AKU INGAT NAK WAT GAK ENTRY SEO LA... OK TAK? | impianku dalam mimpiku

Tuesday, June 28, 2011

AKU INGAT NAK WAT GAK ENTRY SEO LA... OK TAK?

Assalamualaikum...

ENTRY SEO.. giler trafik?... nak duit dari nuffnang? nak popular?.. ape sebenarnye yang kita cari dalam dunia blog ni kan... jawapan klise adalah nak segala tulisan kita dihargai oleh orang lain.... tp tu lah memang jawapan yang terbaik sekali kan...


Aku perhatikan sekarang ni terlampau banyak yang jadikan blog dieorang sebagai "surat khabar" online... ini bermakna dieorang akan mencoret perkara berkaitan isu semasa yang kadang2 tu tulisan dieorang sebijik dari portal rasmi BERITA HARIAN atau pun UTUSAN MALAYSIA....

Tapi xkurang jugak yang blog peribadi kadang2 juga akan menyelitkan serba sedikit satu dua entry berkaitan SEO dalam seminggu tu.... pendapat ko orang cm ne ek.. aku pon ingat nak wat cm tu la.. hehehe.. tapi anti cam ne penerimaan rakan blogger kita yang lain yang mana selama ni sentiasa mengikuti blog kita tu yerk.. kalau pembaca anonymous tu memang banyak la leh dapat kan...

Cam aku ni, dulu adalah dua tiga blog yang selalu aku terjah.. tapi bile blog tersebut dah terlampau banyak publish entry yang main SEO aku dh kurang nak terjah... sebab aku tau ayat2 dalam entry tu tak akan secara santai.. ia akan menggunakan ayat yang cukup skema.. dan anti mesti aku xtau nak komen ape.... bagi aku kalau nak dapat berita2 cam tu bek aku ak g portal rasmi akhbar2 tu kn.

Sebenarnye aku ni pon kurang faham pasal SEO ni.. so, jika aku ada salah kata ko orang tegor la ek.,.. btw aku enjoy ngan dunia blog ni... :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

16 comments:

rafina mimi abdullah said...

seo x susah mana pun kalau kita betul2 minat nak ambik tahu..yg penting ada kesungguhan untuk mendalami lebih apa itu seo..cuba terjah blog pendekar berkuda..dia banyak buat entri mengenai seo ni..kat blog lain pun ada jugak..kat blog kak bee ada.. :)

Anonymous said...

seo tak semestinya pasal berita semasa, tutorial atau tips pon boleh gak..

Tea Dno said...

seo seo jugak.. kalau santai kan bagus.. org lagi suka.. konfem jd plihan slalu.. kalau berita je pnuh mcm yg awakk ckpkn tu, xbest seyh.. bharian online, utusan online pn blh dpt maa..

Unknown said...

ayie pon baru bljo benda nie..incya-allah boleh shje kalau kita ad mint..tidak semstinyer isu semasa bro..kehkeh

mykhalis said...

taufiq..blog aku seo tak?wahahaha.. maafla..

ezza haniza said...

gua tak maen la seo2..

ct kektus said...

seronok gak kalau main seo ni weh,
tapi tu lah, bukan reti bebeno pon, hoho :p

M Fizan said...

hahaa..tak penah tau apa tu seo..CEO syarikat tau lar..btw, tak suka jadikan blog macam surat khabar..cerita terkini ada..tapi olahan sendiri..:D

Izwa Kamaruddin said...

seo??hurm...

Fyqa said...

aku bru tau sal SEO ni. ahak

Rina Rahamat said...

assalamualaikum..

apa kabar taufiq? maaf lama x jengah..

tiap blogger ada cara penulisan tersendiri..jgn blog sbb duit..mcm taufiq akak dah terbiasa dgn gaya penulisan yg santai dan isu yg ringan..tetiba SEO rs lain mcm lak nnt..bak kat org hilang identiti..

Isteri Encek Bard said...

terasa nak belajar gak mengenai seo nie

Akak Kembang said...

Kak Alin pun tak tau sama skrg ni fungsi SEO tu top..janji tulis ngan ikhlas..tak kisahlah org mau bc ke idak..

Uji Hussein said...

Bila dah mcm suratkhabar dah tak seronok nak baca kan?

jasa online said...

suka suka bngt artikelnya siippp

info said...

best post thkss....