UMUR BERAPA SESUAI UNTUK BERKAHWIN | impianku dalam mimpiku

Wednesday, February 1, 2012

UMUR BERAPA SESUAI UNTUK BERKAHWIN

Assalamualaikum…

KAHWIN… maksud kahwin mengikut Wikipedia ialah hubungan terikat antara dua orang yang diiktirafkan oleh pihak berkuasa sivil dan/atau diikat oleh kepercayaan. RUJUKAN

Nape aku tiba-tiba cakap pasal kahwin ek setelah lama x mengupdate blog.. jawapannye ialah suka aku la kan.. ni blog aku.. so lantak p la aku nak tulis ape.. :)

sumber google :)


Berbalik kepada tajuk asal..bagi ko orang cam mane ek? Zaman sekarang ni aku nengok semua orang kahwin dah xkire umor pon… ada yang kahwin awal ada yang kahwin lambat..

Ada member aku pas abis SPM dah dentum tros kahwin.. tapi ade gak yang dah cecah 30 pon masih still membujang lagi… rezeki dan jodoh masing-masingkan..

Tapi tak salah kan kalau ko orang ada target sendiri… benda ni tak dela mengikut faktor jantina.. lelaki ke, perempuan ke, bila dah sampai seru dan bila dah sedia, pe lagi, go on je la kn.

Tapi bagi orang perempuan, bile umor dah cecah je 25, mula la risau.. xde orang nk aku ke? Aku ni tak cantik ke? Aku dh expired ke? Haha.. tu baru empunya diri.. belom lagi family.. lagi la kecoh.. risau giler anak dara die xde orang nak.. mula la, risik sane, risik sini.. :)

Bagi lelaki lak, kadang-kadang bukan takda orang yang nak… masalah utamanya ialah kuantiti simpanan dalam akaun ASB, Maybank, RHB, CIMB, BSN,PUBLIC BANK dan HONG LEONG bank ko orang tu dh cukup ke nak sara anak dara orang… lagi pening oi.. :)

Kalau belom ada kerja yang stabil n ekonomi yang mantap jgn mimpi la nak malam pertama.. haha..

Pada yang dah kahwin tu tahniah di ucapkan dan bawak2 la berkongsi pengalaman ko orang sebelom nak kahwin tu kn.. dan kepada yang belom kahwin tu, bawak2 la bersabar… xkan lari dua gunung yang dikejar tu.. haha

Sekian…


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

9 comments:

terpatrisinarabadi said...

Kawin isu yang best tapi rumit bila takde sen kan...lebih baik lambat sikit, asal dah bersedia dari semua segi

Unknown said...

ayat xleh bla.." xkn lari dua gnung dikejar"...hahha...sengal je.. :p

pena rozie said...

kalau dah mampu sara anak org blh la kawin

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

skg nih kamu yg risau ker apa... ;p

aku umur 24 dah kawin. :) sebab aku tgk laki aku semua dah cukup,aku suh die cecepat masuk minang.hihihi lgpun kami dah kawan lama 7 tahun, jd x bagus lah kalau tunggu lama2 kan. nanti mcm2 jd susah pulak.

kamu plan bile pulak..

Puan Kutu said...

dulu target nak kawen umo23-25..dh jodoh awal, sy kawen umo 22,en suami baru 21 ok..mmg muda dan tak ada aset.kami bina hidup sama2 dah hampir 6 tahun, Alhamdulillah..

mmg ada hikmahnya kahwin awal..org yg dh kawen je tau..en top sila kawen cpt2!

KAMIHIDUP said...

kau nak kahwin eh?

mykhalis said...

kahwin ni kalau takde mental kuat susah..tapi kalau sama2 pasangan memang yakin dan percaya jodoh bersama..

LydSunshine said...

Target ni kadang2 tersasar. So, lebih baik takyah target. Bila dah sampai masa, sappp je terus kawen. Dulu akan plan nak kawen umur 32 thn. Sebab masa tu semua hutang2 dah selesai. Tapi tercepat plak setahun. So, suka kan aje la ... hehe

Anonymous said...

sy baru 23.. sesuai ke nak kawen?? masih student la tapi.. tapi planning just nak nikah dulu. sebab masih student and sy rsa kteorg kena tinggal tempat lain2.. boleh ke cam tu?? huhu.. apa pendapat korang??