BEZA LELAKI DAN PEREMPUAN TUTUP MULUT KETIKA MENGUAP | impianku dalam mimpiku

Monday, April 14, 2014

BEZA LELAKI DAN PEREMPUAN TUTUP MULUT KETIKA MENGUAP

Assalamualaikum...

MENGUAP.... menguap atau bahasa orang melaka "sangap" adalah sesuatu yg sungguh selesa dan menyamankan... pelbagai cara manusia menutup mulut dieorang kalo menguap.. kebiasaanya pakai tangan... xkn nak guna kaki lak kn..:) 

Apa beza cara lelaki dan perempuan tutup mulut dieorang masa menguap ye....


Betul ke kalau lelaki menguap dia akan tutup mulut dengan mengepal tangan.. baru nampak macho dan gantang kn.. :)


VS



betul ke kalau perempuan  menguap die tutup mulut dengan menggunakan tapak tangan.. baru nampak ayu dan ciri-ciri kelembutan wanita melayu terakhir terserlah.. :)


Satu petikan yang aku jumpa...

"Menguap adalah dari setan. Karena itu, apabila salah seorang dari kalian menguap, tutuplah serapat mungkin karena ketika salah seorang dari kalian berkata ‘huah’ (pada saat menguap), setan akan menertawakannya." (HR. Bukhari). sumber

Sekian...

p/s : tutup la mulut masa menguap mengelakkan setan masuk...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

14 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

Fazleyatul Aini said...

ko nak tengok gambar aku menguap ke haha

gadisBunga™ said...

terus rasa nak menguap gak!!

Mama Safiy Arfan said...

Hihi...btl ke? Org laki bkn kbykn xske ttp mlt ke msa nguap? Hahaha..

singgah cni yer...

permatabiru said...

itu yg terbaek..tutp mulut bila menguap kuman pun tak masuk..hehe

Eye_nee said...

Tp bila dah berusia ni akk tutup mulut dgn dua belah tgn sbb dah tak der nak cover2 ayu lagi...heheh

Z@i Z@mR33 said...

slalu tgk laki menguap x tutup mulut jek

Kakzakie said...

Salah satu tanda syaitan menggoda bila menguap kala bersolat. So... salah satu ciri nak tahu solat yg tak khusyuk bila masa solat org itu menguap. Elakkan!

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

baik! mak saya pun cakap macam tu kalau nguap tutup la mulut .

el said...

teringat ms iols form 3 dulu
dlm subjek english kut
tiba2 iols yg duk blkg skali
menguap smbil bunyi x hengat
semua org termasuk cikgu pandang iols..iols lak termalu2 smbil gelak2 hahahahah mmg x leh lupa kenangan tu ekeke

Sheila Salim said...

Assalamualaikum.. betul.. memang kena tutup mulut.. singgah follow dan menabung digi sini~~~

Falsya said...

Okayh..nk menguap skang..sambung tido ngan anak..zzzzZz..kihkihkih..

LydSunshine said...

Akak rasa betul. Kalo akak penguap, tutup tgn dgn belakang tapak tangan. Tak tau le nape, sbb ada ustazah ajar.

Cik Itah@RRP said...

salam. hahhaha..sy pun terasa nak menguap baca entry ni :D