JACKIE CHAN NAK MENDIDIK ATAU KEJAM??? | impianku dalam mimpiku

Monday, April 11, 2011

JACKIE CHAN NAK MENDIDIK ATAU KEJAM???

Assalamualaikum...

JACKIE CHAN... wah, poyo x tajuk entry aku tu... haha.. sume orang kenal sape Jackie Chan ni kan.. seorang penarik beca yang paleng popular kt melaka.. eh silap, pelakon aksi dari hong kong yang sangat popular sehingga ke hollywood... :)

Jika sebelom ni ada khabar angin mengatakan apek ni dah meninggalkan dunia yang fana ni.. tapi nak wat cm ne kn.. dh name khabar angin cnfirm la xbetol... :)

Ni lagi satu cerita pasal die aku terjumpe kt akhbar metro.. maybe berita ni dh basi kut sebab aku selalu baca paper lewat 1 or 2 hari... hahaha.. ade aku kesah, aku nk cter gak.. pasal die nak derma semua harta die untuk kebajikan tanpa meninggalkan 1 sen pon untuk anak die, Jaycee Chan...


Wah... kalau aku jadi anak die dah lame aku sunatkan bapak die ni.. ade ke patut harta berbilion2, satu sen pon anak die xdapat.. haha... Giler harta x aku ni... xde la aku gurau je.. Alasan yang diberikan oleh Jackie Chan adalah untuk mendidik anak die untuk berdikari mencari rezeki sndiri dan tidak menghabiskan duit bapak je...

Pada pendapat aku, niat Jackie untuk kebajikan memang sangat2 la murni... tapi sekurang2 nye bantu la anak die tu untuk mase depan... kalau untuk mendidik, rasenye sebelom die mati tu, die leh mendidik anak die untuk berdikari dan dapat mengawal harta yang ditinggalkan untuk jalan kebaikan..

Terpulang la kepada pendapat ko orang kan.. naseb bek la aku ne bukan dari keluarga kaya raya kan.. dah biasa hidop susah... kalau xjadi senang pon xpe.. :)

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

Pia said...

"itulah pasal...ntah2 khabar angin juga ni top...kalau betul lah...kesian ank dia kan..mmg lah ank org ternama senang cari makan..tapi nak juga dia merasa harta bapakkk dia kan..."

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

tol tu kak pia.. sekurang nye bagi la siket 2 ingget or 3 ingget ke.. ni x.. satu sen pon xpat..... (perumpamaan.. hehe)

rafina mimi abdullah said...

laa..x tau pulak jackie chan ni dah berkeluarga sebenarnya??hahaha..dah beso rupanya anak sebijik mcm muka dia masa muda lebih2 lagi dalam filem project A..kesian ank dia ek..satu sen pun x dpt..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

haha... tau xpe.. xtau lak jackie chan ni dh kawen kn.. umor jackie chan pon dh 50 lebih kn :)

hawiz said...

suka2 ati ko jer top kn ...nk sunatkn org...hahaah

Tuan Muda Naim said...

mana satu jackie chan?baju kuning tu eh?ngeh3x

Isteri Encek Bard said...

ader gak baca metro... sib baik tak jadi anak dier.. wekekeke

Anim Azhari said...

hahaha..klu aku jadik anak dia..aku da prepare awal2..nnti tak la aku idop merempat..

mykhalis said...

mmg jackie chan tak bagi duit..tapi produksi filem,, hak cipta, royalti, nama itu semua priceless ooo

cik azeya said...

wah, naseb baik sy bukan anak die. haha

Khaisya said...

ada kot dia tinggalkan harta utk anak dia..mana dia nak gitau kat public..kata saya di dalam hati..chewahhhhh.....

ApiH said...

oooo... baru tau... x baca paper hari tu... heheee...

Nobita Sensei said...

anak die kaki mengabehkan duit kot..kahkah

puanbee said...

kalau akk giler sedih tinggal lah sikit kan apa salah nyer ish ish!!

Farhana Jafri said...

xd mkneny dy nk bagi sume.. bpak mne yg nk tgk anak dy hdup ssah.. even dy nk ajar anak dy hidup brdikari, dy msti ad tgglkn skit tp xnk gtau anak dy je.. tp klau dy wt cmtu okay jgax cs bru anak dy tau ssah sng nk hdup..

jemput singgah ANASAURUS :)

Firdaus Kasim said...

jackie chan baju putih la.. hehe

Entri paling hot :
Nuffnang pandang serius pada entri "Rahsia Terbongkar Nuffnang"

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

mak aih , harta billion2 . takkan takde sikit pun untuk anak kot ?