kawen ngan aku yerk?????... hehehe.. Kan xlame lg nak cuti hari pekerja kn.. so time tu la ramai orang nak wat majlis kawen... minggu ni pon dah start orang wat kn... Seronoknye nengok dieorang nak kawen :)

Tapi, semua jemputan kawen yang kite dapat tu, adakah kita dapat pergi kesemuanya... orang kata kalau kita dijemput kita wajib pergi... takut anti, bile kite lak kahwen, xde sape lak yang nk datang majlis kita...

mase dieorang kahwen pon aku xdapat g :( sebab dieorang kahwen sorok2...

Contohnye, ari ni.. member aku kahwen... tapi dengan jadual kerja aku yang agak ketat ni maka aku xdapat menghadirinye... adakah ini menunjukkan aku xmenghargai member2???... kalau die faham xpe la... kalau die xfaham lak cm ne????... Rasenye die tau kut jadual kerja aku cm ne... rasenye die xberkecil ati...

So, kalau kita xdapat pergi ke majlis tersebut, adakah wajib kita kirim kan member2 len duit or hadiah untuk dieorang???.. bagi aku perlu... itu menunjukkan kita menghargainye dan ingat tentang perkahwenan dieorang tu..... kalau rezeki baik, dieorang tapau berkat nasi minyak tu untuk kita kn... hehehe.. mintak2 lah.....

Kat sini aku nak tambah siket... walaupon cam lari siket dari tajuk... hehehe.. cmne kalau pergi umah kawen yang dieorang xjemput kita.... adakah kita ni muka tembok dan xmalu... hehehe.. kalau makcik2 kt kampung, kalau orang xjemput jngan harap la nak pergi walaupon umah selang dua tiga biji jerk... Tapi ade ke umah dekat cm tu xdijemput?????...hehe

Apa2 pon, kepada yang nak berkahwen n buat anak tu, tahniah yerk... Anti bile nak dapat menantu lak, jangan lupe jemput aku ek... ape aku merepek ni senget... hehe.. tahniah juga kepada blogger terkenal tanah air kita UJANG 18SX yang akan melangsungkan perkahwinannye xlame lagi...:)

Harap2 dalam mase 3 or 4 tahun lagi aku lak yang dapat jadi pengantin yerk....xsabar rasenye nak dapat anak banyak2.... hehehe

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

14 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

kalu tak jemput..haram kita makan makanan tu..melainkan tetamu yang datang tu bagi kita :)

cik azeya said...

haha. top, ayat last tak le blah . cepat2 lah kawen yer. t dapat anak comeyy3. ngee

KAMIHIDUP said...

amboi, nak anak banyak, bagus!

Miss Tira said...

Tak dapat hadir paling tidak kita telifon dan ucapkan selamat pengantin baru dan sampaikan doa buat mereka. Itu sudah memadai menandakan kita ingat pada mereka. :)

Fathiah Hamim said...

wahh bagus nya nak anak ramai.

b a m b a m ' s said...

apa pulak hukum kita dpt jemputan wedding dan kita pergi TAPI kita bawa yg kawan x dijemput?? hahahahah.. tp selalnya CB bg tau pengantin dulu nak bawa kawan lebih..hehehe

nie pon nak gi weddg gak nie.. tgh hari kang.. :P

puanbee said...

kalo tk di jemput tk leh ler pergi haram hee

hanim azhari said...

ko reti ke nak buat anak top ? miahahaha..aku xkire klu ko kawen mesti jemput aku klu tak aku saman ko..ggrr :p

atiey azha said...

auch ! atiey pun dah tak sabo nak kahwin ni .. agagagaaa . doa2 lah yee . nak minta restu mak ayah je ni .

ohye , atiey jarang sangat dapat pergi majlis kahwin orang . kenapa ? sebab tak dijemput . haha !

Fyqa said...

suka tgk pngtin. cntek kacak.
*top nk kawen nnti jgn lupa jmpot!hihi

nelly said...

tak dapat hadir , inform kan ~~
actually , Nelly sangat jarang pergi majlis perkahwinan sebab :
1. Malas nak bersiap bagai .
2. Malas nak mekap bagai ~~

=='

Tuan Muda Naim said...

abg bung kemut sebab tuh kawin diam2

mykhalis said...

khalis masih bergaduh ngan kawan baik sebab tak datang majlis kahwin Khalis.. serius kecik ati..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

kenduri kawen kalau org x jemput x leh mkn kan kat kenduri tu? haram kut..tahla sy pon kurang pasti..