MASE NAK PERGI RASE JAUH GILER, TAPI MASE BALIK RASE KEJAP JER | impianku dalam mimpiku

Friday, June 24, 2011

MASE NAK PERGI RASE JAUH GILER, TAPI MASE BALIK RASE KEJAP JER

Assalamualaikum...

PERJALANAN... ko orang pernah x rase cam ne yang aku rase ni... mase kita nak g sesuatu tempat yang first time kita pergi tu, rase nye tempat tu cam jauh sangat kan... rase kebas bontot kite sebelom sampai sane.. tapi nape mase kita balek lak rase kejap je dah sampai umah kita ek :)

ko orang xfaham ape yang aku cakap ni.. cam ni lah.. aku bagi contoh.... misalnye ko orang dari melaka nak g perlis wat firstime... rase cam lame giler ko orang nak sampai sane kan... tapi nape bile perjalanan pulang ko orang dari perlis ke melaka ko orang rase sekejap je ek....

sumber dari cik google :)

Aku pernah terdengar nenek aku cakap.. memang kita akan rase cam ne.. sebabnye... mase nak pergi tu, sume pokok2 yang ada kiri kanan kita tu akan tegur kita untuk berkenalan sebab itu kali pertama "diepokok" nampak kita kan... jadi mase kita nak balik tu, kita rase cepat jerk sampai sebab pokok2 tu dah kenal kita.. so "diepokok" xtegor kita lagi... hehehe

haha.. xtau la teori ne betol ke x kan.. tapi nampak cam membohong je kan... haha.. biasa la.. dulu kan aku ni kecik lagi.... aku caya kan aja... so sekarang, kalau budak kecik tanye aku pasal benda tu, aku akan jawab benda yang sama la... padan muka dieorang ... hahaha

Sekian..


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

13 comments:

Lieyda said...

eh betol la kot.member sy pun ckp mcm tu hehe

Hani Hempedu. said...

nenek saya pn ckp cm tu hehe

Cik RoSs said...

Hahahhaa...( gelak dulu baru komen )

Errmmm..betul3..selalu rasa macam tu!
Kenapa ekkk???

Apakah macam nenek2 kita cakap,pokok2 dah bagi salam pada kita?hehehhehee ;)

( Jom menung sama2 )

Mrs.Yie said...

yup..betul2..kalau kita gi mana2 tempat yg belum pernah kita pegi,memang terasa jauh sangat walaupun sebenarnya dekat..lepas tu bila dah patah balik semula,terasa pulak sekejap saja perjalanan tu..apesal ek..

Piasara said...

"owhh..patutlah ek sbb byk pokok kt tepi2 jln tu...ntah lah top..akk pun tak dpt bagi jawapan logik.."

Cik Mimie said...

ha, kwn saya pun ckp cm tu..erm, btol kot..huhuhu

Fathiah Hamim said...

ohhhh baru last week umi cakap pasal benda nehh

cucu umie said...

that right... nenk ayie ckap mcm gitu..mase nak pergi tu semua daun sape2 kita mahu kemana...

afiqazizan said...

ermm tu lah..penah gak rasa camtu..(:

nazirafarahinomar said...

Hehehe. betul. rasa rasa!
erkk. pasal nenek tuhh, ntah ler.
wallahualam ^^

KAMIHIDUP said...

perasaan je tu.

nelly said...

arwah nenek nelly selalu cakap cm tu ~
hehehe

mOon jOhari said...

aahhhhh..tipu la ko nih! bwueeekkk!