TROUBLE DENGAN AWEK INDON KAT FACEBOOK | impianku dalam mimpiku

Saturday, September 10, 2011

TROUBLE DENGAN AWEK INDON KAT FACEBOOK

Assalamualaikum..

AWEK INDON.. Malaysia dan Indonesia adalah negara serumpun.. so, banyak adat resam budaya masyarakat Malaysia dan Indonesia ada berkaitan antara satu sama lain... Hubungan perdagangan dan diplomatik antara kdua-dua negara meamng cukup erat sejak dari zaman pemerintahan Tunku Abdul Rahman da Suharto lagi kn... :)

hehe.. poyo lak aku kan.. nak cakap pasal dunia konon.. hehe... ne aku nak iter siket pasal persengketaan antara aku dan sorang awek Indon ne kat wall FB member aku....


Status FB member aku..


Komen antara aku ngan awek indon tu.. ( minah tu dah delete komen die.. mase tu aku xsempat nak print screen lak... hehe)

kat anak panah tu adalah komen minah tu yang die dah delete... komen die lebih kurang cam ne kut :-

"nape awak cakap cam tu pulak..
biarlah die nak raya..
dia ramai kawan-kawan muslim la..
nape awak lorat!!!...
cantik bahasa!!!"

lebih kurang cam tu la ayat minah tu.. panas gak aku la... Jessy Giong tu member aku.. budak sarawak berbangsa kadazan dusun dan beragama kristian...... suka ati aku la nak komen ape... si minah Putry Malu ni lak aku xkenal langsung.. member kepada member aku tu kut... tu lantak dieorang la kan...

Yang aku menyirap tu, yang die nak menyampuk apesal lak.. pastu nak sound aku lak.. kalau cakap elok2 xpe gak kn.. leh aku mintak maaf or bergurau2 blek ngan die.. tapi cam ni cara die.... g mam la...

inilah dikatakan semua nye dihujung jari anda :)

Sekian...

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

19 comments:

Pia said...

"ha'ah....itu lah pasal akak takut nak menyampuk tak tentu pasal kat FB tu,nak berchating pun dah rasa tawar hati dah sbb kdg2 diorang ni tulis ikut dan jer tanpa fikir perasaan org lain.."

Maira Quee said...

hahahahaha...mcam2 ada...indon gaya tu la..huhuhu

cik bulan said...

sabau abam oii..tu la..lain budaya lain adat..kalo tataw jgn main serbu je..ye dop..huhu

ekabukanmakcikkau. said...

aku dah penat dah bertekak dengan indon kat twitter ghase nak nanges pulek bila dia ajak member dia serang aku . ada dalam tiga ploh gak ahh bertekak dgn aku me tu tpi hero mane boleh kalah . at last aku menang , okay tipu . at last aku private profile aku wakakkaaa

Puan Kutu said...

ala normal lah tu.tak usah bengang2..:)

suria lekatlekit said...

maybe dorang pun gurau gak kot...

Unknown said...

tapi penulisan dah tiada ciri2 indon..kalau nak tau bro dulu ahli topix malaysia tegar..sekarang dah taubat..ni buat blog tu XD

hana said...

tu gurau2 sayang kot...
rilek la..
huhu
=D

Alia Rahmat said...

alaaaa.. kalau dpt bca penuh kan best..

puanbee said...

hehe tu taktik tu nak ngorat top .. kot2 leh jd org malaysia .. wakaka

ct kektus said...

haha. dia baru nak bermesra ngan kau. kau dah angin2. ;p

nine said...

kesian dia kena marah. HAHHAHA

Yaya Azura said...

dia nk berkenalan tu..^^
citer tu kat tv9..

bella luna said...

emm,dunia macam2 ley jadi,.sebab tu ade pepatah mengatakan kerana mulut badan binasa,.ape2 pun,kite hati2lah dlm setiap perkataan kite agar tiade yg terase ngan kite,.

trigyy said...

ptot komen ko tu, letak "hahhaha" pnjang sikit. bru diorang ngat ko guro. mybe diorang ngat ko srius.. hehhe

Fazleyatul Aini said...

ko lempangkan sket minah tuh. kecoh haree

Unknown said...

huhu niat asal nak melawak je an

LydSunshine said...

Jgn bengang sgt tau.. nanti jadi jodoh kamu kang. Ramai tau yg bertemu jodoh dgn cara begitu.. Haaa...

PinKy MoMMa said...

kan org melaka dah marah huhu..takut okeh..sbb ayah pun org melaka..skali terkuar ayat kahau kang..makan dalam dik oiii huhu ;p