SALAH KE KALAU WAT ENTRY YANG SAMA? | impianku dalam mimpiku

Tuesday, August 16, 2011

SALAH KE KALAU WAT ENTRY YANG SAMA?

Assalamualaikum...

ENTRY SAMA.... dalam minggu ni aku ada terjumpa dalam 2 3 entry dari blogger yang mengatakan kecewa sebab ada orang wat entry yang agak sama dengan entry die.... kira ayat mudah adalah mencipalak idea die...

aku xnak beri banyak sangat ulasan pasal benda ni, sebab kita sendiri xtau hujung pangkal die kan.. adakah die sengaja meniru entry tersebut atau memang secara kebetulan dua-dua mempunyai idea yang sama... :)

hanya sekadar gambar hiasan :)

Kat sini aku cume nak mintak pndapat ko orang kan.. cam aku ni, kadang2 aku dapat satu idea untuk wat entry tu... kadang2 idea tu ada lah dalam 3 or 4 ari.. cume xsempat jerk nak taip.... tapi semasa nak menaip tu, aku juga berblogwalking.. tibe2 aku terjumpa satu entry yang sebijik cam idea aku tu...

So, cm ne ek kalau berlaku situasi cm ne.. adakah aku perlu teruskan wat entry tu? atau abaikan aje n wat entry lain... hehehe.. maklumlah entry aku kn banyak yang merepek2, so aku takut orang len cakap aku ne meniru idea orang lak... :)

Ye la, blog aku xde sape yang kenal pon, blog yang lagi satu tu lak, ramai yang kenal.. so mesti ramai yang akan cakap aku tiru idea blogger terkenal tu kn :)

Sekian...


IMAGINE OUR LIFE FOR OUR FUTURE

20 comments:

kiz said...

sesaja je tu dia orang nak buat isu... femes tak semestinya bagus..tak pemes tak semestinya teruk....

Shaherah said...

alar.. kengkadang tak sengaje kan.. tetiba jek idea uh dtg.. tup tup.. org tu wat gak.. mcm jawab exam gak.. bler sebiji jawapan sme.. kata tiru.. lebih kurang jek situasi ni..

biela bell said...

meniru tu tak baik...ke..korg mmg dah punyer otak dan idea yg sama.huuhu.. ;)

cikgu said...

kalo ayat sebijik memangla tiru namanya..kalo isi sama, ayat lain, relax je..hehehe...cth cam hal lisa nak kawin..ramai wat entry tu kan,kan.kan

kocix! said...

alah..bio jelah entry nak same pon..kite punye suke lah.jgn tiru meniru sudah.

Fathiah Hamim said...

haha aku penah gak. ada yang aku tak buat entry, ada yang aku buat jugak.
sebab idea je sama, tapi pandai2 la kita buat ayat kan. =)

Anonymous said...

setakat ini tak pernah perasan lagi ade yang tiru entry aku..hehe..:)

Pia said...

"kalau tiru bulat2 atau kopipaste bulat2 tu mmg salah,tp kalau kebetulan jer tak salah..contohnya akk buat entri pasal menu berbuka hari ni mihun sup,tiba2 ada org lain buat entri sama pd hari yg sama menu yg sama..itu kebetulan namanya,hehhe...."

Unknown said...

bg ayie setiap orng pengohan yer berlainan walaupon isi yg mahu disampaikan adlh berbeza..

Anonymous said...

Idea sama olahan berbeza bukan peniruan. Bukankah ilmu dan informasi yang baik itu wajib dikongsi-kongsi. Seeloknya beri kredit dari mana idea itu kita ambil walaupun kita ubah ayatnya. Sebab ianya boleh dijadikan sebagai rujukan buat pembaca. :)

terpatrisinarabadi said...

kdg2 seakan sama tapi tak serupa, so teruskan jer buat n3 tu....2 kebetulan jer, bukan niat nak ciplak idea dia....janji cerita sdn bhd ok la kan..betul tak (^_^)

PinKy MoMMa said...

kalau mcm kes awak ni..idea tu nak tersama nak buat camner kan..bukan nak tiru..

lain la kalau entry copy paste..kena la bagi credit pada sumber :)

Run Away said...

salam kenal..datang tgk2 sini...;d...

Rina Rahamat said...

x salah wat entri sama asalkan jgn copy paste..

tp kita leh tulis camni..masa BW ke blog si polan (buh link dia) aku tetiba rs nk tulis psl isu yg sama..ha camtulah..lps tu kita hurai pakaia yat dan cara kita..

Isteri Encek Bard said...

eh akak kenal lah bliog top... mungkin isi ssapa, tapi cara penyampaian berbeza

Fazleyatul Aini said...

mungkin idea je sama, tapi cara penulisan mesti lain2 kan. sebab dtg dari hati gitu. hihi

psttt.. sape blogger pemes tuh top?

ct kektus said...

maksud sama cara lain2. tak salah lah. sebab tu kite belajar buat karangan kat sekolah. isi sama, cara je lain.

apa aku merepek ni. bye. ^^

rafina mimi abdullah said...

x salah la..apa benda yg salah?ikut suka kita la nak buat entri apa pun..kan?hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

pernh gak buat entry sama...amik entry yang dulu2 waktu blog tak da orang kenal..edit sikit entry...hehe

nazirah said...

huhu sllu gak trjd cenggini
huhu kalau aku , biaq ar same pun same ar dah nama pun blogger pusing2
bw pun mst jmpe pnye entry same..kadagn2 sumber pun sama huhu just go on je.. idea same takpe jgn ciplak sebijik2 tanpa edit mmg nampak sgt la kan huhu