TUTORIAL - EDIT GAMBAR SECARA ONLINE (PICJOKE.com) | impianku dalam mimpiku

Wednesday, September 14, 2011

TUTORIAL - EDIT GAMBAR SECARA ONLINE (PICJOKE.com)

Assalamualikum...

TUTORIAL... rasenye dah lama giler aku xbuat tutorial kut... tapi malam ni rase cam nak share siket info.... nak kata tutorial xde la rasa sangat cam tutorial.. cume berkongsi maklumat je kut :)

Sebab aku wat entry pon adalah kerana entry WORDLESS WEDNESDAY - LUKISAN aku sebelum ni.. yang mana aku mendapat kritikan, pujian, dan perlian yang membina... hehe (kurang asam ek sorang-sorang)...

So kat sini aku nak share ko orang la cm ne aku edit gambar tu... Senang je... :)

---------------------------------------------------------------------------

1 . Pergi je link ni ---> http://picjoke.com/ ----> dan pilih la bahasa yang ko orang nk guna... france ke, spain ke, indon ke :)

2. Kat situ anti ada banyak design yang ko orang pilih... pilih je la ape yang ko orang suka kn... :)


3. Lepas dah pilih efek.. pastu ko orang pilih la pulak gambar yang ko orang nak edit tu :)


4. Lepas dah pilih gambar, tu ko orang klik la "membuat gambar" nye.. dan lihat pulak hasilnye k :)

---------------------------------------------------------------------------

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

17 comments:

Unknown said...

kalau nak buat header pun boleh jugak ke?

Unknown said...

thanks kerana wat tutorial ni..
Dapat gak sikit ilmu baru..

puanbee said...

buat header pun cantik nih ..

Just Mini Love said...

menarik... nak cuba la nnti ;)

Ijah EmoTemo said...

hee menarik jgk ni ;)

Ezad Skytech said...

wahhh..menarik..!!
baru tahu pasal ni...(^^,)

suria lekatlekit said...

nice

rafina mimi abdullah said...

akak selalu edit kat picnik.com je..x tau pulak ada laman web lain yg bagus..nak cuba la..hehe :)

Unknown said...

owh..kt sini rupanya taufiq edit..chii slalu edit kat picnik je..x pun guna photoscape

Dkna Abza said...

nak cuba..tapi tunggu dkna sedar dari pitam :)

Izwa Kamaruddin said...

TQ dik..akak suka benda benda mcm nih!

Fazleyatul Aini said...

patut la pic ko nsem semacam, main edit ghupenya

Mun said...

waa..tq sbb share.. lps ni aku nak wat laa..hehe

Liza @ Adzriel AB said...

eceh... memang link yg berguna ni. kak liza pun nak try jugaklah.

ct kektus said...

wewiitt. jadi pak tutor dah. ;)



aku biasa edit kat picnic.com je. hehe tp dah lama tak try. ;p

nazirah said...

owh camtu je ke hee ok nak try la tanx ek top utk info ni huhu

Cik Bambam said...

udah den kobar..software punyo angkaro nie.. ekkeke