LELAKI SUKA PAKAI BAJU BERHARI-HARI, PASTU SEMBUR PERFUME BANYAK-BANYAK? | impianku dalam mimpiku

Monday, June 6, 2011

LELAKI SUKA PAKAI BAJU BERHARI-HARI, PASTU SEMBUR PERFUME BANYAK-BANYAK?

Assalamualaikum...

LELAKI... betol ke lelaki ni pemalas nak basuh baju.. bile dah malas basuh baju confirm la baju bau busuk or masam kan.. dan ada yang cakap bile baju tu dah bau masam orang lelaki suka sembur perfume banyak banyak2 kat baju tu bagi wangi?

Betol ke fakta ni ek? aku rasa bile baju tu dah bau masam, kalau sembur dengan perfume semahal mane or sewangi mane pon, ia akan lebih menghasilkan sesuatu aroma yang lebih masam kut.. sebab tindakan kimia yang berlaku pada dua aroma tersebuat akan dialkali serta diasidkan dengan kelembapan suhu sekeliling..hahaha.. (saje nak wat ayat saintifik siket..)

gambar hiasan dari cik google :)

Lagi satu nape lelaki malas nak basuh baju tersebut tu ek.. adakah disebabkan dengan kekangan masa.. atau pon beliau rasa kan baju itu adalah baju kesayangan dan beliau hanya kan nampak macho bile pakai baju tersebut je :).. cube perhatikan, nobita, usop sontorian, detective conan, dan macam2 lagi la, dieorang xpernah tukar baju kn :)

Tapi aku rase yang buat benda ni bukan majoriti la.. mungkin ini hanya minoriti je sehingga timbulnya fakta ini... orang lelaki zaman sekarang memang lebih pentingkan kebersihan dan kecantikan penampilan diri. kadang-kadang mengalahkan kaum wanita lak kn..

Apa-apa pun kita sebagai umat islam perlulah sentiasa menjaga kebersihan, kerana kalau diri kita kotor macam mane kita nak lakukan solat lima waktu kan... :)

Sekian..

p/s: nak g jumpa doktor gigi... takutnyeeeeeee


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

13 comments:

vampire's lovex said...

yayayaya.ayat yg last tu terbaik..as a muslim kena la jaga diri kita..sebab kebersihan tu separuh dpda iman..kalau x jaga kebersihan,lagi separuh iman tu cmplete la walopon bnda wajib lain kita dah buat..ye dak...

laki skrg semua metroseksual da,xde ulang baju yg sma kot..haha.. yeke.ntahhh

♥Mrs.Eady♥ said...

en.suami saya tak pernah pakai baju lebih dari sekali seminggu tu...dia mmg jaga penampilan sungguh!hukhukhuk...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

suami sy dah kawin..jd sy basuh baju dia hari-hari..takda can dia nk pakai baju busuk!

Mrs.Yie said...

lelaki biasa la..semua benda dia anggap perkara remeh termasuk dirinya sendiri..kalau yg dah kawin tu untung la sebab semuanya isteri yg jaga penampilannya..

mOon jOhari said...

aku sangat menghargai kaum lelaki...sebab kalo takde lelaki mmg ssh dunia nih....bagi aku la kan....laki bukan malas nak basuh baju deme...tapi diorang nih kaum yang manja....kalo ada mak mesti nak harap kat mak...ada bini harap kat bini...ada adik pmpn harap kat adik2...ada kakak harap kat kakak...lelaki mmg suka bermanja2 macam ni dengan kaum wanita.....sekian

dhilla nazli said...

eyh.. ni bukan minoriti la.. ni majoriti.. ta cye cer tye bebudak asrama.. muahahaha

KAMIHIDUP said...

KAMI sebagai lelaki membangkang keras semua ini. hari-hari basuh baju kot.

nelly said...

kih2 ...lelaki pembersih , dia nampak segak , kemas ..
kalau pengotor , malas mandi , agak payah ! hahaha .
sebab sembur banyak bagi cover
=p

cucu umie said...

kalau dekat asrama normal ah bg lelaki untuk guna bju tu dalam 2@3 kali kecuali bju sukan jer guna terus masuk dlm tmpt cucui..hehe kalo yg lain boly gne lg..huhu

ApiH said...

pakai skali dah la pastu basuh.. pakai la next week plk... kalau tak, nanti ade org perasan pakai baju sama.. hahaa..

Mawar Berduri said...

kalau suami saya pakai baju lebih dari sekali, saya ketuk kepala dia sebab baju dia berlambak kat almari tapi gatal nak pakai baju sama.

Puan Kutu said...

adksy kt kmpg ada sorg yg bila masuk bilik beliau masyaallah bau...rasanya tak basuh baju takde sebab lain.malas!lelaki kebanyakannya malas.hahaha..

Azku said...

standard r tu.. haha