SALAM TAKZIAH UNTUK MANGSA-MANGSA DAN KELUARGA TANAH RUNTUH RUMAH ANAK YATIM HULU LANGAT | impianku dalam mimpiku

Saturday, May 21, 2011

SALAM TAKZIAH UNTUK MANGSA-MANGSA DAN KELUARGA TANAH RUNTUH RUMAH ANAK YATIM HULU LANGAT

Assalamualaikum...

TAKZIAH... aku pun baru balek kerja ni.. sampai kat umah jerk aku nengok bapak aku ngah khusyuk depan tv.. ingat nengok citer ape la.. rupenye pasal berita tragedi tanah runtuh Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Jalan Sungai Semungkis, Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat Selangor...

Sedih rasenye kan bila nengok seorang demi seorang mayat mangsa tragedi itu dibawa keluar.. kita hanya merancang.. tuhan yang menentukan... diharapkan semua yang terlibat dapat bersabar dan tabah menghadapi dugaan ini :(


SUMBER BERITA HARIAN ONLINE

SUMBER BERITA HARIAN ONLINE

SUMBER BERITA HARIAN ONLINE

SUMBER BERITA HARIAN ONLINE

Ini adalah sebahagian gambar yang aku amik dari BERITA HARIAN ONLINE.... ada lagi gambar yang lebih menyayat hati... xsanggup aku nak papar kan disini...

Sebenarnye dah banyak kali tragedi seperti ini berlaku dinegara kita kan... bukan nak melawan takdir, tapi kita sebagai manusia sebenar nye boleh mentadbir bumi ini yang seperti diamanah kan tuhan dengan lebih baik dan lebih terancang.... Ini semua adalah akibat daripada kerakusan dan ketamakan manusia kn :(

Walauapa-apa pun, kita yang hidup ini , dapat lah ambil iktibar daripada kejadian ini. dan marilah kita bersama-sama sedekah kan AL-FATIHAH kepada mangsa2 yang terlibat kan.. :(

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

11 comments:

cik ayin said...

tak tau sebenarnya..sebab tak tgk berita..tgk af tadi baru tau.. :(

Puan Kutu said...

takziah dan alfatihah..

Bro Ery said...

al-Fatihah buat mereka yang terkorban dan ucapan takziah buat keluarga mangsa. Semoga apa yang terjadi ini kita jadikan ikhtibar.

afiqazizan said...

al fatihah.

MissNadh said...

sedih..moga mereka ditempatkan di syurga..:(

Mrs.Yie said...

sangat menghayat hati bila tgok gambar kat blog puan bee..alfatihah utk mereka yg meninggal..

mykhalis said...

Allah sayangkan mereka.. menjemput mereka awal..Alfatihah

KAMIHIDUP said...

Al-Fatihah.

vampire's lovex said...

baru tahu... al fatihah

risa said...

tak boleh nak cakap ape...sedih sangat2...dah le anak2 yatim...
huwaaaaaaaaaaaaa

mOon jOhari said...

al fatihah utk mangsa yg terkOrban...aku x bley tengOk tragedi mcm ni menimpa ANAK YATIM..menangis aku depan tv...