NENGOK ANAK ORANG TERINGAT ANAK KITA, NENGOK BINI ORANG, LUPA BINI KITA | impianku dalam mimpiku

Monday, July 25, 2011

NENGOK ANAK ORANG TERINGAT ANAK KITA, NENGOK BINI ORANG, LUPA BINI KITA

Assalamualaikum...

NENGOK.. panjang x tajuk entry aku ni... hahaha.. ad aku kesah.... :)

Ko orang perasan x, orang perempuan ni kalau ngah borak2 ngan sape2, tibe ada anak sape2 la lalu depan dieorang mesti dieorang cakap " nengok budak tu teringat lak anak aku yang kat perantauan tu".... xkesah la kat perantauan ke ape... kadang2 anak yang kt dalam bilik ngah tido tu pon leh die teringatkn bile nengok anak orang lain....

Sudah menjadi lumrah, naluri seorang wanita yang bergelar ibu... dalam apa2 jua kadaan pon, anak2 tetap sentiasa dekat di hati dieorang kan.... Saya saya mak saya... :)

sumber google :)

Pada lelaki lak, ko orang pernah dengar x ayat "Nengok bini orang, lupa bini kita"... hehe agak pedas gak la statement ni.. tapi aku xtau la betol ke x tentang fakta ni...

Tapi aku perasan gak, bila suami isteri ngah berjalan2 kat mana2 ke, kalau ade bini orang yang cun melecun lalu sebelah,... eh jap, xkira la cun ke x, cnfirm si suami akan berpaling or melopong nengok perempuan tu kan.. walaupun bini sendiri ada kat sebelah. hehe

inikan pula kalau bini xde akt seblah die kn.. cnfirm akan terlupa pasal bini sendiri tu ... xkn lelaki tu akan terpikir pasal bini sendiri kalau ternampak bini orang kn... " nengok bini orang tu, tba2 rindu lak aku kat bini aku yang ada kat perantauan tu"... hehe. ade ke? kalau ada, alhamdulillah :)

Aku xtau la betol ke x tentang fakta ni... harap2 situasi pertama tu betol n situasi kedua tu salah la yerk.. :) kalau ko orang ada pendapat sendiri silalah lontarkan yer... dapatlah kita kongsi bersama2... :)

Sekian...



IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

13 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

org lelaki silalah jawab..

:: Mrs.Eady :: said...

rase mcm betul jek!!!oii oii..nape ko letak gambar ex boy akak eh?sian kat dia ko kantoikn dia! :p

Khairul Antasha said...

ala.normal la tu..mcm pompuan gak, kalo ada lelaki ensem lalu depan mata, sure terlupa kejap kat bf/suami..haha..lupa kejap je la...

Lya Colours said...

haha saya bujang so x tau. tapi kene tanya pkwe dulu la kot. wakaka ingat aku tak kalau tgk makwe org lain. pffttt

Bidasari said...

... tapi rasanya pompuan mmg selalu ingat anak-anak... kalau boleh tgk laki org ke bf org ke and nmpk laki sendiri nak jugak.. cepat sikit boleh ckp mcm nie "awk nie bakal laki saya" kut laa bileh......hihihihi

mykhalis said...

khalis slumber je kalau nampak pompuan lawa ajak bini sembang pasal pompuan tu..hehe..

cucu umie said...

itu hang kot..gaga biaselah lumrah lelaki nak yg cantik shje

puanbee said...

kalau bini dia cun pun tetap dia tengok bini org .. teruk dah tu.....

Fathiah Hamim said...

aku tak tau aku bukan laki. =D

siti kektus said...

ye la kot. bila dah nampak pompuan cantek lagi seksi, isteri cun pon dah tak pedulik agaknya. :p

Mrs.Yie said...

ala..lelaki memang macam tu..dah memang naluri semulajadi diorang dah.. :)

Cahaya Kehidupan said...

haha,adeh,shane nak komen,sebab lum ada en suami,nanti saya tanya kalau dah ada...eh ada kaitan dengan entry ke..=P

diana said...

nama pun lelaki..
normal la tu..:p