JANGAN TERLAMPAU PERCAYAKAN RAKAN SEKERJA | impianku dalam mimpiku

Friday, June 10, 2011

JANGAN TERLAMPAU PERCAYAKAN RAKAN SEKERJA

Assalamualaikum..

RAKAN SEKERJA...tanpa rakan sekerja confirm sunyi jerk alam pekerjaan kita ni kan.. lagi2 bila kita dapat rakan sekerja yang satu kepala yang sama gila-gila ngan kita... lagi la enjoy jerk setiap detik kita di tempat kerja kan...

Walaubagaimanapun, aku nak nasihat kan kepada semua orang, sebaik mana pon kita ngan rakan sekerja kita, xkira la rakan kita tu pangkat tinggi dari kita atau bawah kita sekali pun kita janganlah terlampau percayakan dieorang... bak kata orang muda, nak bermesra-mesra leh, percaya jangan sekali :)

gambar hiasan dari pakcik google :)

Nape aku cakap cam ni... sebab ni sume dari pengalaman aku bekerja di beberapa tempat... dan sekarang ni aku bekerja sebagai cashier ... bermakna ini melibatkan duit yang banyak.... so kepercayaan terhadap diri sendiri perlu lagi tinggi daripada yakin terhadap orang lain kan...

Aku yang berkerja baru beberapa bulan kat sane pon dah perhatikan sedikit sebanyak kes-kes sabotaj, penyelewangan, di aniaya, tuduh menuduh sesama sendiri.. kebanyakan nye melibatkan duit la.. aku sendiri pernah mengalaminya... tapi nak wat cam ne kan... sebab dari segi teori nampak cam kita yang salah walaupun kita xbuat kan....

So, kepada yang lain-lain tu, aku nasihatkan kena la sentiasa berhati-hati semasa bekerja ni... bukan nak tunjukkan kita cam cukup bagus je ke ape kan.. yang penting kepentingan diri kita perlu di jaga.. kerana musuh kita sentiasa berada disekeliling untuk menjatuhkan kita :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

KAMIHIDUP said...

KAMI percaya semua orang, tapi tak percaya syaitan yang ada dalam semua orang tu. :)

pena rozie said...

Ye betul..

Haru Biru said...

bukan takat member kerja je bro... sapa2 je pun susah nak dipercayai... btol tak... hehehe.. ini pon dari pengalaman aku la.. kekeke

i'm ezza haniza said...

kene berhati hati la lepas ni.

syrupmasin said...

orang sekarang bukan bole percaye sgt :)

nelly said...

betul2 .. nelly sangat setuju Top ..kita bukan terbaik , tapi buat yang terbaik ,,,kan top ?

iekasub said...

yup! sokong 110% haha

Puan Kutu said...

yup setuju..jgn percayakan sesiapapun lebih dr diri sendiri.haha..

Umedia Network said...

Like the picture in this entry. :D

cucu umie said...

setuju cakap hang tu..tak boleh nak percye sgt sebb kdng2 diorng akan ambil kesemptn terhadap diri kita..huhu

Shiety Myra Chubbyra ;P said...

kena hati hati la

vampire's lovex said...

ha'ah betol tu,sekarang mnusia mcm2 boleh jd,ada yg sggup berbunuh lagi..berkawan biar la berpada pada,jgn mudah sgt percayakan org..nk percaya x salah ye dak..tp pndai2 la beringat. :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

baru lps kena tipu duit psl percaya dgn org..

Nur Hawa Mohd Zin said...

yup setuju...sebab ada pengalamn :)

afiqazizan said...

setuju sangat bro..kita tak bole percayakan rakan sekerja kita sgt.

siti kektus said...

kawan ada pesan, boleh nak percayakan orang, tapi jangan 100%, kena simpan sikit ragu2, huhu

suha said...

gambar tu menggelikan (^_^)

erk komen xde kena mengena ek?nk wat cmne,cik suha xpenah keje hikhik