KESIAN KAT UNCLE TU | impianku dalam mimpiku

Thursday, April 21, 2011

KESIAN KAT UNCLE TU

Assalamualaikum...

HOSPITAL... aku baru balek dari hospital Melaka... bawak ayah aku g x-ray pasal nak check penyakit ayah aku tu... Alhamdullilah xde pape n doktor akan bagi keputusan penuhnye anti..

Tapi kat sini aku nak citer siket pasal sorang uncle cina ni... aku borak2 ngan die mase tunggu ayah aku tu... seb bek ade uncle tu.. xde la aku bosan sangat..

gambar hiasan jerk.. ramai gak nurse yang cun2 kat hospital melaka ek.. :)

okay2.. nk start cter ni, uncle tu datang hospital sebab nak wat pemeriksaan jantung dan penyakit kencing manisnye... umor die adalam dalam 55 tahun.. dan datang dengan mak die yang berumur lebih kurang 80 kut..

Die sndiri cakap kat aku, kalau kite ni dah ada penyakit, kita akn hidup susah selama2nye.. So, buat ape kita hidup daripada menyusahkan org len... baik mati jerr...

Ape yang die cerita kan kat aku, die ni xpernah berkahwin, so xde la anak2 untuk jaga die kan... die dijaga oleh mak die yang uzur tu.. die pon dah 5 tahun xdapat bekerja kerana penyakit yang dihidapinye... Tiap bulan lak kena datang hospital wat pemeriksaan... cnfirm la kena bayar kn... mane nak ari duit die kate...

Die ada 3 adik beradik lain... tapi sumenye xtolong die... abang n kakak die memang xpernah tolong die walaupon dieorang dah kaya raya dengan bisness dieorang sndiri... adik die lak, kalau die mintak tolong, cnfirm adik die mare2 die balek dan halau die... ni sume gara2 adik die tu dengar cakap bini jerk...

Sory la, aku ni xpandai siket bercerita... xreti nak beremosi2 ni... hope ko orang xbosan yerk :).. hehe.. ape2 pon kita kena ingat... hidop ni bagaikan roda.. jangan ingat kita senang sekarang, akan selama2nye kita akan senang...

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

14 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

perghhh top, gedik siot... ahahah :D

Halimatun Sa'adiah said...

tgh senang bole la berlagak...
kalo da susah, dpt pyaket...business ngn bini pon da x nampak..

Fyqa said...

kesiannya...*gmbar tak bole blah. haha

KAMIHIDUP said...

moral: kahwin cepat dan buat anak yang boleh jaga kita masa tua. :)

mOon EyEzS said...

masa muda ni kita kena jaga kesihatan elOk2..banyakkan minum air masak...makan ulam2 mcm moon cite kat tentangboolan.blogspot arini :) ...x baek la buat adik beradik mcm 2...dh la dia yang menjaga mak deme...sian pakcik 2...

puanbee said...

kesian je lah nak wat cam mana , dalam hidup memang ada psang surut ..huwaaaa

Penulis Bogel said...

jaga hubungan dengan adik beradik, sedare mare dan terutama mak bapak...saat tu turn kite yg jage diorang...*masih memikirkan nasib diri

Anim Azhari said...

hurmm..kesian gak..ssh klu ade adek beradik camni..xbule nk mintak tolong..klu taw da besar camni..mse kecik2 aku da tolong bako diorang..wahahaha

Anim Azhari said...

<-- bakal2 nurse yang cun kt spital nnti hikhik :p

kindergartenlibrary said...

kesiannya pakcik tu ~
T__T
dengar cakap bini ? aisey ~~~~~~
sepatutnya sapa dgr ckp sapa ni ~

mykhalis said...

kalau la pasang insurans awal2 dah selamat dah

husna mukhtar said...

sadisnya

syairahmohdanuar said...

kesiannye dia..sedih pulak sy bace :(

CIK TOM said...

kesiannya pak cik tue..kalau kahwin ada jugak anak2 nak tlg jagakan..tp nak wat camane kan..itulah realiti kehidupan...