BUAT APA NAK BAGI IBU KITA HADIAH.. MEMBAZIR JER | impianku dalam mimpiku

Monday, May 9, 2011

BUAT APA NAK BAGI IBU KITA HADIAH.. MEMBAZIR JER

Assalamualaikum...

HARI IBU... sory la guys, kalau ko orang masih demam pasal MU menang ngan CHELSEA, aku masih demam hari ibu lagi ni.... hehe... (contohilah aku.. seorang anak yang solleh.. hahaha)...

Aku sebelom ni ada la gak chat2 ngan member2 blogger kat FB pasal hadiah hari ibu... tapi ape yang aku tertarik dengan beberapa komen dari segelintir remaja ni... ada yang cakap buat apa bagi ibu kita hadiah/barang? anti rosak, sia2 je.. xdapat lagi ibu kita wat kenangan.. baik tolong ibu kita masak2 kat umah atau pon kemas2 rumah... mesti ibu kita lagi terharu... lagi satu jawapan feveret, "yang penting hormat dan bagi kasih sayang yang secukupnye"

Hello der... setakat kemas2 umah atau tolong mak masak(bg perempuan) memang dah menjadi tanggungjawab kita sebagai anak la.. yang pasal hormat dan kasih sayang tu... ko orang pikir lah sendiri.... xpayah nak tunggu hari ibu lagi.. ape la ko orang ni... berfikiran luas la siket..

Bagi aku nilai sentimental tu lagi penting.. walaupun hadiah tu xmahal or biasa2 jer, sekurang2 kita betol2 ikhlas dan menghargai ibu kita kan... anti mesti ada yang cakap, nak bagi ibu kita hadiah bukannye pada hari ibu je... hari2 lain pon kita leh bagi hadiah kan...

Haha.. kalau dah berfikiran sempit tu, sempit juga la... orang2 macam ni mesti banyak alasannye kan... aku nak bagi contoh k, kita sambut ambang malam merdeka, mesti malam 30 ogos kan walaupun kita dah 54 tahun merdeka... ada ke sambut malam 9 may... :)

terpulang lah kepada masing2 dengan cara tesendiri kan.. setiap orang ada pandangan masing kan.. aku dengan cara aku.. ko orang dengan cara ko orang :)

Sekian..

hadiah aku untuk mak aku sempena hari ibu.. satu set produk Allisya... :)


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

28 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

fulamakkk toppp, citarasa mak ko sm la ngan aku.. hehehe.. mmg pkai produk tu pon, terbaekkkk :)

Cik Mila said...

cer bace

http://shalmilanadya.blogspot.com/2011/05/haram-sambut-hari-ibu.html

HajarRasdi [BdkKck] said...

wahh.. menariknya hadiah.. haha..

p/s : yeeeaa!! happy sbb semalam tgk match ManUtd memang! hehe..

zora said...

sekali pikr mcm btol gak...kasi barang mahal2 kat mak buat ape an..just skadar tolong membntu mak mcm bwak mak g jalan2 ke..mngkin ag trbaik 2..skong dgn pendapat yg kamu buat ni..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

ATTENTION TO ZORA >>>>> sila baca entry aku 32 belas kali balik n baca sepenuhnye... jangan baca awal sahaja... aku xsokong pendapat yang mengatakan bagi hadiah kat ibu jni membazir jerk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eza Ridzwan said...

akak bkn nak dabik dada...tp setiap kali hari ibu @ besday mak akak, mesti akak akan bagi adiah...x kesah la kecik ka, besaq kaa..janji ada ingatan dari anak nya yg jauh nie...last year besday mak kasi henbeg rega cecah RM500...hari ibu bg duit kat adik soh g beli kek...thn nie hari ibu x kasi apa lagi sbb ujong bln baru nak jumpa...besday?..lmbt lagi...hehehehe...cucu dia kasi kad jee...

x sabaq nak tunggu hari bapa plak..

Fyqa said...

untg lah mak kau ada anak mcm kau kan top. hee

tiap hari, hari ibu.
SELAMAT HARI IBU ;)

zora said...

maaf2 salah faham ayat la...maaf ye taufiq...:P

alin said...

jap2 ! bukan nak kritik tapi cuma nak betulkan . .

yg dalam gambar tu , Allisya ke Alaisyah ??

haha saja nak betulkan je :)

...:i'm ezza haniza:.... said...

wow...allisyaaaaaaaaaaaa:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cik alin >>> entah lah... tapi rasenye ALLISYA kut... hehe xpasti la.. tp sebutan tu cm tu la lebih kurang :) thankz :)

KAMIHIDUP said...

untung dapat anak maca kau top. :)

grOundnUt said...

fulamakatakk!memang terbaekk laa..aku pon tak beri apa² hadiah sekada ucapan dan setiap hari aku tak lekang tipon dia..ehehehe..^^'

hawiz said...

tudia....baik tol topek ni rupenyer..hihihih

Farhana Jafri said...

trbaik dri ldng la! stu set tu.. x keje lg so bg hug and kiss je la kat my bloved umi! hik3..

jemput singgah ANASAURUS :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mak kitrg xsuka sambutan hari ibu.. dia kata>>> hari2 pon boleh jadi hari ibu.. yg penting, anak2 semua sayang mak, jaga hati mak, jaga perasaan, hormati mak, dan jangan buat mak menangis.. doakan kesejahteraan mak..

hmm yg penting.. hargailah ibu yg melahirkan kita dan membesarkan kita sehingga menjadi insan yg berguna...

Mrs.Yie said...

wah..untung la mak top ek..dpt hadiah spesel gitu..i like it :)

Miss Tira said...

Akhirnya tahu juga hadiah yang Top belikan. Tak suprise laa kalau tahu awal-awal. Huhu ^^

lalink7 said...

wahhh..satu set nih brpe hrga ek?

cik azeya said...

setiap org ade cara sendiri nak hargai mak masing masing. jgn marah2 top. hilang pahala beli produk allisya tu kang. huu

:)

Piasara said...

"alhamdulillah...kalau semua ank tahu tanggungjawab,ada rasa hormat dan cinta dn kasih kpd ibunya...itu dah lebih dr segala hadiah...tp kalau ada duit lebih tu kasi la hadiah berupa barangan pulak..tk semestinya emas 916 atau berlian atau brg2 yg harga mahal...yg mcm top kasi tu pun ok...akk pulak dh 31 thn tk dpt bagi mak hadiah....hanya doa dr kejauhan.."

puanbee said...

akk nk jd mak angkat top boleh tk ? nk hadiah jugak hehehee

Fadzli Amir said...

aku hanya buleh sedekahkan ayat2 alquran buat ibu....dan berperangai baik....

cucu umie said...

pergh, produk alisya tu..hehe btw, herm, ayie bagi tudung dekat umi sebb tulah yang akan digunakan umi kalau nak keluar pergi mengjaar nty.. hehe tpy yg pentng doa seorng anak untuk ibu amat penting..huhu

puanbee said...

top akk mai balik hehee...

pendekar laut said...

kau dibuai mimpi dia..jaga
kau bersenang dia bekerja..
untukmu tiada terbatas..
memberi tak minta dibalas..
~menyanyi bukan baca sajak..hoho

cik ketawa said...

stuju!belikn ummi tudung jeans!cantik!!!heee~~~hope she will like it ;)

Puan Kutu said...

anak soleh top nie..:)