GAJI SYARIKAT LAMA MASIH TAK DAPAT LAGI | impianku dalam mimpiku

Friday, August 5, 2011

GAJI SYARIKAT LAMA MASIH TAK DAPAT LAGI

Assalamualaikum...

GAJI... dah lama aku xciter pasal perihal company lame aku yang macam siot tu kn... kepada yang telah mengikuti blog aku sejak dari dulu lagi mesti xtahu pasal permasalahanaan aku tu kn.. kepada yang baru sahaja jengok blog aku ni may be xtau... kalau nak tau p la nengok entry2 ni :-


1) GENAP 3 BULAN AKU TAK DAPAT GAJI

2) MASIH LAGI TAK DAPAT GAJI

3)KERANA GAJI, JADUAL PERBELANJAAN AKU KUCAR KACIR


Wat pengetahuan semua, sampai sekarang gaji yang tertunggak tu masih xpat lagi... walaupun jumlah yang tertunggak tu xde la cecah ratusan ribu kan, tapi bagi aku yang dari golongan sederhana ni rasenye amount tersebut cukup tinggi... paling kurang pon aku leh guna duit gaji tertunggak tu untuk beli sebijik moto TZM secondhand secara cash....


AKu pun dah wat aduan mengenai perkara ni pada jabatan buruh pada bulan lepas... sekarang ne dah dua kali aku kena g jabatan buruh untuk pertemuan antara pekerja dan majikan... tapi masalahnye yang datang aku je... majikan lak dah mampos agaknye....

Pastu orang jabatan buruh cakap kat aku, die dah hantar surat n call ofice lame aku xdapat.. kat ofice pon kunci dan xde orang... pale hanggok die... mase wat aduan lagi aku dah cakap, yang company tu may be akan tutop teros kut.. kalau antar surat or tepon memang xdapat... n aku cakap leh x aku bagi alamat umah dan no tepon bos aku.. leh lak pegawai tu cakap xleh.. ikut law ni urusan rasmi antara jabatan dengan company.. alamat rumah tu personal...

tapi tadi mase appoinment lagi sekali kat jabatan buruh, die cakap dik, kalau kalau kita xdapat hubungi majikan awak tu, kes ni terpaksa ditutop.. cam tu jerk!!!! abis tu aku cakap la, tak kan ni jer function jabatan buruh.. antar surat saman.. kalau xdapat dihubungi, kes tutup... simple giler kuasa jabatan buruh ni.. pastu die cakap, bestu kalau xleh nak hubungi nak wat cm ne... len le kalau ade no tepon len or alamat rumah bos ke... perghhh.... memang betol2 mintak kaki pompuan tu...

adohai... aku pon pening nak wat cm ne lagi.. aku serah kan la kepada keadaan jer.. kalau dapat, dapat la... kalau xdapat nak wat cm ne.. tapi aku nekad, aku akan haramkan kan duit tu selagi die xbayar... betol ke tindakan aku ni????

Sekian...

p/s : sory la entry aku kali terpanjang lak.. terpulang la ko orang nak baca ke x kn :)


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

26 comments:

sailaaf said...

masalah yg sama terjadi kepada bf sy. 4 bulan x dapat gaji. saya paham.mesti tertekan. tak patot tol la company wat mcmtu

Anum said...

ye la kawan anum pun ada pernah terkena macam nie

D'China Store said...

perghh semudah ABC jawapan jabatan buruh..

Fazleyatul Aini said...

majikan ko tuh dah kene telan dengan ikan dugong agaknya

dhiera zainudin said...

teruk ye company.. ingat kita guna tenaga free ke? otak pun penat berfikir taw...

jabatan buruh pun buat keje endah tak endah je~

nazirah said...

huhu hak ko mmg ptot ko dapat pun taufiq. tp ko stil ke kerja kat situ lagi . aih melampau kalau ak la da lame benti huhu ;)

Fathiah Hamim said...

kejam la depa neh. lingkup kang padan muka

Izwa Kamaruddin said...

Ape punyer jabatan buruh la mcm nih!!!!???baik x payah buka jabatan tu......

Pia said...

"uwaa...nape jadi macam tu top..ingatkan dah settle dah..kalau lah dpt gaji yg tertunggak tu mesti bestkan..nak2 pulak nak raya ni..akk pun lom dpt gaji gak ni...dah 5 ari bulan dah ni..."

Isteri Encek Bard said...

aLAHAI CIANYE RTOP.. SABAR YER TOP.. DUGAAN NIE

Fadzli Amir said...

Salam Bro...lama tak singgah...busy sesangat...aku boleh tumpang simpati je...aku tau perasaan ko, sebab dulu aku pun dah kena..tapi tak le banyak, gaji praktikal je...tapi memang hangin, sebab kita memang harap duit tu utk langsaikan segala macam bil...ingat kita ni welfare ke kerja free ....dah tu pejabat buruh pun satu, apa tujuan diorg ditubuhkan pun tak tau...nak bantu buruh ke nak bantu BOSSSS???

Cahaya Inspirasi said...

biasa ar tu bro...kat dunia ni mesti kita akan terjumpa dgn boss2 or company2 yg mementingkan diri...dulu kwn2 ada yg kena sama mcm ni..finaly dah ngadu dgn pjbt buruh..mmg x dpt apa2 pun...apa2 pun boleh tumpang kesian saja..hope bersabar byk2...mungkin tu bahagian dan dugaan dlm hidup ni...mana tahu boss yg baru ni lg best.nasib kan..rzeki masing2..:)

kaizen said...

hmm... ape kes jabatan buruh tu?? xleh nk pikir ker??baik boss lama hang tu diisytihar MUFLIS jer...

*x salah hang nk haramkn sbb tu hak hang...

latest entry ST : Nisbah Lelaki-Perempuan & Urban : Camera Paling CANGGIH

Unknown said...

bongok btoi la org yg settelkan n bos hang tu..hadoiii..
psl alamat tu kn da nk bg alamat uma bagai kta xleh sbb urusan rsmi..dah tu pmpuan tu ckp nk alamat uma bos lme hang plak..apekah..
bos hang tu lagi la bodo..tak reti nk byr duit org..**pe hal emo jgk ni?choiihh~

Alin Marlini said...

sabarlah top..mungkin ada hikmahnya..

Rina Rahamat said...

kalau camtu baik tutup pejabat buruh tu kan..watpe ada pejabat buruh kalau kita sbg pekerja (cewah cam aku keje je) x boleh pertahnkan hak kita..

mmg x berkat idup x-boss ko tu top..

Alia Rahmat said...

uishhh~ memg haram lah duit yg dia telan tu !

melampau noohh.

suria lekatlekit said...

mudahnya dorang selesai masalah. company tutup.. kes pun tutup..

aishareoils said...

alaa, kesiannye...aci g opis sane amuk jek...haha

xla, koling2 la HR sane...tanye ape prob..

aishareoils said...

alaa, kesiannye...aci g opis sane amuk jek...haha

xla, koling2 la HR sane...tanye ape prob..

~aYeeN & SuE~ said...

kita bako jew...:)

Wanie said...

huhu..sabo je la..sampai 3 bulan tak bayar gaji..

Liza @ Adzriel AB said...

masukkan dalam surat khabar atau aduan rakyat, baru depa tersentak nanti.

ct kektus said...

maai. jabatan buruh cakap macam tu? senang nya hidup dorang, macam lepas tgn je weh.

ct kektus said...

doa je byk2 moga bekas bos kau dapat hidayah. then, bagi semula gaji kau. ;)

Pemburu Hidayah said...

Dunia bolehlah lepas, kat akhirat nanti, menjawablah kompeni tu....hutang tu tetap kena bayar. Saya skrang pun tgh bengang, dah 5hb, still tak dpt gaji lagi. Memang baru sebulan, tapi terseksa. Banyak tanggungjwb nak kena settle, sebab tu kita bekerja. Bila tak dpt gaji mulalah tension aje.....