SEGMEN : KALAU AKU BERKUASA DALAM NEGARA | impianku dalam mimpiku

Saturday, July 30, 2011

SEGMEN : KALAU AKU BERKUASA DALAM NEGARA

Assalamualaikum....

SEGMEN... kak mimi kita sekali lagi wat segmen la.. aku ape lagi... confirm ar kena join kan.. kali ne segmen berkaitan kalau kita diberi peluang untuk berkuasa dalam sesuatu negara apa yang kita kan wat.. kak mimi minta kita wat entry yang serius.... jangan main2... hehe :)

http://www.rafinamimi.com/2011/07/segmen-kalau-aku-berkuasa-dalam-negara.html

ok... aku start nak serius ni.. kalau lah aku mempunyai kuasa dalam sesuatu negara tu, yang paling utama sekali aku akan wat ialah mengelakkan dari rakyat negara daripada mengganggur.. biarlah setiap orang dalam negara ni mempunyai sesuatu pekrjaan xkira la sama ada bergaji rendah atau pun tinggi..

Selain itu, aku akan mempertingkatkan pemahaman rakyat daripada semua lapisan bangsa tentang perlembagaan negara... bukan aku nak jadi seorang yang rasis... tapi kita perlu ingat kan kepada semua tentang asal usul dan sejarah negara kan... yang penting sekali kuasa raja-raja melayu, islam agama rasmi negara dan ketuanan melayu (bumiputera) terus kekal selama-lamanye ... kerana Bumi ini Hak kita... hak bangsa kita. dan kita bersama-sama dengan bangsa2 lain mentadbir negara ini dengan aman dan saksama...

Selain itu aku akan cuba untuk mengelakkan daripada bangsa melayu kat negara kita ni dari berpecah belah antara satu sama lain dek kerana ideologi dan kefahaman politik yang berlainan.. aku sebenarnye bosan dengan politik negara sekarang ni... aku tidaklah menyokong kuat mane2 parti dalam malaysia ni, tapi aku cume berharap parti-parti politik yang berteraskan kaum melayu ni dapatlah bersatu padu... memang kita perlukan sebelah pihak yang memerintah dan sebelah pihak yang membangkang... tapi sistem demokrasi ni biarlah secara sihat.. jangan sampai xbertgur sapa, maki memaki antara satu sama lain, fitnah memfitnah dan akhirnya bangsa melayu sendiri yang trgadai.. bangsa lain lak sorak nengok telatah kita sume ni...

k lah.. sebenarnye banyak lagi benda yang aku nak wat kalau aku berkuasa dalam negara ni.. anti panjang lebar lak entry ni.. walaubagaimanapun aku nak nasihatkan kepda semua, jika kita diberi kuasa cubalah guna kan kuasa tersebut secara maksima kepada kebaikan dan kemajuan bangsa kita yerk.. walaupun ada kata pepatah.. "bercakap lebih senang, tapi sukar untuk melaksankannye"...

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

10 comments:

Mrs.Yie said...

wah top..sangat memberangsangkan bila aka baca entri ni..nampak macam ada peluang untuk jadi entri pilihan..insyaallah.. :) time kasih atas sokongan yg tidak berbelah bagi..kalau di izinkan minggu depan akak nak buat segmen lagi..hehe :)

Lya Colours said...

wah terer idea ko top. aku berharap agar 1 hari nanti ko jadi ketua menteri melaka. ok x idea aku. hihi. and jgn lupa lantik aku jadi p.a ko tau. =P

Umedia Network said...

dah lama tak dengar kisah topimagine ni. hee. :)

cucu umie said...

wah,,,mantap lah top..heeh

cik azeya said...

majulah top untuk negara. yeah.

Puan Kutu said...

amboi..patriotik betullah..:)

Fathiah Hamim said...

wahh bersemangattt =D

farah hanim said...

wahh
nie btol2 semngt :)

siti kektus said...

aku vote kau jadi pm baru. hehe :p

Mrs.Yie said...

result segmen dah keluar..jom la tengok sape yg bertuah itu..hehe :)