NASEB BAIK AKU DUDUK MELAKA | impianku dalam mimpiku

Friday, July 8, 2011

NASEB BAIK AKU DUDUK MELAKA

Assalamualaikum...

MELAKA BANDARAYA WARISAN DUNIA... aku bangga jadi anak melaka tau... sekarang kan kecoh pasal perhimpuna BERSIH kat kl tu kan.. mau xsesak bandaraya kosmopolitan tu... hehehe (idea entry ni datangnye dari sahabat aku LYA COLOURS)

Tapi kat melaka yang indah ni, suasana tenang masih lagi dapat dinikmati....walau pon banyak jugak la roadblock yang dilakukan, tapi xde la sampai menyusah kan orang ramai...



Kiranye perjalanan seharian rakyat melaka masih lagi berjalan dengan lancar...hehehe... walaupon aku hanya menggunakan sebuah moto kapcai lagenda z 110, aku masih lagi dapat rase kelancaran sistem jalan raya di melaka ini...

Aku nak nasihat kan la, kepada yang ada terniat untuk menyertai DEMONSTRASI JALANAN tu supaya berfikir lah kembali... sesungguhnye benda ni akan menggugat ketenteraman dan keselamatan negara yang selama ni kita sama-sama pertahan kan...

Jangan kita menjadi barua orang dengan terpekik terlolong ditengah jalan.. dan apa yang kita dapat... kuasa? wang ringgit? (mungkin la)... terutamanye kepada orang melayu.. cube kita kaji balik sapekah kepala yang rancang sume agenda ni.. xingatkah kita ape yang pernah die tuntut yang berkaitan agam islam dulu.... cube lah renung2 kan kembali...

Sekian...

p/s : xberminat sangat dengan dunia politik ni...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

9 comments:

Umedia Network said...

Best lah duduk Melaka. Tenang aja. huhu. Kami pula nak pergi Port Dickson ni. heheh. Nasib baik lah. hee. :)

Lya Colours said...

yaaa hidup ali rustam !!!
tiba2. hahahaha

i loff melaka
walaupon hari2 balik kerja ada roadblock yang x memasal tuh, merasa kejung la kaki main tekan clutch dgn brek je

Fathiah Hamim said...

pening la jalan kat melaka. semua sehalaa

cucu umie said...

melaka jalan sehala..kalo nk patah blik tu yg susah..haha

sukasuki said...

suka melaka. best2. =)

siti kektus said...

johor pon tak sesak. lalala~ :p

NurjiaNaiem said...

suka gi melaka..
lg2 y terbaru ni..
sungai melaka..
syokk habiss..

dah penah gi belum..??
hehe

chii said...

baik kita join gotong royong bersihakn kampung kan..ehehe

mOon jOhari said...

..aku x suka p melaka...org melaka suka usha aku mcm aku nih artis....siap nak amek signature aku lg....aku taw muka aku mcm lisa surihani... :p

pOlitik....ada mata tengOk, ada telinga dengar...ada mulOt ,diam ....ada tangan,pandai2 la pangkah....ok?