UMUR BERAPA SESUAI KAHWEN EK??? | impianku dalam mimpiku

Thursday, April 7, 2011

UMUR BERAPA SESUAI KAHWEN EK???

Assalamualaikum...

MAK!!! NAK KAWEN..... hahahaa... gatal je bunyi nye .. semua orang nk kawen kn.. nak ada family sendiri.. ada anak-anak, cucu, cicit.. haha.. lebih2 lak aku ne.. :)

Sebenarnye aku wat entry ni, sebab banyak2 member2 aku sekarang ne ada yang dh bertunang n xlame nak berkahwen... umor yang sebaya ngan aku ne, kebanyakkan masih bertunang lagi... maksud aku member laki la... member pompuan xpayah cakap la... masa lepas spm pon ada yang dh kawen.. :)

Tapi bagi perempuan yang berkerjaya ni rasenye lambat siket kut nak kawen.. kononnye xnk mengharap sangat duit suami anti.. haha.. agaknye kut.. bagi lelaki lak ada yang kawen awalkan.. dah mampu (or dh xtahan.. haha) n ada rezeki, wat pe tunggu lagi.. :)

Pendapat ko orang macam mane ek... bagi perempuan umor berapa yang sesuai mendirikan umah tangga.. bagi lelaki lak cnfirm lambat siket kan berbnding pompuan.. ialah, anak dara sekarang hantaran bukannye nak murah... kena la kumpol duit banyak2 dulu kan.. haha


Kahwen sebenarnye tinggi tanggungjawabnye .. terutamanya bagi lelaki.. xkan nak sara nak dara orang ngan pasir je kan.. haha.. x ke ko kena hambat ngan bapak mertua ko anti.. haha.. jangan pikir kahwen ne sebab nk nikmat seks jerk.. bnyak lagi perkara yang perlu di amek perhatian .. (cewahhhh... cm good2 je lak aku ne.. haha)

Aku rase aku kahwen pon lambat lagi.. so sape yang dah kawen tu leh la share siket pengalaman ko orang kan.. mane la tau dari pengalaman ko orang tu leh membantu aku n member2 len yang lom kahwen ni... hahaha...

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

21 comments:

Eza Ridzwan said...

bina kerjaya yg kukuh dulu demi masa depan bakal isteri & anak²...besaq tanggungjawab bila dah bergelar suami & ketua keluarga nie...semoga bertemu jodoh yg membahagiakan hidop Top ye...

hawiz said...

ek eley abg topik..ko tu dah boley2 kawen da...hahaah..

Khairul Antasha said...

xde spesifik umur.. kawen muda ke lewat ke sama je..tp bg perempuan kalo kawen lewat sgt, susah nk dptkan zuriat..(wah..KA dh fikir psl zuriat..auuuuwwwww)

ikhlas komen dr sy yg AKAN kwen xlama lagi..auwwwwwwww

Cik Moon said...

hmm..skang ni xleh nak tgk umur.. kalau dah mampu tu..kawen je.. jgn ditangguh lagi.. hmmm cikmoon pun tggu kwngn kitrg kukuh..baru leh pikir psl kawen..

mrs.sabri said...

org lelaki sesuai kawin masa umo 25..ppuan umo 19..

Piasara said...

"betul kata cik moon...kalau rasa dah mampu nak bela anak org tu..sila kan jagn tunggu lama2 nanti di kebas org...ehh mcm lagu pulak..tp jgn la pulak nak tunggu jd jutawan baru nak kawin,...kalau jadi oklah...kalau tak jadi,jenuh la akak ni dok tunggu nak mkn nasi myk kamu...sampai tua la akak..hehhee.."

topimagine said...

kirenye saya ni lom sesuai lagi la kahwen ek.. lom mampu katakn... hehe :)

m0sHiE~ said...

kwin umo 24 cun ar..tp si laki2 kwangan kne stabil..jgn mls2 cri duit..

Miss Tira said...

Tak tahu nak predict umur berapa. Sebab pada Tira ia berdasarkan mentaliti pemikiran seseorang. Kalau muda sangat tak matang. Kalau tua sangat takut lom sempat anak nak besar dah gol dulu. Haha.

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

ehem..yang perempuan, bila dia rasa da bersedia nak pikul tanggung jawap sebagi seorg isteri, leh jaga makan pakai smua...matang.. erm, nana pun da tak sabo nak khwin ni..walaupun masih muda..hehehhehe nana lagi GATAI TAU.....

nelly said...

Umur 28 sesuai tau kawen ..tapi , dah lambat kot !
kalau perempuan , dah tak laku kot ~

husna mukhtar said...

tcer bio aku ckp, 25 sesuai kahwin. sbb masa tu perempuan subur ngeh ngeh ngeh

hanim azhari said...

arini aku baru nak ngadap tok kadi kat masjid hahahahaa

| cik azeya | said...

esok saye kawen . haha

Dayana AZ said...

24 kot, lepas degree haha :P

KAMIHIDUP said...

25, ikut sunnah nabi. :)

Fyqa said...

kte pon mcm t'ign.hahaha
*gatai..

nk cri ilmu sckopnya sblum kawen ni.

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

rasanya bila dah sampai "seru" tu dah boleh le mendirikan rumah tangga tak kisah umo berapa kot.. macam akak kawen muda.. masa umo 20 thn.. sdgkan masa time tu kawan2 akak sumer tgh dok sakan dating lagi hehehe

chii said...

chii punn lum kawen lg..tp bila tgk ramai rakan2 seperjuangan time skolah..ada yg da beranak pinak..terasa mcm..err..bila aku nk kawen plak ni...

xde specifik umo..kalo bg mrk2 yg tau erti tanggungjawab..dan da sedia utk kawen..itu lah yg paling sesuai..ada yg seusia 20 ..ada gak yang umo 30..

kawen bukan perkara main2..n diharapkan akan berkekalan sampai ke anak cucu dan akhir hayat disamping berbahagia la kan...

Cikya said...

habis degree terus kahwin boleh tak topp ??
tapi calon takdak, duit, ilmu, tak berapa nak cukup lagi..
perempuan senang kot, lagi bagus kahwin awal, makin lambat, makin susah kalau bab zuriat, tapi rezki Allah bagi, wallahua'lam..

Cik Cempaka said...

berkahwin lah bila terasa segala urusan dipermudahkan,,,itu tandanya jodoh kamu dah sampai...