GIGI LAIN SAKIT, GIGI LAIN YANG DOKTOR CABUT | impianku dalam mimpiku

Monday, June 6, 2011

GIGI LAIN SAKIT, GIGI LAIN YANG DOKTOR CABUT

Assalamualaikum...

SAKIT GIGI... sebelum ni aku ada wat entry pasal sakit gigi aku ni... SAPE NAK LEMPANG PIPI AKU dan SALAH KE LELAKI KELUAR AIR MATA SEBAB SAKIT GIGI... hehe... serius beb.. memang perit bile sakit gigi ni..

Tadi aku nekad untuk pergi berjumpa doktor gigi untuk menyetelkan masalah ni.... mase cek tu, aku cakap la ngan pembantu kat situ yang gigi geraham aku yang belah atas berlubang, dan yang belah bawah memang ngah sakit dan dah bergoyang-goyang..


Pastu mamat tu pon bagi tau la doktor pompuan yang cun tu.. doktor cun tu pon cek la gigi aku... die orang menggunakan bahasa saintifik die orang, R1 broken, T2 energy before N2 dan macam2 lagi la.. dengar cam banyak juga la kerosakan gigi aku tu.. aku layan akan aje la.. pastu dieorang bagi aku vius.. nek kebas la pipi aku sampai sekarang ni.

10 minit kemudian aku dipanggil lagi, doktor tu suruh buka mulut dan die cungkil2 gigi aku sampai keluar bunyi cam reput n terus tercabut la satu gigi aku... ingat sakit sangat la.. kejap je... rupenye gigi aku yang berlubang tu dah setel n leh dikebumikan..

pastu aku tanye la doktor tu, gigi bawah tu lak cam ne doktor.. doktor tu leh tanye balek, gigi bawah tu pon sakit gak ke.. Pastu mamat tu leh menyampuk lak, owh yang tu kalau nak minggu depan datang balik yerk... perghh. rase cam nak tempeleng je mamat tu.. tapi nak wat cm ne kan.. dieorang lebih arif.. so, aku kena tahan seminggu lagi denyutan gigi aku ni kan.. :)

Sekian..

p/s : EN. HAFIZ HAFIZOL yang paksa aku wat entry pasal ni... :)


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

21 comments:

KAMIHIDUP said...

orang suruh datang rumah ambik ubat sakit gigi tak nak datang.

Shaherah said...

kena dtg lg.. dulu shera ada gak sakit geraham.. tp doktor cakap gigi tu tak rosak.. boleh bertengkar ngan doktor tu..

"habis tak rosak.. gigi saya sakit ni ape cer?"

pastu doktor tu cakap "ok gnie.. saya matikan akar gigi tu.. nnti tak sakit lg.. tp kena buat susulan"

"kalau susulan lar kan dokotr.. tak payah.. doktor cabut je lar.."

bila dah cabut lega gler.. hahhaa.. bukan apa.. kalau buat susulan.. duit lg.. >.<"

Unknown said...

Hahahaha..opppsss..sorry..owg tgh sakit suka2 akak gelak guling2..ni dah jd kes mr bean pulak dah..adoiii tobat bila sakit gg ni..

*cik syu* said...

sakittnyer kene tahan . haisshh ! ngeri !

Ca Ezah said...

aik~ nape dia soh minggu depan??

mOon EyEzS said...

kalo mcm 2 buley la aku lempang pipi ko lagi....

dush dush ~~~ hamek ko!

Izwa Kamaruddin said...

sakit gigi tak belh tido mlm oooooooooo........mmg sakit!!

MOK&SONS said...

ehhehe..hampeh nyer..kesianya bro..sabo2..minggu depan pi lagi.. :D eden paham camno rasa skit gigi nih..huhu..rasa nak tumbuk2 jer time sakitnye..

Fyqa said...

senonye dia slh cabut gigi ke pe ??
erkk

PinKy MoMMa said...

mmg sakit..rasa nak marah sape yg buat bising ahahaha ;)

cepat sembuh ye top!

Puan Kutu said...

kesian.tggu mggu depanlah top.nsib badan.hehe...

littledolphin said...

ngeri rasa bila membaca penderitaan anda. menjadikan sy berazam nak jaga gigi ni elok-elok lepas ni . (:

puanbee said...

memang cam tu tk boleh cabut serentak akk pom...huhu tunggu turn lagi ni

Cik RoSs said...

Oppssss...pedih gile kalau sakit gigi..huhuhuhuhu..siannnnn

Fathiah Hamim said...

errrr tak berani eden nak g jumpa dentist.

Anonymous said...

wuuu takut nyeee jumpe dentist
:(

Zaza said...

sakit gigi itulah yg plg sendare sekali. ish3

Lulu Caldina said...

blog ni dalam lulu-pages :)

Unknown said...

mngkin dorg nak charge lagi la tu kali kedua ko dtg nnt

kAmi dAn mEreKa said...

kite pernah sakit gigi,
bila dah pergi klinik, dia suh makan antibiotik selama sminggu pulak,
sebab gigi dah bengkak sangat,

huhu

Hafiz Hafizol said...

<-- pernh seklai kena cabut gigi zaman sekolah ri2.. xsakit pun!!!!