BERAPA LAMA ORANG PEREMPUAN MANDI? | impianku dalam mimpiku

Tuesday, May 10, 2011

BERAPA LAMA ORANG PEREMPUAN MANDI?

Assalamualaikum...

MANDI.. tujuan kita mandi adalah membersihkan badan kita dari segala kekotoran serta menghilangkan bau2 yang tidak menyenangkan... selain itu ia juga dapat memberikan kesegaran pada tubuh badan dan minda kita...

Kat sinivaku nak bincangkan pasal berapa lama ye orang perempuan memerlukan masa dalam satu kali sesi mandiannye... hehe.. rasenye semua sedia maklumkan orang perempuan ne kalau mandi ber jam2... betol x?

gambar hiasan sumbangan pak cik google

Apa la dieorang wat dalam bilik air ni sampai berjam2 kan... nak kata kata perempuan ni terlebih anggota badan xde la banyak sangat yang terlebih kan.. haha.. hanya part tu n part ni je yang orang perempuan terlebih dari lelaki.. hehe

mungkin dieorang ni melayan perasaan kan masa mandi.. ialah orang perempuan apa2 yang dilakukan sumenye dengan emosi dan perasaan... so semasa memanjakan diri dalam bilik air tu pon dieorang nak layan blues gak agaknye hehe...

tapi aku rasa lelaki pon kadang2 mandi lama jugak kan.. kalau perempuan main buih sabun sambil tiup2 wat belon... lelaki lak xtau la guna buih sabun tu untuk ape kan... :)

Sebelum ni MR KHALIS ada wat entry pasal cara2 lelaki dan perempuan mandi... KLIK SINI

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

20 comments:

Eza Ridzwan said...

10-15 minit....tp klu cuaca sejok, 5 minit cukop!..hahahaha..

chii said...

dlm family chii..gurl paling pantas mandi..dlm 5-10 minit..tp kalo adik2 laki chii masuk blk air..aduhai..kadng2 lebih dr 20 minit..xtau la ape yg dorang belek lama sgt dlm blk air tu..nak kata putih pas kuar..idak gak..cam sama je..grrrr..

agaknya dorang berangan byk dlm tu kan..ahahaha

Mrs.Yie said...

10 minit je..tapi suami cakap akak mandi lama..10 minit tu lama ke?

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

cik bunga mandi tak sampai 1/2jam ponggg ^^


Memang bikin PANAS la blogger HINGUSAN neyh!!

hawiz said...

betol2..sokong pa ko tulis ni topik..ahaha

Isteri Encek Bard said...

akak tak suker mandai lelama... pelik ngan orang yang leh duk setengah hingga 1 jam tu

Tuan Muda Naim II said...

aq mandi 2-10 minit je...lekeh2 pon brus gigi

Khairul Antasha said...

dlm family sy..lelaki yg pling lama mandi..yg pompuan biasa je.. buat ape nk duduk lama2 dlm bilik mandi.hehehehe

SANYO OSAKA said...

huhuhu...jap2 nk pikir..lalal..tol la tu...dlm famly..aye paling lame mandi..keke..so tok elak kan kene marah mndi lame aye mengambil keputusan tok menjadi owg yang terakhir mandi..keke..so xder la owg akan marah kalau mandi lame2 lagi..heehehe

nabilah_2908 said...

haha...paling kejap...10 minit...

perempuan ni teliti sikit...nk bersih dr hujung rambut bawa ke hujung kaki... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
PLAYGIRL

mcm ni lah said...

diorang mandi guna banyak produk,. produk cuci tu la produk cuci ni la,. produk cuci cuci lagi,.
kita org laki mandi cepat sbb tak byk pakai produk,. sabun ngan syampu jer,.. kalau yg jenis jaga penampilan ade ler sabun pencuci muka,. tu pun kita tonyoh2 cincai jer ,.
betul tak?..
i follow you

KAMIHIDUP said...

KAMI mandi 2 jam, wahaaaaaa. top pun mandi lama jugak kan?

Miss Tira said...

Itulah hygiene namanya. Mandi perlukan fokus yang tinggi baru daki-daki dekat badan tu tanggal. Jangan tahu mandi koboi tahu nak cepat je.

...:i'm ezza haniza:.... said...

alaaa..standard la tu pmpn mandi berjam2..

mandi tu terapi taww...kahkah

lalink7 said...

aku kjap je..3-4minit..huhuhu..

shah-kayrul said...

paling lama dalam bilik air pun lebih kurang 10 minit..kalau laki aku mandi, 1/2 jam belum tentu habis lagi...apa la agaknya dia wat lama2 erk...

aizamia3 said...

paling lama pun 15 minit.. penah tanya kat en. suami dia kata tak lama.. eemm.. nak sedapkan hati je kut..

Puan Kutu said...

sy perempuan yg mandi cpt.tak suka lama2..kadang terbalik pulak sbb en suami yg mandi lama dr sy.huhu..

mOon jOhari said...

abg long aku lagi lama mandi dr aku...nyampah betOi nak tgu dia hbs mandi

sha said...

masa sekolah menengah dulu, kalau tak de hal nak ke mana2, mandi sejam. Kemudian, cepat sikit, setengah jam. Memang teliti la, berus gigi 2-3 kali, sabun 2 kali, shampu rambut panjang, gosok2 daki lagi.. Lepas kuar mandi mmg rasa sgt bersih.

Tapi kalau mandi pagi2 nk pergi sekolah, 15 minit jer.

Sekarang ni, mandi biasa2 adalah 10 minit. Kesian kat orang lain menunggu nak mandi (duk hostel, kongsi bilik air) dan tak suka dengar orang merungut kita mandi lama.