CARA MENGATASI APABILA DIRI MENGALAMI TEKANAN ATAU MASALAH | impianku dalam mimpiku

Tuesday, February 28, 2012

CARA MENGATASI APABILA DIRI MENGALAMI TEKANAN ATAU MASALAH

Assalamualaikum...

TEKANAN... setiap orang tidak akan mendapat kesempurnaan dalam hidup masing-masing.. kadang-kadang bila seseorang mengalami sesuatu masalah, tekanan pasti akan melanda diri tu kan..

So, bagaimanakah cara ko orang untuk menangani permasalahaan ini ek :)


gambar hiasan dari google :)

----------------------------------------------------------------------

Lelaki bila mengalami tekanan atau masalah....

Lebih suka melarikan diri dan menghindari dari memikirkan masalah tersebut.. dengan itu dia akan cuba untuk menyibukkan diri dengan benda-benda lain, seperti lepak-lepak ngan kawan-kawan...

atau buat benda lain sama ada kerja yang berfaedah atau pun yang xberfaedah untuk mengelakkan diri dari mengingati masalah yang melanda.... :)


----------------------------------------------------------------------

Perempuan bila mengalami tekanan atau masalah...

Lebih suka meluahkan kepada seseorang tentang masalah tersebut... sehingga perkara-perkara peribadi yang tidak perlu diketahui oleh orang lain pun akan diceritakan juga... :)

selain itu, dia juga akan meluahkan perasaan dengan cara penulisan seperti di facebook, blog, diari atau pun tulis secara rambang dimana-mana kertas tentang perasaannya...


perempuan juga gemar melayan lagu-lagu yang sentimental untuk menyelami perasaan masing-masing :)


----------------------------------------------------------------------

aku pun xtau la betul ke tak tentang fakta ni kan.. aku ada gak terjumpa kat beberapa buah forum yang bincangkan tentang masalah ni.... kebanyakkan nye bercakap tentang fakta ni la...

Yang penting, terpulang kepada masing-masing untuk cuba menangani masalah yang melanda... jika perkara itu sesuai untuk mengelakkan diri untuk terus berasa tertekan, tidak salah kan... :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

16 comments:

mizzkechique said...

klu stress je, sy tdr.. amacam, bgs x?? hahahaha

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol.. pompuan suka meluahkan.. xkesah laa kat fb atau blog.. salah satu cara utk kurangkan stress wlpun masalah tu xleh diselesaikan.. janji hati sedikit reda...

mcm aku laa tue.. haha~

ooooo aku baru tau..lelaki suka wat gitu yerkk.. ingatkan xamek peduli lgsung.. hahaha

:: Mrs.Eady :: said...

ye dah betul la tuuu...

acheeqa farhana said...

fakta tersbut mmg betul..tapi tu la, bile antara lelaki n ppuan ad mslh, lelaki sedap je kua tw..sdgkan ppuan, kat umah menangis beriye2..hahaha

Ca Cik Duyung said...

hehe..betol2..pompuan ni mesti kena ada someone yg kena dengar masalah dia.. :p

Lya Colours said...

kalau aku ada prob/stress ni pon aku mesti cari bff untuk luahkan
x leh simpan, rasa macam berat je kepala
once dah luahkan,mmg lega

ikatankasihku said...

akak suka dgr lagu..layannnnn

mykhalis said...

aku jarang nak bercerita.. kalau boleh cuba selesaikan sendiri dulu. kalau dah tak lepas sangat baru aku bagitau orang lain

Shaherah said...

fakta tu semua nyer betul.. hahaha

LydSunshine said...

Satu lagi, pompuan [contohnya akak sendiri] lebih suka menangis dulu sebelum fikirkan cara nak selesaikan stress tu. Heheh. Sbb lepas nangis baru hati rasa lapang dan baru la dpt berfikir dgn tenang.

Mama Ema said...

betullah tu

Miss Anis said...

betul la jugak tu....tp kdng2 suke pendam....

Ezad Skytech said...

rasanya betul semua tu...huhu~

YAYA AZURA said...

betul la tu..
tp kdg2 ada jugak buat macam lelaki buat...

SaKiNaH @ KiKy said...
This comment has been removed by the author.
SaKiNaH @ KiKy said...

klo kiky layan ceta korian lagi bgus..dripada layn hati yg skit... #