BILA BUAT BAIK SEKALI, AKAN DATANG AMIK KESEMPATAN LAK | impianku dalam mimpiku

Tuesday, December 27, 2011

BILA BUAT BAIK SEKALI, AKAN DATANG AMIK KESEMPATAN LAK

Assalamualaikum...

BERBUAT BAIK... pernah tak ko orang berbuat baik tentang sesuatu perkara.. mesti pernah kan.. dan pernah tak, masa akan datang anti, golongan tersebut akan cuba amik ksempatan ke atas kebaikan ko orang tu :)

Rasanya perkara ini akan brlaku dimana-mana sahaja kut.. xkira la di alam study ke, alam pekerjaan ke, atau pon alam hoo haa hoo haa ko orang kan.. :)

gambar hiasan sahaja

Amalan tolong menolong ni bagus... memang patut ada dalam masyarakat kita ni.. tapi berbuat baik tu biarlah berpada-pada.. dan meminta tolong tu juga biarlah berpada-pada gak kan...

Sebagai contoh, di alam pekrjaan.. jika sekali kita setuju wat overtime setelah dipaksa, akan datang golongan tersebut akan paksa kita juga wat overtime sampai kita setuju.. walaupun ramai lagi staff yg lain..:)

Contoh lain, bile kita dah biasa dengar je arahan die walaupun bukan kerja kita, pastu jika sekali kita engkar, nak marah2 lak tak tentu pasal...:)

Lagi satu contoh, bila dah selalu sangat kita tolong buat kerja die, bile sekali kita malas nak wat, nak terasa hati lak :)

Entahlah. banyak orang banyak lah ragam nye kan.. ape yang aku tulis kat atas ni adalah dari pemerhatian di sekeliling aku je.. tiada kena mengena dengan perjalanan hidup aku pon :)

Sekian..

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

9 comments:

Cik RoSs said...

Biasa la tu.Semuanya serba tak kena.Baik salah,tak baik lagi la salah!!huhuhuhuu..

Chuu Muqhlis said...

tu memey namenye amek kesempatan.,tkot lak nk mghadapi alam pkerjaan., msti mncabar jiwa raga >.<

SoLy SoLicious said...

mmg byk org byk ragam...sgt xsuke dgn org yg suke amik ksmpatan ni..

Unknown said...

baik hati

Pen Biru said...

memang iye pun ..itulah yg byk berlaku

Fazleyatul Aini said...

ha ni mesti kes ko kene o.t la ni kan kan kan

LydSunshine said...

Ha ah. Betul2. Bila kita buat baik sekali, mula lah minta tolong berkali2. Sampai kita rasa serba salah. Kalau time cuti raya pun gitu. Bila thaun ni kita rela mengalah, thun depan, muka yg sama jugak nak cuti lagi.

Izwa Kamaruddin said...

manusai brmacam ragam..

KAMIHIDUP said...

top memerhati sekeliling, dasyat tu. hahahaha.