AKU MAAFKAN KAMU - MALIQUE DAN JAMAL ABDILLAH | impianku dalam mimpiku

Tuesday, December 13, 2011

AKU MAAFKAN KAMU - MALIQUE DAN JAMAL ABDILLAH

Assalamualaikum....

LAYAN LAGU.... aku pun xtau la lagu ni dah lama keluar ke x.... ape yang aku tau aku baru terdengar lagu ni.. hehe

almaklumlah, aku ni memang tertinggal agak jauh dalam dunia musik ni :)

Tapi bila dengar lagu ni cam best je... rentak musik die leh tahan.. yang paling utama lirik dia.. memang pelbagai maksud tersiratnye.. hehe....

Meh , layan video hitam putih beserta lirik :)



-----------------------------------------------------

Tajuk: AKU MAAFKAN KAMU
Artis Malique featuring Jamal Abdillah
Lirik: Malique
Lagu : Tripdisz
Dikerluarkan oleh : Malique for Qarma Musiq

Lirik Lagu Malique Aku Maafkan Kamu Feat. Jamal Abdillah

Aku minta maaf di atas segala perbuatanku.
Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan

Jamal Abdillah:
Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Malique:
Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Jamal Abdillah:
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Malique:
Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati

Atas kepala murai sekawan
Baling kurambit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Kenapa awak tak pukul mereka?
Saya tak suka pada keganasan

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta

(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan


-----------------------------------------------------


Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

8 comments:

Rtp Farra Arisha said...

indeed, lagu seperti ini sangat enak didengar..it itself gets own good moral values and lessons..

Lya Colours said...

aku suka lagu ni
kalau part jamal tu mmg dah hafal la
part rap tu, tunggu jadi rapper baru hafal. wawawawaa

Azham Vosovic said...

sedap ke lagu ni?

kena try dgr huhuhuh

Ca Cik Duyung said...

ca suka part jamal.haha..katak pon masuk dalam lagu..

lirik dia memang mendalam maksud dia..kena baca ngan teliti..hehe

ikatankasihku said...

ni lagu baru lagi..akak cari lagu ni tak jumpa...selalu dgr kat sinar fm pagi2..

memang terbaik lagu ni..i like...

:: Mrs.Eady :: said...

lirik yg bagus!

Khairul Antasha said...

suka lagu ni!

lirik dia sesuatu

Bella Bell said...

serius. aku suka gila lagu ni.