BERDEHEM SELEPAS KENCING? | impianku dalam mimpiku

Friday, April 4, 2014

BERDEHEM SELEPAS KENCING?

ASSALAMUALAIKUM...
BERDEHEM.... Salam jumaat.. kat sini aku nk bincang siket pasal berdehem lepas kencing... sebelum ni ak pernah gak wat entry psl kencing.. 


Tapi ari ni bukan ak nak kencing ko orang, tapi nk kongsi n mintak pendapat dari ko orang pasal berdehem lepas kencing...


Pendapat ko orang cam mane ye... selalu ke amalkan benda ni... ak pernah gak terdengar dari beberapa ustaz yang menggalakkan kita berdehem lepas kencing ni... ini mengelakkan sisa kekotoran yang ada kat kemaluan kita tu..

Ini membolehkan diri kita untuk sentiasa suci dari segala najis.. contohnya dalam solat.. kita kena yakin kita dalam suci.

Ak jugak pernah terdengar pendapat jika terdapat sisa2 air kencing kita tu ketika solat, solat kita tidak sah.. betul ke? wallahualam...

Selain berdehem untuk "tos" kan air kencing kita tu, ape lagi cari lain ye... ada gak cadangan kalo lelaki, leh jentik2 atau goncang2 "benda" tu 2 3 kali.. kalo pompuan nak jentik ape???? hahhaha..

Sekian...

p/s : kebersihan separuh dari iman


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

6 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah pg

Fazleyatul Aini said...

jentik telinga ko la haha

Sue Bee said...

foto entry yang kiut..

nita said...

errr....

Mek Onie said...

dari air kencing ni juga kita boleh ke neraka...Allahurabbi,sama-sama la kita jaga kebersihan..

LydSunshine said...

amboi, tak payah la dijentik. hehe.. berdehem je la solutionnya. lama tak nampak taufiq. dah kembali berblog ke ni. nak masukkan balik dlm bloglist akak ni.