KOREK HIDUNG GUNA JARI APE? | impianku dalam mimpiku

Thursday, June 30, 2011

KOREK HIDUNG GUNA JARI APE?

Assalamualaikum...

KOREK HIDUNG.... maaf lah sekali lagi aku wat entry pasal korek mengorek ni... agak menjijikkan juga la... jika sebelum ni aku ada wat entry pasal aktiviti mengorek telinga (SILA RUJUK SINI)... tapi kali ni aku ni bincang kan pasal korek hidung lak...

Boleh dikatakan hari-hari kita akan menjalan aktiviti korek mengorek hidung ni kan.. so aku nak tanye ko orang la... ko orang korek pancaindera ko orang tu guna apa ye?

gambar hiasan dari cik google :)

Medium yang paling feveret digunakan pada alam semesta sekarang ni ialah jari kita sendiri kan.. so, jari apa kah yang biasa digunakan untuk memungut hasil lombongan ni yerk....

Adakah jari telunjuk @ jari tengah @ jari manis @ jaring kelingking @ yang lebih extreme jari ibu?... hehe

Apa yang aku perhatikan... masyarakat dunia lebih gemar untuk menggunakan jari telunjuk dan jari kelingking kan.. kenapa ye? mungkin jari-jari tersebut lebih praktikal dan sesuai untuk digunakan kerana saiz dan tindakbalas jari tersebut tu sendiri kan.. maka, aktiviti pembersihan tersebut akan berjalan dengan lebih lancar dan teratur..

Setakat ni aku xpernah lagi nampak manusia yang korek hidung mereka dengan menggunakan jari ibu... agak amazing race juga lah kalau dieorang guna medium tersebutkan... ko orang lak cm ne ?... marilah kita same-same kongsi kepakaran masing-masing yerk :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

21 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hah entri mcm gini barulah sinonim dgn taufiq..kalau entri SEO tak syoklah..

akak guna jari kaki kah kah kah..

Isteri Encek Bard said...

ieb pakai ibu jari jer.. hahhahahhahha

:: Mrs.Eady :: said...

pakai ibu jari kaki!!!!!!hhahahaahhaa...

Cik RoSs said...

Hahahhaaa....cuba awak try guna jari lain?!!

2 jari tu je yang sesuai dengan lubang hidung manusia!!

sebesar mana pun lubang hidung tu,jari telunjuk/kelingking jugak yang 'asyik' bila mengorek!!hahaha

Mai baca dan komen..

http://rossmerahjingga.blogspot.com/2011/06/kenapa-lelaki-tidak-boleh-kahwin-empat.html

Anum said...

adoi2 sakitnya

mOon jOhari said...

...aku kOrek idOng guna jari ko! hahaahaha

Mrs.Yie said...

jari mana2 pun boleh asalkan tangan kiri.. :)

nazirafarahinomar said...

hehe,teringin plak try guna ibu jari. mcm syok jek. haha.
selalu masukkan air dalam hidung n hembus je. hehe

MOK&SONS said...

hehehe ni aktiviti pepagi ni..ekkekek..jari mana digunakan adalah rahsia..hahaha

Fyqa said...

kahkahkah


korek idong masyiukkk

mykhalis said...

baru nak bagitau yang pakai ibu jadi..wahahha...

cucu umie said...

hahah..xad pon yg pkai ibu jari..kahjkah

mrs redzuan said...

buang time mandi. lagik senang. masukkan air dalam hidung pastu hembus...ngeee...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

ofcoz jari telnjuk...jari tu jer berdaya kuiat nak melombong..jari lain tak kuat..hahaha,.. :P

Finaz Jaafar said...

pakai vacuum bole?

i'm ezza haniza said...

pnjgnye jari org tua tu

cik azeya said...

saye pakai gergaji. -.-

Cik Mimie said...

pkai jari org len..huhuhu =p

siti kektus said...

besar beno hidung orang tu sampai nak guna ibu jari, haha

Puan Kutu said...

selalu pkai jari telunjuk.tp jari ibu pun boleh..jari i kecik ok.hahaha...

Liena Cutez said...

tak sgop nak tgok gmba tu..:-s