KOREK TELINGA GUNA COTTON BUD ATAU PENGOREK TELINGA BESI | impianku dalam mimpiku

Tuesday, June 28, 2011

KOREK TELINGA GUNA COTTON BUD ATAU PENGOREK TELINGA BESI

Assalamualaikum..

KOREK TELINGA... kepada yang rase die ni sekarang dah cam pekak badak cepat2 la g korek telinga ko orang yang. jangan sampai semua orang cakap ko ko orang xdengar... :)

Ok.. kali ni aku nak bincang kan pasal korek telinga... menjijikkan?... kalau jijik xpayah baca yerk.. :)... aku nak tanya ko orang, ko orang lebih suka buang tahi telinga ko orang guna cotton bud atau pon pengorek telinga yang jenis besi tu yerk... hehehe..

sumber goggle

Macam aku guna kedua-dua nye sekali.. tapi lebih selesa guna yang jenis besi tu... sebab kenikmatan die mase dapat hasil tu cukup memuaskan hati dan perasaan.... sebab benda tu berbentu sudu.. so, segala sudut2 yang sukar dapat dijelajahi dengan sempurna...dan hasilnye lombongan tu pon cukup banyak... :).. so mase dan tenaga dapat dijimatkan..

Dan bila diri ini sudah berpuas hati dan menganggap segala hasil lombongan itu dapat dikeluarkan barulah aku akan guna kan cotton bud tu untuk membersihkan telinga aku tu.. aku akan basah kan cotton bud tu dan korek lagi sekali untuk menghilang segala sisa-sisa pepejal yang mashih tertinggal tu.. hehe

tiba-tiba aku lak jadi geli bile citer pasal ni... so ko orang share la style ko orang cam ne ko orang buang tahi telinga ko orang tu yerk.. adakah ada cara yang extreme... bak kata orang tua2.. kalau dah pekak sangat tu xdengar orang cakap, korek je telinga tu pakai cangkol... hahahah

Sekian..


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

19 comments:

Hasnita Hassan said...

penah nmpk ada yg siap layan pakai kunci keta ke kunci uma ke,bedal aja :P muahahaha

grOundnUt said...

a'ah...paling elok gi tembak air kat telinga..kasi semua keluar tahi dan kotoran dalam telinga...^^

Unknown said...

cotton bud !
sbb rs lbh selamat..hahah

☀ Izzaty Hedry☀ said...

zaty guna cotton bud ja... tkot nk gna y besi . penah luka dah .. tu y tk bernie..

rafina mimi abdullah said...

pengorek telinga besi la best..semua habis keluar..hehe :)

Unknown said...

ayie biase akan gunakan yg besi lah..rase mcm semua jer keluar..kalo cotton bad tu grenty rase aishh mcm manuk balik jer tahi telinga tu..hoho

MOK&SONS said...

alamak..cam dah lama tak korek ja...ahhahaha..

Anonymous said...

biasa guna cotton bud..hehe.

hafisvr4 said...

korek teliga pakai cotton bud beb, leyan stim je kalau dapat pusing2kan.huhu

you-know-who said...

Erkkk, tak pernah pulak pakai yang besi. HAHA

M Fizan said...

pakai besi.. sebab cotton bud payah nak korek yang keras..hihi ^_^

Anonymous said...

Hi Mr Impian, sebenarnya kalau gi hospital atau klinik Dr marah tau kalau kita korek telinga even dgn cotton bud sekalipun. Dr cuma sarankan kita cuci bahagian luar sahaja sebab yg dalam telinga tu ialah lapisan wax natural yg protect telinga kita. Tapi nak buat camner dari kecik kita dah diajar utk korek telinga.

tia @ Ini Kisah Tia said...

pakai cangkol ? hahaaa . gilosssss kejamsss .. lubang besau karang . Tia pakai cotton aje . elok2 boleh dengar , kang guna yang lain pekok lak . heheee . palis2 . ngee :)

ct kektus said...

lagi suka guna cotton bud,

takutlah nak guna besi tu, mau nya ada orang tertolak tangan kite masa tengah syok2 tu, mau sedunia dengar jeritan tu, sobs~

Cik Mimie said...

pakai cotton bud jer..cam x brape brani nk pkai yg besi tu..huhu..^_^

Rina Rahamat said...

cotton bud best..tp bahaya ..sbb akan menyumbat lg tahi telinga ke dlm..dan mengakibatkan pendengaran makin lama kurang jelas (tu psl akak pekak badak hahaha)

p/s: oh ya akak x pastila vivo ada ke x kat melaka ..yg pasti domino ada..

Akak Kembang said...

suka korek telingan ngan sepit rambut :)

mOon EyEzS said...

...eeeiiiii...apa nih tahi2 nih...jijik la...hahahahahahahaha....

pembersih luar dan dalam la ko nih....aku suka cOttOn bud...seminggu 2 kali aku kOrek....

adik aku dengan abg2 aku suka cium taik telinga...wahahahaha...sib baek aku x minat bau taik telinga...kalo x ari2 aku kOrek....

Anonymous said...

Aku lagi suka korek telinga pakai test pen...