KUASA BARAT MENYERANG LIBYA | impianku dalam mimpiku

Tuesday, March 22, 2011

KUASA BARAT MENYERANG LIBYA

Assalamualaikum...

GELOMBANG... sekarang gelombang yang melanda afrika utara dan timur tengah dah makin teruk.. Antara negara yang terlibat yaman, baharin, arab saudi dan terbaru libya..

semuanye mungkit terpengaruh dengan kejayaan mengguling kan kerajaan oleh rakyat2 tunisia dan mesir kan.. kebanyakan nye adalah negara islam.. confirm negara2 barat tersenyum je nengok fenomena ni kan..

Aku cume nak tanya pendapat ko orang la pasal "bantuan" yang dihulurkan oleh tentera2 barat seperti dari amerika, britain dan perancis.. apakah dengan menghantar bala tentera yang besar dan menyerang tentera yang menyokong Muammar Gadaffi leh dianggap pertolongan..


Mereka membedil libya dengan sewenang-wenangnye.. ramai rakyat libya yang xbersalah menjadi mangsa.. dan paper ari ne mengatakan anak lelaki Gadaffi juga turut terbunuh.. biler dunia mengutuk tindakan barat ni, dieorang mesti jawab ini hanyalah untuk mengwujudkan demokrasi dan keamanan.. hakkkkkk tuiiiiii...

Bagi aku, walaupon Gaddafi dianggap sebagai diktator, bukan cara ini bantuan yang perlu dihulurkan oleh kuasa barat ni.. ini adalah mengambil kesempatan namanye.. sume sedia maklum, Gaddafi adalah antara pemimpin yang lantang mengutuk sistem pentadbiran barat ni.. maka, inilah peluang kuasa barat untuk menghapuskan Gadaffi dari muka bumi ni..

Dari sumber bacaan yang aku tau pasal Gadaffi ni, aku pon xsuke ngan cara beliau mentadbir libya. diktator dan banyak rakyatnye yang tertindas. tapi ini adalah hal dalam negara tu.. hanya PBB yang berhak untuk dijadikan platform untuk menyelesaikan masalah ni kn.. itu pendapat aku je lah.. aku ne bukan arif sangat dengan dunia politik antarabangsa ni.. hehe

Ape2 pon, hope keadaan malaysia yang aman dan tenteram ni dapat dikekalkan sampai bile2 yerk.. i love Malaysia...

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

2 comments:

mykhalis said...

laporan PBB pun sape la yg bentang..PBB sape la yg pegangng kuasa. kita tak pernah dengar cerita dari pihak gaddafi..smua cerita dia jahat.macam die takda wat baik.. itu takpela.. paling kurang dia muslim.. masih seagama.. ini kafir harbi yg serang.. muslim pun kita srang..camne kalau negara kita kena?dah la kecik..

hottest entry di blog khalis : fakta mengenai mengandung yang mungkon anda tak tahu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

yup.. btol tu.. pleng respek gadaffi mase die g itali yang die derma al-quran kat orang kafir kut.. (sory kalo fakta ni salah k)