AKU PON DAH NENGOK KL GANGSTER LA... | impianku dalam mimpiku

Thursday, June 16, 2011

AKU PON DAH NENGOK KL GANGSTER LA...

Assalamualaikum....

KL GANGSTER.. almaklumlah aku ne memang selalu terlambat dengan industri hiburan dan perfileman dunia ni.... hehe... sebelom ni aku dah dengar banyak orang cakap citer KL gangster ni memang terbaekkkk.. so semalam baru la aku bersempatan nengok.. dah basi????? ada aku kesah.. aku nak citer gak... :)

Bagi aku filem ne memang boleh diangkat la... dari 5 bintang aku bagi 4.5.... ini bermakna memang terbaeekkkk kan.... xtau la pandangan orang lain cam ne ... dan pelakon pilihan aku sudah semestinye Aaron Aziz aka Malek aka Seth Tan .... :)


Jalan cerita die juga mudah untuk di fahami... walaupun golongan gangsterisme ne memang berkait rapat dengan keganasan dan tak berhati perut.. tapi nilai2 sentimental dan kemanusian tetap diselit kan... seperti tanggungjwab seorang anak kepada emak nye... dan juga sikap pemurah terhadap anak-anak jalanan yang sdang merempat....

Tapi aku ade pelik siket la.... bukan pelik pada filem ni.. tapi pelik pada poster filem ni.... hehehe.. nape mesti abang long fadhil aka Zizan diangkat jadi watak utama.... nape x King or Dragon ek... btw setiap kali watak zizan ada dalam filem ne memang satu panggung berdekah2 lah... hahaha.. die yang banyak hidupkan filem ni dengan lawaknye.... zizan memang terbaeeek... :)

Walaupun ini sekadar satu filem, hope para penonton jangan la terlampau taksub dnegan aksi2 dan dialog yang ada dalam filem ni yerk... berpijak la pada bumi yang nyata... :)

Sekian...

p/s : masa aku balik aku terserempak dengan seorang gangster kampung.... "aku xnak nampak moto ko masuk dalam taman ni lagi".... gangster tu cakap kat aku la.. malas ar aku nak citer kt sini...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

15 comments:

Unknown said...

ayie tak tgok lg pon just tngu orng review..hoho btw, mcm best jer filem nie..heheheh

PinKy MoMMa said...

dah lama tak tgk wayang huhu ;p
sape nak jaga baby sila angkat tangan laju2 huhu..

wah dik gangster kg pun leh tahan eh? aihh gaji besor ke jadi gangster ni ekekeke

ct kektus said...

nak tengok asyik tak sempat aje, komfem seronok ea?

mmg tunggu cd 5 hengget je la, ops~ haha ;)

KAMIHIDUP said...

kenapa tak ajak KAMI?

Unknown said...

orang india kan kat india nun bila depa tengok filem lawan gini depa pun nak jadi macam tu.nak jadi hero..
sebab terlampau banyak sangt filem lawan2 ni sebab tu depa suka begaduh..
harap2 rakyat malaysia tak la terikut2 nak jadi hero kat luar dengan lambakan filem2 gini satu masa nanti..
sebab tu kat hongkong filem gini diharamkan..anak2 muda mudah terpengaruh..

ShafiqHashim said...

Ada pic Seth tan..

Anonymous said...

memang best kan filem kl gangster ni bro.

Mak Jemah said...

lom sempat layan kat panggung..tunggu je kat astro first....baru pueh tgk 48 jam...hahahaha..

Izwa Kamaruddin said...

huwaa...nangis!!sb tak dpt tgk lagi nih!

Isteri Encek Bard said...

kawan ieb kata citer nie tebaik dari semua filem melayu

husnalalink said...

loh dah cite stangh xnak smbung plak..ce citer top oii

puanbee said...

akk lagi lmbt tengok2 movie nih haa...

rafina mimi abdullah said...

x habis2 la duk tayang cerita macam ni kat malaysia..huhu..

MOK&SONS said...

bila lak nak pi tengok ni..ramai doh cakap best..

Rina Rahamat said...

filem ni keluar serentak dgn fenomena seth tan mmg untunglah..org tgh giler kat aaron..