TAK SALAH KAN KALAU LELAKI MINAT MEMBACA NOVEL | impianku dalam mimpiku

Tuesday, September 6, 2011

TAK SALAH KAN KALAU LELAKI MINAT MEMBACA NOVEL

Assalamualaikum...

NOVEL... jadikan lah membaca tu amalan kita kan... tapi bila bercakap pasal novel, betul ke, amalan membaca novel ni lebih sesuai untuk golongan wanita sahaja.. :) ialah, novel ne banyak melibatkan emosi dan perasaan kan..

Tapi... minta perhatian!!!! diminta jangan lah ko orang pandang amalan membaca novel tu pada satu skop je... sebab novel ni bukan hanya semata-semata "NOVEL CINTA''... banyak lagi kategori novel-novel ni... novel berkaitan, perjuangan, motivasi, sejarah, tamadun dan banyak lagi lah :)

gambar hiasan dari google :)

Aku, kalau member aku tanye kadang kalau ko bosan ko wat pe ek, aku cakap la aku kadang-kadang nengok tv, baca novel ke dan macam2 lagi la.. hehe.. bile dengar nye perkataan novel dieorang gelakkan aku dan cakap ko ne baca novel cam perempuan la... haha.. aku nak wat pe lagi kn.. gelak same gak la.. lantak dieorang la :)

Cam kat rumah aku ni, bapak aku nye novel dah satu rak almari besar penuh... ada pelbagai kategori dari ramai penulis, seperti shahnon ahmad, A.Samad said, Arena Wati, Ali Jusoh dan ramai lagi la...

Aku pon tau pasal novel cinta ne sebab mak aku selalu baca novel2 cam ni.. penulisnye seperti Damya Hamna, Anis Ayuni, Eka Fahara dan macam lagi la.. :).. kalau lelaki nak baca novel-novel cam ni pon xsalah kan :)

Kesimpulannye terpulang lah kepada minat masing-masingkan sesungguhnya amalan membaca ne perlulah sentiasa diterapkan dalam diri kita ni.... sebab setiap dari pembacaan tu adalah ilmu :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

27 comments:

Lya Colours said...

aku baca novel cinta je. hahaha
aku hantu novel ooo. muka aku ada je bertandang kat Popular Tesco tuh. koman2 1-2 novel mesti sebat sekali masuk. bleh geng dgn mak ko ni.hahaha

SiBudakKurus said...

mesti banyak koleksi novel..bak mai pinjam satu..hehehe

puanbee said...

hehe kadang2 suka gak baca , tk boleh mula kalau dah mula membaca ni susah nk tinggal..

sukasuki said...

hebat nya. siap tau nama novelist. tak salah pon. bgus apa baca. mcm2 cite kan. tp sy jarang baca.

:: Mrs.Eady :: said...

suka lelaki yg suka membaca!

siti kektus said...

novel cinta masa zaman ribena aku suka giler.

tp sekarang aku lebih suka penulisan ramlee awang murshid ngan hlovate je.



kalau yg sastera tu mg tidak le. ehehe

gadis kepastian said...

a'ah btol 2 xsalah pown nak membaca novel semua 2..membaca kan amalan mulia...hehehe

mizzkechique said...

minat masing2.. xslh pun..hehe..


cer try bc novel "keluarga gerilya" hasil tulisan Pramoedya Ananta Toer.. agk lmbt nk fhm, tp best.. :)

Adam Idris said...

tak salah, tapi agak jarang,
sebab laki pemalas, hahah

Khairul Antasha said...

suka lelaki yg minat membaca..x kisah la novel ke..bkn cerita kanak2 ke..hehehhee

nyanyisunyi said...

sgtlah macho bagi akak....ok apa...memang sangat2 tak salah.

MamaEma said...

susah nak jumpa lelaki minat novel..

aizamia3 said...

banyak genre sekarang.. tinggal nak pilih yang mana kita suka.. ok ape kalau ada lelaki yang suka baca novel.. boleh share minat yang sama.. ;)

LydSunshine said...

Baca novel boleh enhance skill penulisan apa. Lagipun kadang2 dlm novel ada info-info berguna yg disampaikan secara tak langsung. Tapi bile dgr lelaki baca novel agak jambu jugak la perasaannya. Heheh.

afiqazizan said...

aku kadang2 je baca novel..hehe..:)

kpah k-poh said...

kpah suka baca novel ramlee awang murshid...thriller...tak salah kan...heee..

masyiu said...

kite pon suke baca novel...cam khayal jer..hahaha

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

membaca amalan mulia tak kisah lelaki atau wanita rasanya tak salah untuk mempunyai minat atau hobi sebegini..Akak sukaa baca novel mcm berada di satu tempat yg lain tatkala membaca tu =)

Mrs.Yie said...

sape cakap salah?hehe..jangan lupa tau nanti pertengahan bulan 10 akan keluar novel AWAK SUKA SAYA TAK..jangan lupa beli online ek.

budak.mata.empat said...

xsalah pun sebenarnya.....

Syakir Rahman said...

tapi drpd baca novel cinta baek baca buku2 ilmiah...lgg bgus...hahaha =D

Nini D.. said...

den jugak suko baca novel...novelholic!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

salam adilfitri top..

akak dah lama x baca novel..dedolu akak suka baca novel penyiasatan hercule poirot tu..novel nancy drew..novel cinta mcm mak ko tu pon akak suka..

ayah akak sama cam ayah ko..suka novel yg bergenre camtu..nak tak nak akak baca jugalah dulu sbb akak mmg suka baca novel..

tp dululah..skang malas dah nk baca novel

Alin Marlini said...

selalu lelaki yg bc novel ni mesti kaki jiwang...

ikatankasihku said...

kalau lelaki baca novel mesti org fikir lelaki ni pelik kan...tapi apa salahnyer..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

taufiq... aku suggest kat ko baca novel dari Adah Hamidah... best novel2 dia..

khairul said...

same ar.. aku pon minat novel,, kalo cakap kt mmbe2 mesti kena gelak,,,