SEGAN NAK BAGI CIKGU HADIAH | impianku dalam mimpiku

Monday, May 16, 2011

SEGAN NAK BAGI CIKGU HADIAH

Assalamualaikum...

SELAMAT HARI CIKGU... aku nak ucapkan hari yang bertuah ni kepada semua cikgu2 di seluruh malaysia, terutamanye kepada cikgu2 yang pernah mengajar aku dan yang paling utama kepada emak ku.. PUAN ROSAYA BINTI JUSOH iaitu seorang cikgu disekolah rendah arab al-falah pernu melaka.... SELAMAT HARI CIKGU :)


Kali ni simple je kut aku nak cter.. mase kat sekolah rendah dulu, murid2 berlumba2 nak bagi cikgu masing2 hadiah kan.. sape yang xdapat bagi tu memang rasa sedih lah....

tapi nape bile dah masuk sekolah menengah, kadang2 murid2 jadi segan nak bagi hadiah kat cikgu masing2 yerk... tapi xsume la murid2 cm ni tapi kebanyakan la... ni pendapat aku je... kalau bagi hadiah pon dengan secara berkumpulan atau hadiah dari 1 kelas.... kenape yer????

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

16 comments:

KAMIHIDUP said...

sebab cikgu sekolah menengah semua hot-hot. :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

KAMI >>>> hahaha.. cikgu farah dan cikgu ummi hani :)

no_answer said...

aku tak penah bagi hadiah :)

hawiz said...

penah bg kt cikgu kesayangan jer..

Tuan Muda Naim said...

hadiah paling jahat aq penah bagi kt cikgu ialah..mug pengantin baru kat sorg cikgu andartu :P

qina yusof said...

aku cam tu gak.sek ren abis smue ckgu klau boleh nak bgi.naik sek men aku bgi kat gru kelas je..aku pun xtau knape..macam dah jdi stu lumrah kan..hihi

Cik Mila said...

bg sy la(budk high school nie)...segan sbb nanti org kata pulun nk bg hadiah,haha...tp tak sume budak cm tu, bdak men skrg lebih suka bg scara berkumpulan sbb nk jimat duit..tpkn ada cikgu sek men tertentu jarang betul dpt adiah mungkin sbb garang kowt, td pg td bg adiah kt cikgu tu, gembira sungguh dpt adiah, mcm jarang je dpt adiah dr anak murid..huhu

Miss Tira said...

Mungkin mereka takut kena label dengan pelajar yang lain pengampu cikgu no-1. Maybe kot..

hanim azhari said...

<--- pemalu + penyegan..cikgu aku cakap " anim..xpe..xpayah bg hadiah..cikgu xnk " :p

Shaherah said...

cikgu sekolah rendah kalau dapat hadiah.. dia terima ikhlas jek..

kalau sekolah menengah memang malu.. siapa bawak hadiah.. macam orang ketawakan.. shera dulu bawak hadiah tu gi sekolah.. balik rumah pun hadiah tu ada dalam beg..

cikgu sekolah menengah agak DEMAND sikit.. hadiah murah2 nanti die perli2 kat kelas.. >.<"

cucu umie said...

mungkin sebb dah besar kot bro, rase malu tu akan timbul lh..xkn nak bg hadiah dekat cikgu sebb dah baligh..biaselah tu bro..haha ayie pon mcm tu sekolah men xbg hadiah..hadiah satu kelas jer bg..haha

Cik RoSs said...

Selalunya macam tu la...
Kalau budak2 sekolah rendah,exited aje nak bagi cikgu hadiah.

Tapi,budak2 sekolah menengah..tak de dorang hairan.Macam2 perasaan datang,segan la..malu la..malas la..

Maybe dorang rasa,tak macho kot ( terutama anak murid lelaki )

mykhalis said...

sekolah rendah je berebut nak bagi hadiah..

chii said...

segan nak kasi hadiah?? hurm..mayb sebab xtau nak kasi ape kot..

Piasara said...

"budak skolah rendah mana tau apa2,kalau bagi pen sebatang pun dh kira bagus..budak skolah menengah pulak,tentulah malu kalau nk bagi hadiah kecik2 tu...kalau boleh nk bagi yg besar2 jer..tp tk mampu,mintak kat mak..mak bagi berapa ringgit jer,camana nk beli hadiah besar...sbb tu rela share ngan kwn2 dptlah beli hadiah besar..."

MAWAR BERDURI said...

student bagi hadiah scara berkumpulan sbb nak jimat duit.. hehe.. saya slalu wat gitu sbb sy bendahari kelas.. kihkih..