ADDRESS INTERNET DAH HABIS!!! | impianku dalam mimpiku

Sunday, February 6, 2011

ADDRESS INTERNET DAH HABIS!!!

Assalamualaikum...

HABIS... rupenye dh berbillion address internet kt dunia ni ek... tengah mlm td, sebelom tido, ak selak2 la paper jap. terjumpa lak artikel yang mengatakan address internet format IPv4 dah abis.. fuh.. cepat btol berkembangkn dunia teknologi dunia.

Naseb bek pihak yang berkenaan lg dulu lg dh prepare pasal mslh ne . address IPv6 dah lame dah diperkenalkan untok gantikann IPv4 . Pihak yang bertanggungjawab tu Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) mengatakan IPv6 ni dpt menampong melebihi angka trillion untuk pengguna seluruh dunia. ak rase dalam 50 thn lg kut baru abis kalo cm ni.. :)

Sumber jugak mengatakan Asia lah pengguna utama yang menyumbang kepada kepenggunaan address ni.. mana taknya.. Di asia memang banyak otai2 system komputer ni. dan penduduk nye memang sume taksubkan dengan dunia teknologi ni kn.. lagi pon benua asia ni kan pleng ramai penduduknye kn.. :)

Apa-apa pon, kita di zaman millenium ni jgn lah terlampau jauh ketinggalan dengan dunia teknologi ni yerk..

Sekian...

IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

3 comments:

s.y.a.r.q said...

kalau ipv6 pon cepat habis.. sah sah..penduduk asia nie gila berteknologi..

topimagine said...

haha.. tau xpe syarq.. lagi asia timur n asean.. giler teknologi... :)

nuriz said...

hebat orang2 asia hehe